Крив ротор на Авид ББДБ

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Крив ротор на Авид ББДБ

Мнениеот veno » Нед Сеп 12, 2004 8:54 pm

Значи преди 1 седмица си взех Авид ББДБ 160мм. предна
проблема е че още от началото ротора играе 1-2мм. наляво надясно, изправях го но после пак забелязвам че почва да играе, дайте идея как да го изправя перфектно, не че не работи спирачката но искам да приближа максимално накладките към ротора а като играе наляво-надясно това е невъзможно!От какво се криви "хубавия" ротор при положение че не съм го удрял някаде. Позиционирал съм апарата на спирачката според упътването няколко пъти. Отделен е въпроса че диска играеше нагоре надолу та трябваше няколко пъти да отхлабвам болтовете с които е захванат за главината и да го позиционирам. Някои експириансвал ли е подобни проблеми и как е намерил решение, защото мен това адски ме дразни, малко си падам перфекционист!
Аз си поддържам колелото във www.velo09.com

Изображение
Аватар
veno
 
Мнения: 577
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Май 28, 2004 12:05 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Нед Сеп 12, 2004 9:34 pm

та значи ,аз съм с shimano м475 и имах такъв проблем или поне така мислих ,и на мен ми се кривеше диска ,ама един колега с avid-165mm ми каза да приближа накладките и сте се оправи и така стана

:^:;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот uha_rampage » Нед Сеп 12, 2004 10:02 pm

Здрасти,
споко като се ползва, така става - криви се. Направи така както ти казах в чата, приближи статичната накладка максимално(няма да те плаши, че скимти малко), а подвижната леко по-далеч. И мойте дискове са криви, не знам човек, на който да не са му...
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Нед Сеп 12, 2004 10:34 pm

що просто не каза, направи както AXELMAX :P:tongue::):smokin:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот jivkonik » Пон Сеп 13, 2004 9:34 am

[quote="veno"]

Значи преди 1 седмица си взех Авид ББДБ 160мм. предна
проблема е че още от началото ротора играе 1-2мм. наляво надясно, изправях го но после пак забелязвам че почва да играе, дайте идея как да го изправя перфектно, не че не работи спирачката но искам да приближа максимално накладките към ротора а като играе наляво-надясно това е невъзможно!От какво се криви "хубавия" ротор при положение че не съм го удрял някаде. Позиционирал съм апарата на спирачката според упътването няколко пъти. Отделен е въпроса че диска играеше нагоре надолу та трябваше няколко пъти да отхлабвам болтовете с които е захванат за главината и да го позиционирам. Някои експириансвал ли е подобни проблеми и как е намерил решение, защото мен това адски ме дразни, малко си падам перфекционист!
[/quote]

От месец карам същата комбинация отпред - нямам такива проблеми!? Главината ми е XT. Твоята каква е? Тия проблеми с наместването на диска към главината ми звучат странно!!! Откак ми го монтираха не съм го пипал, не съм настройвал нищо (освен разбира се врътките на накладките) Иначе по-близо ми е неподвижната до диска, подвижната по-далеч за да не суче диска при спиране....
Нещо главината да не би да не ти е читава? Или да не стягаш добре QR-а и при спиранията да се мести леко оста на колелото от спирачните усилия, а ти да мислиш, че диска ти е се изместил? Щото дисковите спирачки имат тази тенденция - да вадят осите на незатегнати добре QR-ове и после боли главата:I
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот veno » Пон Сеп 13, 2004 9:51 am

главината ми е Formula e-hub със капсуловани лагери , не мисля че е от нея, по-скоро при пътуването до БГ диска може да е бил попритиснат, забелязвам че с много малко усилие се криви. Сигурно ще се оправи както казаха по-горе момчетата.
Аз си поддържам колелото във www.velo09.com

Изображение
Аватар
veno
 
Мнения: 577
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Май 28, 2004 12:05 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Сеп 13, 2004 9:58 am

[quote="veno"]

главината ми е Formula e-hub със капсуловани лагери , не мисля че е от нея, по-скоро при пътуването до БГ диска може да е бил попритиснат, забелязвам че с много малко усилие се криви. Сигурно ще се оправи както казаха по-горе момчетата.
[/quote]

Той се "криви" нормално при спиране т.е. като натисне подвижната накладка диска и той малко се огъва навътре към неподвижната докато опре в нея- при отпускане на лостчето се изправя. Това кливене ли имаш в предвид? Това е нормалната работа на спирачки с 1 подвижна и 1 неподвижна накладка - идеята при настройката е да оставиш минимум място от диска до неподвижната, за да намалиш това кривене до колкото може - половин до 1 милиметър луфт м-у диска и неподвижната.Ако с ръка го натискаш и той се криви и не се връща в първоначаното си свободно състояние вече си е притеснително?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Windstream » Вто Сеп 14, 2004 1:56 am

[quote="jivkonik"]

...половин до 1 милиметър луфт м-у диска и неподвижната.
[/quote]

Това е много, идеята е неподвижната накладка да ти е на половин косъм от ротора, за по-добро спиране се допуска и съвсем лек допир до него. Личния ми опит - Shimano-то отпред настроено по твоя начин спира слабо, с влачеща се накладка мога да се метна през кормилото дори и с един пръст. Tektro-то отзад с ротор центриран между накладките НЕ СПИРА, като му намаля разстоянието до неподвижната на около 0.1-0.2мм вече почвам да усещам че е нещо по-различно от вентилатор :D

@veno
Върти колелото бавно докато ротора застане най-близко до неподвижната накладка, тогава с врътката отдясно я накарй да опре до него, но не силно. В това положение си настрой и лявата накладка според усещането ти на лостчето. Карай така известно време, ротора ще подрънква при всеки оборот но ще се поизправи, поне с моя стария така стана. Това с радиалното позициониране на ротора обаче не е нормално, просто ако всичко е направено както трябва отворите му съвпадат с тези на главината толкова точно, че не можеш да го местиш наникъде с повече от половин милиметър. От главините на Formula имам добри впечатления (хем говоря за по-евтините им модели), така че според мен нещо с ротора не е наред...
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Вто Сеп 14, 2004 8:20 am

по скоро главината да не е наред ,все пак формула ,не са най-високо качествените ,но авид се слават точно с това ,ама всичко се случва

за влачещата накладка нещо не разбрах-ако разтоянието по-голямо ,може изведнъж да провлачи и накладките да се "залепят" за диска и от там :combust:

@veno-провери дали е от диска като измериш дупките на диска
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 14, 2004 8:43 am

[quote="Windstream"]

[quote="jivkonik"]

...половин до 1 милиметър луфт м-у диска и неподвижната.
[/quote]

Това е много, идеята е неподвижната накладка да ти е на половин косъм от ротора, за по-добро спиране се допуска и съвсем лек допир до него. Личния ми опит - Shimano-то отпред настроено по твоя начин спира слабо, с влачеща се накладка мога да се метна през кормилото дори и с един пръст. Tektro-то отзад с ротор центриран между накладките НЕ СПИРА, като му намаля разстоянието до неподвижната на около 0.1-0.2мм вече почвам да усещам че е нещо по-различно от вентилатор :D

@veno
Върти колелото бавно докато ротора застане най-близко до неподвижната накладка, тогава с врътката отдясно я накарй да опре до него, но не силно. В това положение си настрой и лявата накладка според усещането ти на лостчето. Карай така известно време, ротора ще подрънква при всеки оборот но ще се поизправи, поне с моя стария така стана. Това с радиалното позициониране на ротора обаче не е нормално, просто ако всичко е направено както трябва отворите му съвпадат с тези на главината толкова точно, че не можеш да го местиш наникъде с повече от половин милиметър. От главините на Formula имам добри впечатления (хем говоря за по-евтините им модели), така че според мен нещо с ротора не е наред...
[/quote]

ОК ще пробвам така да го настроя да видя разликите. Мерси за ценните съвети!:thumb:
А с "влачеща се" накладка не я ли яде по бързо? И това излишно триенене те ли бави поне малко?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 14, 2004 9:24 am

[quote="jivkonik"]

[quote="Windstream"]

[quote="jivkonik"]

...половин до 1 милиметър луфт м-у диска и неподвижната.
[/quote]

Това е много, идеята е неподвижната накладка да ти е на половин косъм от ротора, за по-добро спиране се допуска и съвсем лек допир до него. Личния ми опит - Shimano-то отпред настроено по твоя начин спира слабо, с влачеща се накладка мога да се метна през кормилото дори и с един пръст. Tektro-то отзад с ротор центриран между накладките НЕ СПИРА, като му намаля разстоянието до неподвижната на около 0.1-0.2мм вече почвам да усещам че е нещо по-различно от вентилатор :D

@veno
Върти колелото бавно докато ротора застане най-близко до неподвижната накладка, тогава с врътката отдясно я накарй да опре до него, но не силно. В това положение си настрой и лявата накладка според усещането ти на лостчето. Карай така известно време, ротора ще подрънква при всеки оборот но ще се поизправи, поне с моя стария така стана. Това с радиалното позициониране на ротора обаче не е нормално, просто ако всичко е направено както трябва отворите му съвпадат с тези на главината толкова точно, че не можеш да го местиш наникъде с повече от половин милиметър. От главините на Formula имам добри впечатления (хем говоря за по-евтините им модели), така че според мен нещо с ротора не е наред...
[/quote]

ОК ще пробвам така да го настроя да видя разликите. Мерси за ценните съвети!:thumb:
А с "влачеща се" накладка не я ли яде по бързо? И това излишно триенене те ли бави поне малко?
[/quote]


Така е, но това е характерна черта на всички спирачки със една подвижна и една статична накладка - или не спират съвсем добре или шумят помалко.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Вто Сеп 14, 2004 12:02 pm

Хм, досега никой не спомена, че роторът може да е крив в монтирано положение ако болтчетата не са завити равномерно.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 14, 2004 1:05 pm

[quote="PtD"]

Хм, досега никой не спомена, че роторът може да е крив в монтирано положение ако болтчетата не са завити равномерно.
[/quote]


еми все пак има един праг на минимална вменяемост на питащите, който се подразбира от отговарящите. ;):D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 14, 2004 1:39 pm

[quote][i]Originally posted by bikerider
[/quote]



Така е, но това е характерна черта на всички спирачки със една подвижна и една статична накладка - или не спират съвсем добре или шумят помалко.

[/quote]
Настроих я така - спира по-добре наистина! Явно трябва да се минимизира кривенето на диска от движението му към неподвижната:thumb:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 14, 2004 4:25 pm

[quote="jivkonik"]

[quote="bikerider"]
Така е, но това е характерна черта на всички спирачки със една подвижна и една статична накладка - или не спират съвсем добре или шумят помалко.
[/quote]

Настроих я така - спира по-добре наистина! Явно трябва да се минимизира кривенето на диска от движението му към неподвижната:thumb:
[/quote]


абсолютно :^: по-точно не може да се каже... :beer:
като е регулирана хубаво, тя има склонност сама да изправя малките кривини на ротора.
иначе, както си забелязъл, ротора много се криви и това гълта адски много сила в пръстите (fade)... но ти и това вече си го усетил ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Вто Сеп 14, 2004 4:46 pm

[quote="bikerider"]


иначе, както си забелязъл, ротора много се криви и това гълта адски много сила в пръстите (fade)
[/quote]


Което много добре може да се използва за да се регулира модулацията. :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот KiZZo » Вто Сеп 14, 2004 4:47 pm

И аз имах същия проблем, бях забравил да си настроя статичната накладка. Загубата на спирачна сила беше осезаема, даже се чудех дали не съм я намацал с нещо.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот veno » Вто Сеп 14, 2004 9:44 pm

[quote="PtD"]

Хм, досега никой не спомена, че роторът може да е крив в монтирано положение ако болтчетата не са завити равномерно.
[/quote]

затягал съм болтчетата на ръка, нямам динамометричен ключ :dunno:
все пак съм проявил достатъчно внимание да са затегнати равномерно и със еднаква сила. странното е че ротора ми играе нагоре-надолу с около 1 мм. възможно ли е причината да е позакриверан шина ? според мен няма логика. като сложа ротора дупките му са малко по-широки от болтчетата (което сигурно е нормално) така че самия ротор може леко да се мести при отхлабени болтчета. Опитал съм се да позиционирам болтчетата в средата на дупките, и на външен вид изглежда така. Въпреки това ротора ми бяга със около милиметър нагоре-надолу, нормално ли е това
Аз си поддържам колелото във www.velo09.com

Изображение
Аватар
veno
 
Мнения: 577
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Май 28, 2004 12:05 am
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Вто Сеп 14, 2004 10:53 pm

[quote="veno"]

затягал съм болтчетата на ръка, нямам динамометричен ключ :dunno:
все пак съм проявил достатъчно внимание да са затегнати равномерно и със еднаква сила. странното е че ротора ми играе нагоре-надолу с около 1 мм. възможно ли е причината да е позакриверан шина ? според мен няма логика. като сложа ротора дупките му са малко по-широки от болтчетата (което сигурно е нормално) така че самия ротор може леко да се мести при отхлабени болтчета. Опитал съм се да позиционирам болтчетата в средата на дупките, и на външен вид изглежда така. Въпреки това ротора ми бяга със около милиметър нагоре-надолу, нормално ли е това
[/quote]

Милиметър общо биене не е никак много (все пак това е 0.5мм радиално изместване на ротора спрямо центъра му), аз помислих че за нещо над 2мм говорим :) От центриране на болтовете в отворите му смисъл няма защото те винаги се разместват, номера е друг - докато ги навиваш да прилагаш на ротора постоянно усилие опитващо се да го завърти надясно ("назад") спрямо колелото т.е. фиксираш някак колелото да не мърда, с едната ръка се напъваш да завъртиш ротора надясно, а с другата затягаш болтовете. Така болтовете постоянно ще опират в лявата част на отворите на ротора и след монтажа на цялото колело като натиснеш спирачката и тя дръпне ротора назад няма да може да го измести защото той вече си е заел положението.

Относно износването - ако се олееш в натягането на неподвижната накладка триенето може да стане толкова голямо че ротора да си се топли дори при нормално каране, при внимателно регулиране обаче нещата са сравнително ОК. Всъщност за да се износват по-равномерно периодично обръщай накладките (лява-дясна), а ако имаш диск и отзад направо им прилагай автомобилната схема (ако накладките им са еднакви де).

@axelmax
Спри да говориш наизуст - внезапно залепяне на накладките към диска не може да стане защото няма какво да го причини. Подобен ефект се наблюдава при някои хидравлични спирачки, но той е резултат от разширяващото се прегряло масло и определено не става толкова бързо че да не усетиш.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Сря Сеп 15, 2004 10:54 am

наизуст ,това пък откаде ти хрумна,откаде мислиш ,че го чета ли отнякаде хехехехеххехе ,а стига бе ,напараво ме уби
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 15, 2004 3:35 pm

[quote="axelmax"]

наизуст ,това пък откаде ти хрумна,откаде мислиш ,че го чета ли отнякаде хехехехеххехе ,а стига бе ,напараво ме уби
[/quote]


карал ли си хидравлична дискова спирачка със затворена система?
там си има термин за твоето "залепяне" - казва се lock-up.

второ, карал ли си механичен Avid BBDB?
ако да - опиши ако обичаш кога си усетил lock-up в механична спирачка, как е станало и така нататък.
ако не си карал, просто си замълчи и не давай акъл за неща от които не отбираш. чети повече.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 15, 2004 3:38 pm

[quote="Windstream"]
От центриране на болтовете в отворите му смисъл няма защото те винаги се разместват, номера е друг - докато ги навиваш да прилагаш на ротора постоянно усилие опитващо се да го завърти надясно ("назад") спрямо колелото т.е. фиксираш някак колелото да не мърда, с едната ръка се напъваш да завъртиш ротора надясно, а с другата затягаш болтовете. Така болтовете постоянно ще опират в лявата част на отворите на ротора и след монтажа на цялото колело като натиснеш спирачката и тя дръпне ротора назад няма да може да го измести защото той вече си е заел положението.
[/quote]


и аз така правя, въпреки че едни "батковци" ми казаха навремето че няма смисъл. само дето не съм имал никога радиално биещ ротор :thumb:

[quote="Windstream"]
@axelmax
Спри да говориш наизуст - внезапно залепяне на накладките към диска не може да стане защото няма какво да го причини. Подобен ефект се наблюдава при някои хидравлични спирачки, но той е резултат от разширяващото се прегряло масло и определено не става толкова бързо че да не усетиш.
[/quote]

бе какво се хабиш да му обясняваш... той знае по-добре от всички нас...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта