[quote="AgentOrange"]
Омекването на пружините, което се получава понякога, се дължи на прекомерно голям preload, и се наблюдява най-вече при задните амортисьори. В тази връзка, избягвай да натягаш пружината на амортисьора с повече от 3-4 оборота след първоначалния контакт между нея и пръстена на амортисьора. Не че ще имаш нужда при твоите килограми, но все пак...
При повече натягане има опасност пружината да се сгъне до край преди самия амортисьор, което е Много Лошо за амортисьора, болтовете на рамката и самата рамка.
[/quote]
@Lubo:
В хода на пружините винаги има резерв от около 0.25", тоест около 6мм точно за настройката на sag-a. Значи трябва да избягваш да натягаш пружините повече от 6 врътки, за да избегнеш удрянето на пружината. Ако ти трябват повече от 6 врътки, значи ти е мека пружината.
Например правилото на Fox е, че ако не можеш с две врътки (стягане или разхлабване) да си нацелиш точния sag, значи ти трябва друга (по-твърда/по-мека) пружина. Тоест те са дори още по-строги - максимум 2мм preload на пружините.
Edit: освен това омекването е предвидено и за него също е оставен резерв. В горния пример със стандартен резерв на хода на Fox пружина 0.25" имаш максимум 2мм preload, да речем още 2мм за омекване на пружина, остават още 2-3мм резерв за краен случай и за (както Агента му казва) "идиотоустойчивост".