Boxxer Race

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Boxxer Race

Мнениеот Lubo » Пет Авг 27, 2004 7:49 pm

От скоро съм собственик на такава вилка и съм МНОГО неук.
Имам чувството, че ми е малко твърда (това ми е първата сносна вилка). Искам да питам - разхлабването на preloada-а става от болта на лявото рамо (едното за rebound друго има пред вид)нали? Та този болт трябва да го развия максимално ли, за да ми стане по-мека.

Просто искам да питам преди да пипам :D:D

Амо може някой, който има същата вилка да сподели какви настройки е правил и с какво масло я кара.

Мерси предварително
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alien » Пет Авг 27, 2004 8:52 pm

Аз доколкото знам Race -а няма външен preload или бъркам? Според мен е вътрешен само, поправете ме ако греша.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот uha_rampage » Пет Авг 27, 2004 10:43 pm

Въпросчета:
1. От къде си я купил.
2. Знаеш ли какви са на цвят пружините вътре?
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Пет Авг 27, 2004 10:45 pm

a kakvo oznachava vatreshen preload ,v smisal kak se pravi nastriokata pri tozi tip
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Lubo » Съб Авг 28, 2004 5:23 am

От БАС в комплект с RAM DH'04. Няма представа какви са пружините (вчера и направих сефтето), но предполагам че са стандартните, с които се продава вилката. Аз съм 76кг, а вискузитета на маслото казаха, че е 5W.
Това инфо достатъчно ли е?
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Съб Авг 28, 2004 12:45 pm

НЕ ПИПАЙ болта! Той придържа вилката в сглобения й вид и няма нищо общо с preload-а! При Boxxer-ите preload-а се настройва с дебели пластмасови шайби, които притискат пружината, и за да се пипа preload-а се налага вилката да се отвори и да се сложат или махнат необходимото количество шайби. Това дали вилката ти е прекалено твърда се определя от sag-а - качи се върху колелото, заеми някаква нормална позиция като при каране (изправен, с центрирана тежест), друсни се 1-2 пъти за да може вилката да се установи на нормалното за теглото ти потъване, и виж при това положение на колко се е сгънала - измерва се чрез свинска опашка на една от подпорите. Ако sag-a е към 25-30% от общия ход - всичко е ОК. Ако е осезаемо по-малко - трябват ти по-меки пружини (поне в единия крак), preload-а е за фини настройки.

Edit: бях написал, че вилката сигурно е с medium пружини, но в главата ми натрапчиво се въртят разни спомени за Boxxer-и с твърди (жълти) стандартни пружини... Трябва да се провери, ако са medium са точно като за теб, но жълтите пружини са прекалено твърди за теглото ти.

PS: Да ти е честито колелото :)
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот uha_rampage » Съб Авг 28, 2004 8:12 pm

[quote]Boxxer-и с твърди (жълти) стандартни пружини... [/quote]

Стандартните не са ли жълти-средни? Мислех че червените са твърди?
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Lubo » Съб Авг 28, 2004 10:12 pm

Мерси МНОГО. Знам си, че трябва първо да питам :)) Има само още 2 въпроса.
1. saq-а се мери като си прав и тежеста ти е по средата на колелото, а не като си седнал ??
2. Ако се наложи смяна на пружините ккава е процетурата? В смисъл в БАС имат ли и колко ще ми струва?.....то май по-добре аз да взема да си мръдна до там.
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Нед Авг 29, 2004 6:50 pm

Махни шайбите, покарай го малко за да се разработи и ако още ти е твърд - сменяй пружините :wavey:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Нед Авг 29, 2004 10:54 pm

@uha_rampage:
Актуалната маркировка на пружините е:
-Soft - бели
-Medium - сребристи
-Firm - жълти (стандартните)
-X-Firm - червени

@Lubo:
1. Да. При седнало положение се натоварва главно задницата и вилката се сгъва по-малко.
2. Проверих ситуацията със стандартните пружини - в момента Boxxer-ите идват с жълти (Firm). Резервните са по 49лв. Би трябвало да има налични от всички разновидности.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот axelmax » Нед Авг 29, 2004 11:53 pm

a razmqna po princip vazmojnali da se napravi v magazina ,ot koito e zakupena vilkata:?:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Lubo » Пон Авг 30, 2004 12:38 pm

Агенте последен въпрос.
За измерване на сага нужно ли е да покарам малко повече та да се разработи пружината. Все пак аз до сега съм направил 3 карания:V: Нямам много време:V:
И саг-а е 3см , а иначе съм изпълвал 15см най-много.
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Авг 30, 2004 12:57 pm

[quote="Lubo"]

Агенте последен въпрос.
За измерване на сага нужно ли е да покарам малко повече та да се разработи пружината. Все пак аз до сега съм направил 3 карания:V: Нямам много време:V:
И саг-а е 3см , а иначе съм изпълвал 15см най-много.
[/quote]


пружината не ми се вярва да ти даде повече от 1мм като омекне и се разработи...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Пон Авг 30, 2004 2:13 pm

3см е добър sag ако в карането ти преобладават дропове, скокове и други такива. За средностатистически DH според мен е добре да се докара между 4 и 5см.
15см използван ход звучи ОК. Не знам за какъв терен и какви скорости става въпрос, но ако това ти е първото DH колело, тепърва ще откриваш какви са му възможностите. С времето ще започнеш да се юркаш повече и съответно да оползотворяваш целия ход на вилката.
По въпроса с омекването след разработване - слушай bikerider. Омекването на пружините, което се получава понякога, се дължи на прекомерно голям preload, и се наблюдява най-вече при задните амортисьори. В тази връзка, избягвай да натягаш пружината на амортисьора с повече от 3-4 оборота след първоначалния контакт между нея и пръстена на амортисьора. Не че ще имаш нужда при твоите килограми, но все пак... :) При повече натягане има опасност пружината да се сгъне до край преди самия амортисьор, което е Много Лошо за амортисьора, болтовете на рамката и самата рамка.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот AgentOrange » Пон Авг 30, 2004 2:23 pm

[quote="axelmax"]

a razmqna po princip vazmojnali da se napravi v magazina ,ot koito e zakupena vilkata:?:
[/quote]


Не. Резервните пружини са aftermarket продукт, предназначен за продажба отделно от вилките.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Пон Авг 30, 2004 2:39 pm

[quote="AgentOrange"]
Омекването на пружините, което се получава понякога, се дължи на прекомерно голям preload, и се наблюдява най-вече при задните амортисьори. В тази връзка, избягвай да натягаш пружината на амортисьора с повече от 3-4 оборота след първоначалния контакт между нея и пръстена на амортисьора. Не че ще имаш нужда при твоите килограми, но все пак... :) При повече натягане има опасност пружината да се сгъне до край преди самия амортисьор, което е Много Лошо за амортисьора, болтовете на рамката и самата рамка.
[/quote]


@Lubo:
В хода на пружините винаги има резерв от около 0.25", тоест около 6мм точно за настройката на sag-a. Значи трябва да избягваш да натягаш пружините повече от 6 врътки, за да избегнеш удрянето на пружината. Ако ти трябват повече от 6 врътки, значи ти е мека пружината.

Например правилото на Fox е, че ако не можеш с две врътки (стягане или разхлабване) да си нацелиш точния sag, значи ти трябва друга (по-твърда/по-мека) пружина. Тоест те са дори още по-строги - максимум 2мм preload на пружините.

Edit: освен това омекването е предвидено и за него също е оставен резерв. В горния пример със стандартен резерв на хода на Fox пружина 0.25" имаш максимум 2мм preload, да речем още 2мм за омекване на пружина, остават още 2-3мм резерв за краен случай и за (както Агента му казва) "идиотоустойчивост".
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Пон Авг 30, 2004 3:14 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="axelmax"]

a razmqna po princip vazmojnali da se napravi v magazina ,ot koito e zakupena vilkata:?:
[/quote]


Не. Резервните пружини са aftermarket продукт, предназначен за продажба отделно от вилките.
[/quote]


OK;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Lubo » Пон Авг 30, 2004 3:51 pm

Абе ще взема да я закарам на някои разбиращ да не би да се окаже, че не е прекалено ИДИОТОУСТОЙЧИВА за мен ;)))))
Нали първото масло се сменя след 40 часа каране? А и след като си карал в ГОЛЯМ дъжд трябва ли да се разглоби та да се почисти или при смяан на маслото?
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Авг 30, 2004 4:07 pm

[quote="Lubo"]

Абе ще взема да я закарам на някои разбиращ да не би да се окаже, че не е прекалено ИДИОТОУСТОЙЧИВА за мен ;)))))
Нали първото масло се сменя след 40 часа каране? А и след като си карал в ГОЛЯМ дъжд трябва ли да се разглоби та да се почисти или при смяан на маслото?
[/quote]


Е отвън няма да й навреди да избършеш семерингите и тръбите.
Но иначе голяма профилактика се прави при смяна на масло, иначе няма голям смисъл.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Вто Авг 31, 2004 1:14 am

теб нали още мога да те намеря на познатия адрес след познатия час по такъв повод - пълна профилактика на що-годе читава open-bath вилка, + смяна на масло, + съвет ??
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 31, 2004 10:10 am

[quote="screamBoy"]

теб нали още мога да те намеря на познатия адрес след познатия час по такъв повод - пълна профилактика на що-годе читава open-bath вилка, + смяна на масло, + съвет ??
[/quote]


да разбира се, само трябва да се уговорим за ден, защото не съм там всеки ден - само след заявка :)
Най-добре звънни на Иван и кажи кога ще минеш... аз ще съм там :thumb:.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Morbid Angel и 7 госта


cron