от TOYAGA » Пон Окт 11, 2004 9:38 pm
Имаш ТРИ принципни варианта:
1. (препоръчвам го в твоя случай) Отиваш и си взимаш един SRAM Powerlink (златен на 9-ка и сребърен за 8-ца), бодваш го на мястото на липсващото (прецаканото) звено и решаваш проблема (сега и завинаги - т.е. докато караш с тази верига, респ. с този Powerlink). Освен това можеш по десет (ако щеш и 1000) пъти на ден да сваляш/чистиш/бришеш/слагаш веригата без опасност да прецакаш нещо...
2. Зависи от веригата. Ако е SRAM (и не желаеш да ползваш съвета по т. 1) или е Shimano и не те интересува т. 3 - вж. долу. или пък е KMC. тогава ти трябва сериозен инструмент (нитачка) и внимателно изваден оригинален щифт/ос. Под "сериозен" разбирам нещо от рода на Rohloff Revolver, профи-нитачката на Campa (Мерци на колодрума има такава), Shimano TL-CN32, а не портативна нитачка от типа "за зор-заман". Та значи взимаш оста, завираш я където и е мястото и я ЗАНИТВАШ ЯКО с някой от гореспоменатите инструменти. После раздвижваш занитеното звено, докато добие свободата на останалите - иначе ще ти дава ядове...
3. Веригата ти е Shimano и искаш да караш по правилата на японците. В такъв случай отиваш и си набавяш оригинален РЕЗЕРВЕН ЩИФТ за снаждане. Въпросният елемент е специален и с него се борави малко по-особено, но всякаква нитачка ще ти свърши работа. Са не ми се обяснява как се борави с Shimano-щифта - ако опреш дотам,
ще ти обясня подробно...
BTW, съмнявам се липсата на едно звено да ти даде проблеми...
Дръж се земьо, шоп те гази!