Страница 1 от 1

Rock Shox Judy SL - теч

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2004 10:28 pm
от nk
След като отворих вилката за първи път, смених маслотои я почистих, всичко изглежда ОК, освен че от крака с маслото изпуска по малко покрай долния болт... Колко трябва да се затяга там? Досега беше до упор затегнато, махнах болта и го сложих пак, като не го затегнах толкова много за да не смачква евентуално гуменото пръстенче. Интересното е че маслото пробива само след силен рязък удар (дроп). Някакви съвети за побългаряване на уплътнението там долу ? Не е като да сложиш гумичка на чешма все пак...

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2004 11:25 pm
от uha_rampage
Сложи друг болт?

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2004 11:45 pm
от nk
[quote="uha_rampage"]

Сложи друг болт?
[/quote]


По-скоро ми се струва че лепилото по резбата на болта (едно синьо, против саморазвиване) не е само против саморазвиване, ами и допълнително е уплътнявало, а сега половината е паднало. Ще взема да му мацна локтайт 222.
В тази връзка някой ще даде ли идея как се прилага тоя локтайт - намазва се и веднага се слага, или се намазва, съхне във витките на резбата и тогава се навива? Сложих си от това чудо на болтовете на курбелите, но без да чакам да съхне, и като ги махнах следващия път все едно нищо не бях сложил, и болтовете все така си се саморазвиваха.

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 12, 2004 1:14 am
от uha_rampage
Слагаш малко по резбата - на половината резба, не на целия болт.
Сам си отговори дали се чака :deal:

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 12, 2004 7:12 am
от nk
[quote="uha_rampage"]

Слагаш малко по резбата - на половината резба, не на целия болт.
Сам си отговори дали се чака :deal:
[/quote]


Ако знаеш някакво конкретно време за съхнене и т.н., или си го прочел на опаковката (на моята пише само на немски, един език който никога не съм разбирал), сподели с нас, о великий! :bowdown: :P:^::D

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 12, 2004 5:29 pm
от uha_rampage
Търси цифри, не букви, о великий! :bowdown::lol::P

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 12, 2004 5:46 pm
от bikerider
[quote="nk"]

След като отворих вилката за първи път, смених маслотои я почистих, всичко изглежда ОК, освен че от крака с маслото изпуска по малко покрай долния болт... Колко трябва да се затяга там? Досега беше до упор затегнато, махнах болта и го сложих пак, като не го затегнах толкова много за да не смачква евентуално гуменото пръстенче. Интересното е че маслото пробива само след силен рязък удар (дроп). Някакви съвети за побългаряване на уплътнението там долу ? Не е като да сложиш гумичка на чешма все пак...


[/quote]


Loctite не би трябвало да ти трябва за да спреш теча. Проблема е в уплътнението. Провери внимателно дали не си го усукал или скъсал при затягането (като преди това обърнеш вилката нали ;)). Ако не си го смазал преди затягането има доста голяма вероятност да се е скъсало или разтеглило и да пропуска масло. Ако е повредено, вземи си ново, например обикновен маслоустойчив о-пръстен (има ги навсякъде по магазините за лагери), само измери оригиналното уплътнение. Иначе болта трябва да се стяга нормално, не много, но не и малко (виж си ръководството към вилката колко трябва да се стяга, ако имаш достъп до динамометричен ключ).

А това, че пуска масло при дроп, ми говори на мен, че уплътнението е почти в ред, само някъде има малък луфт/повреда, откъдето излиза масло при високо налягане (рязко сгъване).

Loctite изсъхва и се втвърдява до полимер при отсъствие на кислород, тоест когато затегнеш резбата. Обикновено му трябват до няколко часа за да засъхне напълно. Функцията му при конкретния болт е да предотврати саморазвиване от вибрациите при работа на вилката.