Formula F.C.M - вид лагери?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Formula F.C.M - вид лагери?

Мнениеот Pirate » Нед Окт 07, 2007 10:06 am

Здравейте, интересува ме дали тази главина е с капсуловани лагери, понеже нямам клюб 15 за конуси /тесен/ и не мога да разглобя напълно мойта, за да я огледам. Отстрани има гумени маншони, които след сваляне дават достъп до контрагайките на оста. Струва ми се, че главината е с капсуловани лагери, но понеже чух и друго мнение в магазин искам да попитам. СТава въпрос за тази от 39лв. В сайта на formulahubs не можах да открия конкретния модел и затова се обръщам за помощ тук. Според сайта на Ram като гледам окомплектовката на HT1, който е с такива главини, пише че са капсуловани.

Мерси предварително и бих се радвал на някое мнение от притежател на такава - как се държи главината и съпоставена със е-hub главина от същата марка /разликата е 2лв по-малко за e-hub/, която е конус/чашки лагеруване, коя е по-добрия избор.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Нед Окт 07, 2007 10:13 am

Щом е с гумени маншони, твърде е вероятно да е на съчми и конуси.
Досега всички главини на Формула с машинни лагери който съм виждал са били с метални капачки.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Окт 07, 2007 3:30 pm

Не сте виждал достатъчно, драги ми чичко Озимире. ;) :agree: Например бившата главинка на батко ви Захомир :) :beer: :offtopic:


По темата - да, много хора твърдят, че именно материала от който са направени капачките определя вида на лагерите при главините Formula, но аз съм имал такава с гумени капачки и капсуловани лагери. Най-добре е да си намериш ключ или да се поровиш сериозно в сайта на Formula. :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот chrome » Нед Окт 07, 2007 6:03 pm

Не е с капсуловани лагери...и това което пише на саита на РАМ не знам защо си мислиш че означава капсулован лагер...
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Pirate » Нед Окт 07, 2007 11:09 pm

Мерси за отговорите колеги. Не мислете, че ме е домързяло да разгледам подробно сайта на Формула, но просто колокот и да се мъча не откривам въпросната главина. Не успях да разбера някой дали я е имал точно този модел. Изглежда ще трябва да си купя ключ 15 за конуси, за да махна контрагайките и да огледам по подробно какво ще се покаже отвътре. Колкото до сайта на Рам - ами за мен понятието cartridge bearings означава, че са капсуловани или поне, че главината е тип неотваряема касета. Ако бъркам някъде в превода моля да ме поправите, без да се сърдите.

Ако се окаже, че главината не е с капсуловани лагери ще ме хване яд, защото исках такава с капсуловани и затова я взех, а би означавало и че са ме подвели в магазина/сервиза от който я купих.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот chrome » Нед Окт 07, 2007 11:23 pm

ок пич няма нужда да я отваряш не е капсулована, ако беше с капсуловани лагери щеше да бъде маркирана като sealed bearings, на сайта на формула на tech center са описани нещата...
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Pirate » Нед Окт 07, 2007 11:51 pm

:beer: мерси за точния отговор crome и още повече за подсещането да погледна раздела tech center в сайта им. Там найстина са описани много добре различните им типове главини и мойта за мое лично съжаление найстина не е с капсуловани лагери. Даже според подредбата за mountain/disk излиза, че е трюбвало да си купя ако не с капсуловани лагери, поне е-hub-а, който даже беше по-евтин с два лева.

Евала на големия майстор на спорта обаче, който ме подведе, изглежда няма да съм му повече клиент. :idea:
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Окт 08, 2007 5:22 pm

Pirate написа::beer: мерси за точния отговор crome и още повече за подсещането да погледна раздела tech center в сайта им. Там найстина са описани много добре различните им типове главини и мойта за мое лично съжаление найстина не е с капсуловани лагери. Даже според подредбата за mountain/disk излиза, че е трюбвало да си купя ако не с капсуловани лагери, поне е-hub-а, който даже беше по-евтин с два лева.

Евала на големия майстор на спорта обаче, който ме подведе, изглежда няма да съм му повече клиент. :idea:

Не съжалявай толкова - опцията веднъж годишно да си я отвориш и профилактираш, да смениш греста, да обереш луфта (ако има такъв) не е за подценяване!!!! Капсулованите лагери не са вечни, а последващата им подмяна поради луфт за не много скъпа главина би било разход съизмерим с цената на главината!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 113 госта