[quote="veno"]
затягал съм болтчетата на ръка, нямам динамометричен ключ
все пак съм проявил достатъчно внимание да са затегнати равномерно и със еднаква сила. странното е че ротора ми играе нагоре-надолу с около 1 мм. възможно ли е причината да е позакриверан шина ? според мен няма логика. като сложа ротора дупките му са малко по-широки от болтчетата (което сигурно е нормално) така че самия ротор може леко да се мести при отхлабени болтчета. Опитал съм се да позиционирам болтчетата в средата на дупките, и на външен вид изглежда така. Въпреки това ротора ми бяга със около милиметър нагоре-надолу, нормално ли е това
[/quote]
Милиметър общо биене не е никак много (все пак това е 0.5мм радиално изместване на ротора спрямо центъра му), аз помислих че за нещо над 2мм говорим
От центриране на болтовете в отворите му смисъл няма защото те винаги се разместват, номера е друг - докато ги навиваш да прилагаш на ротора постоянно усилие опитващо се да го завърти надясно ("назад") спрямо колелото т.е. фиксираш някак колелото да не мърда, с едната ръка се напъваш да завъртиш ротора надясно, а с другата затягаш болтовете. Така болтовете постоянно ще опират в лявата част на отворите на ротора и след монтажа на цялото колело като натиснеш спирачката и тя дръпне ротора назад няма да може да го измести защото той вече си е заел положението.
Относно износването - ако се олееш в натягането на неподвижната накладка триенето може да стане толкова голямо че ротора да си се топли дори при нормално каране, при внимателно регулиране обаче нещата са сравнително ОК. Всъщност за да се износват по-равномерно периодично обръщай накладките (лява-дясна), а ако имаш диск и отзад направо им прилагай автомобилната схема (ако накладките им са еднакви де).
@axelmax
Спри да говориш наизуст - внезапно залепяне на накладките към диска не може да стане защото няма какво да го причини. Подобен ефект се наблюдава при някои хидравлични спирачки, но той е резултат от разширяващото се прегряло масло и определено не става толкова бързо че да не усетиш.