Може ли да се махне 1/2 mm от захващането ......

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Може ли да се махне 1/2 mm от захващането ......

Мнениеот koko » Пон Сеп 27, 2004 7:57 pm

Мястото за заглавие не стигна.Целия проблем е че задно апаратче на XT диск 03 е сложено отпред и диска опира дори и по корпуса на самия апарат(не само по лявата накладка rider perspective:P) което не може да е ОК.Захващането е такова,че да се отдалечи диска от проблемното място триабва да се изпили малко или от disk mount-a Ha вилката(правилния вариант според Shimano,вярно не за такъв проблем) или от захващането на апаратчето.Последното по ми звучи.
Въпросът е колко лошо е това.За 1/2 мм не вярвам резбата на апаратчето да тръгне да изпуска.. или:?:.Всякакви други идеи са добре дошли.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Пон Сеп 27, 2004 10:13 pm

Недей от вилката :o). Не ти ли опираше дясната? Поне така ми се стори като погледнах.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Пон Сеп 27, 2004 10:39 pm

Дясната ако се гледа отпред иначе от перспектива на карача -ляво.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 28, 2004 11:22 am

[quote="koko"]

Мястото за заглавие не стигна.Целия проблем е че задно апаратче на XT диск 03 е сложено отпред и диска опира дори и по корпуса на самия апарат(не само по лявата накладка rider perspective:P) което не може да е ОК.Захващането е такова,че да се отдалечи диска от проблемното място триабва да се изпили малко или от disk mount-a Ha вилката(правилния вариант според Shimano,вярно не за такъв проблем) или от захващането на апаратчето.Последното по ми звучи.
Въпросът е колко лошо е това.За 1/2 мм не вярвам резбата на апаратчето да тръгне да изпуска.. или:?:.Всякакви други идеи са добре дошли.
[/quote]


Забрави за вилката :D
Иначе от спирачката да изпилиш 1/2мм едва ли да е проблем (резбата се нуждае от максимум 5-6мм за да държи 100%), но не знам как ще ги изпилиш двата отвора толкова прецизно и еднакво, че да запазиш накладките успоредни на диска. На ръка няма да можеш да го направиш според мен и може да доведе после до скърцания и преждевременно износване на накладки заради ъгъла между тях и диска...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Вто Сеп 28, 2004 12:00 pm

Bikerider,
на стругар ли да хода или какво:?:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 28, 2004 2:02 pm

[quote="koko"]

Bikerider,
на стругар ли да хода или какво:?:
[/quote]


ми нещо такова май :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Вто Сеп 28, 2004 7:52 pm

Много много много добре стана номера с една шайба на оста.Мерси на пича който ме светна.Решението е толкова добро,че го пиша та да остане за поколенията. :^::^::^::D;)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Сеп 28, 2004 8:30 pm

Питам се... колко разчекване (с шайба) в дългосрочен план
биха понесли втулките на вилката ти... Надявам се, че си сложил достатъчно тънка, за да не я усети [b]И[/b] короната на вилката...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот koko » Вто Сеп 28, 2004 8:35 pm

Ами 1мм как ти звучи:?:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Сеп 28, 2004 8:52 pm

Звучи ми безопасно (с добре затегнат QR)... Все пак бих ти препоръчал да сложиш въпросната шайба ПОД назъбената контрагайка - вярно е, че тия зъби са малко... как да ти кажа..., но все пак е по-добре алуминиявият корпус на вилката да контактува с някакви там зъби, отколокото с гладка шайба...

Реши ли се проблема със стъргането на диска?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот koko » Вто Сеп 28, 2004 9:55 pm

[quote="TOYAGA"]

Звучи ми безопасно (с добре затегнат QR)... Все пак бих ти препоръчал да сложиш въпросната шайба ПОД назъбената контрагайка - вярно е, че тия зъби са малко... как да ти кажа..., но все пак е по-добре алуминиявият корпус на вилката да контактува с някакви там зъби, отколокото с гладка шайба...

Реши ли се проблема със стъргането на диска?
[/quote]

Да определено проблема със стъргането на диска е решен.Щом триабва контрагайка ще се слага.
Мерси на всички за съветите:^:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Сря Сеп 29, 2004 8:12 am

[quote="koko"]
Да определено проблема със стъргането на диска е решен.Щом триабва контрагайка ще се слага.
Мерси на всички за съветите:^:
[/quote]


Коко, чети внимателно какво ти е написал Toyaga ;):) Няма нужда да слагаш нова контрагайка, а просто да сложиш шайбата между контрагайката и конуса (или дистанционната втулка, ако има такава), за да може ухото на вилката да контактува с назъбения край на контрагайката, а не с гладката шайба. :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 29, 2004 10:06 am

[quote="koko"]

[quote="TOYAGA"]

Звучи ми безопасно (с добре затегнат QR)... Все пак бих ти препоръчал да сложиш въпросната шайба ПОД назъбената контрагайка - вярно е, че тия зъби са малко... как да ти кажа..., но все пак е по-добре алуминиявият корпус на вилката да контактува с някакви там зъби, отколокото с гладка шайба...

Реши ли се проблема със стъргането на диска?
[/quote]

Да определено проблема със стъргането на диска е решен.Щом триабва контрагайка ще се слага.
Мерси на всички за съветите:^:
[/quote]


Ммм, за мен такива решения са табу. Ще го усетиш по работата на вилката - ще имаш триене във втулките, което неизбежно ще им скъси живота. Да не говорим, че стъргането може и да се е махнало, но накладките не са успоредни на диска, щото си разчекнал краката, което образува ъгъл спрямо равнината на диска. Тоест проблема с преждевременното износване на накладките остава (колко точно преждевременно е отделен въпрос).

По аналогия с обратния проблем - когато ти опира диска в дясната накладка или е много далеч - навремето имах такъв проблем и ме посъветваха да НЕ слагам шайби под диска и бяха много прави. Та същото важи и тук - аз не бих правил каквито и да е модификации по подвижните части (колело, диск) и/или там където се закрепват. Да не говорим за напрежението в короната, както TOYAGA каза. Вярно минимално е, но ще го има.

Иначе това "решение" "работи", но мисля, че след време ще си смениш мнението за него.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Сря Сеп 29, 2004 12:12 pm

Хм досега писах и се бъгна нета,още писане.:xx(:
Admin,
мисла че вече разбирам:I:o):o):o).
Toyaga,
според тебе 1мм не поставя втулките и короната под прекалено натоварване или нещо не сам разбрал(пак):)
Bikerider,
все си мисла,че 1мм попада в някакъв "толеранс" "резерв" при проектирането на вилки и главини.1мм при оста на колко голямо разчекване при втулките отговаря:?::?::?:.Отказах се от махане от резбата на апарата защото ми казаха,че там се работело с части от мм и не било добре да се пипа.Иначе в момента накладките са доста успоредни и спирачната сила доста по-добра от преди.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Сеп 29, 2004 1:52 pm

[quote]1мм попада в някакъв "толеранс" "резерв" при проектирането на вилки и главини[/quote]


Не! Нито на вилки, нито на главини! Един милиметър е "дърводелски" допуск - в производството на мебели примерно се допускат подобни отклонения, но при машинни елементи, за каквито говориш, 1 мм е доста над допустимото ПО ПРИНЦИП. В КОНКРЕТНИЯ случай обаче става въпрос за РАЗГЛОБЯЕМО СЪЕДИНЕНИЕ между тези два елемента, при това съединение, чиито параметри би следвало да са (и със сигурност са) съобразени с възможността с въпросния механизъм често да борави неквалифициран/неумел/небрежен/некадърен персонал. От такава гледна точка считам, че едномилиметровата шайба няма да доведе до катастрофа. Допълнително напрежение във вилката ще има, но определено натоварването няма да е "прекалено" - в смисъл, че ще е пренебрежимо от гледна точка на безопасността... За износването нека каже bikerider...

[quote]1мм при оста на колко голямо разчекване при втулките отговаря[/quote]


Решаването на правоъгълен триъгълник/ци май се учеше в прогимназията...;)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Dani » Сря Сеп 29, 2004 2:12 pm

Ъъъъъъъъ......а знаели някой колко е допуска за отклонение на успоредност на тази вилка????!?!?!?!
I'd like mornings better if they started later!
Dani
 
Мнения: 192
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Май 18, 2004 11:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 29, 2004 2:34 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]1мм попада в някакъв "толеранс" "резерв" при проектирането на вилки и главини[/quote]


Не! Нито на вилки, нито на главини! Един милиметър е "дърводелски" допуск - в производството на мебели примерно се допускат подобни отклонения, но при машинни елементи, за каквито говориш, 1 мм е доста над допустимото ПО ПРИНЦИП. В КОНКРЕТНИЯ случай обаче става въпрос за РАЗГЛОБЯЕМО СЪЕДИНЕНИЕ между тези два елемента, при това съединение, чиито параметри би следвало да са (и със сигурност са) съобразени с възможността с въпросния механизъм често да борави неквалифициран/неумел/небрежен/некадърен персонал. От такава гледна точка считам, че едномилиметровата шайба няма да доведе до катастрофа. Допълнително напрежение във вилката ще има, но определено натоварването няма да е "прекалено" - в смисъл, че ще е пренебрежимо от гледна точка на безопасността... За износването нека каже bikerider...

[quote]1мм при оста на колко голямо разчекване при втулките отговаря[/quote]


Решаването на правоъгълен триъгълник/ци май се учеше в прогимназията...;)

[/quote]


За безопасността спор няма - според мен няма изобщо никакъв риск за теб или за главината, или за спирачката. Нито за короната на вилката.
Говорехме за чисто теоретично напрежение. Едва ли да ти се счупи короната или главината или краката на вилката. Силно се съмнявам.

За триенето при втулките - ми говорим за части от милиметъра несъосие Както TOYAGA каза - говорим за правоъгълен триъгълник с малък катет дебелината на шайбата, голям катет axle-to-crown разстоянието на вилката. Сметни чрез подобни триъгълници отклонението от вертикала при втулките (за улеснение приеми че има само един чифт втулки и се намират усреднено на ниво средата на ботушите).

Моят личен опит с такива отклонения е с малък Shiver където десния крак се мести 3-4мм наляво-надясно по оста когато не е стегнат. Веднъж забравих да натисна вилката преди да стегна десния крак (да станат краката успоредни ), съответно той остана с 1-2мм по-навън отколкото трябва. Е в такава ситуация имаше ОСЕЗАТЕЛНО триене в работата на вилката. Най-директната аналогия е със леко посукана двукоронна вилка - всеки спускач ще ти каже колко запича вилката при дори малко несъосие на краката.

Еми това триене неизбежно скъсява живота на втулките. Колко точно зависи от модела на вилката, шайбата която си сложил, маслото което
употребяваш, стила ти на каране и.т.н.

Edit: btw, кажи каква е вилката и най-вече спирачката? Не знам кой какво те е посъветвал, но няма резба която да пострада от махане на 0.5мм. Освен ако цялата резба е 1-2мм. Правилото както ти казах е минимум 5мм (около 5 оборота при метрична резба).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Сря Сеп 29, 2004 4:21 pm

Вилката е Z1FR 2004 с QR.Спирачката е XT 03-ротор на Гримека 185 направен на 182мм;).
Отново благодаря за акъла:).Отивам да смятам...
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 30, 2004 9:22 am

:agree: :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Чет Сеп 30, 2004 10:59 am

[quote="koko"]

Мястото за заглавие не стигна.Целия проблем е че задно апаратче на XT диск 03 е сложено отпред и диска опира дори и по корпуса на самия апарат(не само по лявата накладка rider perspective:P) което не може да е ОК.Захващането е такова,че да се отдалечи диска от проблемното място триабва да се изпили малко или от disk mount-a Ha вилката(правилния вариант според Shimano,вярно не за такъв проблем) или от захващането на апаратчето.Последното по ми звучи.
Въпросът е колко лошо е това.За 1/2 мм не вярвам резбата на апаратчето да тръгне да изпуска.. или:?:.Всякакви други идеи са добре дошли.
[/quote]


Magura Grann-O-Matt [url=http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/Magura/gnanomat.jpg]...цък...[/url]

[url=www.bas-bg.com/bike]BikeLab[/url]
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Сеп 30, 2004 11:48 am

м интересно ,е тетакова нещо не бех виждал
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот тучо чучо » Чет Сеп 30, 2004 12:36 pm

[quote="xtr"]

[quote]

Magura Grann-O-Matt [url=http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/Magura/gnanomat.jpg]...цък...[/url]

[url=www.bas-bg.com/bike]BikeLab[/url]
[/quote]

Ахъм, това е най-добрия начин.
Между другото, снощи доката преглеждах един стар newsletter на Shimano видях същата машинка, с която се отнема материал от ушите на задницата на рамката. След това се монтира спирачката и се коригира с добавяне или отнемане на шайби 0.2-0.5 мм.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 30, 2004 12:58 pm

Абе тези фрези не са ТОЧНО за отнемане на материал, въпреки че могат да се използват и за това. По принцип предназначението им е да приведат в перпендикулярна на оста на колелото равнина (респективно да очистят остатъците от боя) вътрешната повърхност на IS-ушите и по този начин да елиминират фундаменталните причини за евентуални проблеми с настройката на спирачката.

Подобни приспособления има и за челно престъргване на кормилната тръба (гарантирана съосност на лагерите/"чашките") и за челно престъргване на ВВ-тръбата (поради същата причина). Горещо препоръчвам последната операция на всеки, който възнамерява да монтира курбели Shimano Octalink II или Race Face X-Type.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 30, 2004 1:31 pm

[quote="TOYAGA"]
Горещо препоръчвам последната операция на всеки, който възнамерява да монтира курбели ... или Race Face X-Type.
[/quote]


Рано е още... :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 30, 2004 1:55 pm

[quote]
Рано е още... :D:8D:
[/quote]


Не е! Провери по магазините! :D:D:D Майтапа настрана - челата на долната тръба трябва да са ИДЕАЛНО чисти и ИДЕАЛНО успоредни, щото иначе лагерите заминават скоропостижно. При X-Type положението просто няма как да е по-различно от това при Octalink II.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 30, 2004 2:22 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]
Рано е още... :D:8D:
[/quote]


Не е! Провери по магазините! :D:D:D Майтапа настрана - челата на долната тръба трябва да са ИДЕАЛНО чисти и ИДЕАЛНО успоредни, щото иначе лагерите заминават скоропостижно. При X-Type положението просто няма как да е по-различно от това при Octalink II.
[/quote]


Не ме разбра :D Не бих си и помислил да монтирам X-Type без facing.
Имах предвид, че още не съм стигнал до там (Diabolus), но ще стигна ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 30, 2004 2:41 pm

Пожелавам ти го!:agree:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 30, 2004 3:48 pm

:beer::drunk::D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта