Замяна на заден амортесйор? 170 -> 190мм

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Замяна на заден амортесйор? 170 -> 190мм

Мнениеот copkiller » Пет Сеп 28, 2007 3:32 am

Един може би ламерски въпрос, но все пак:

карам Scott G-Zero с заден shock 170мм, интерсуваме много ли се нарушава геометрията и ще си прецакам ли рамката ако и сложа 190 милиметров?
copkiller
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 3:03 am

G-Zero

Мнениеот Cipokrila Zizibaga » Нед Сеп 30, 2007 8:11 pm

Здравей :) :agree: аз също карам въпросната рамка и имах малък проблем когато се опитах да поставя :smash: 185мм X-Fusion О2 RC .И по-точно, рамото се разпъва назад и надолу заради по-големия амортисьор и то до толкова че опираше силно в една от пластините на дерейльора, наложи се :idea: лека модификация с бормашината,разпробих нов отвор за болтчето на дерейльора което го фиксира към рамката и сега си работи страхотно :jump2: . Другия добър вариянт е да караш с водач тогава вероятно няма да имаш подобен проблем :baby: геометрията на рамката не се променя много-получаваш повече ход на люлеещото рамо и малко по-висока рамка. :magnify: :slug: карам я със 150мм ход на вилката :idea: това са максималните параметри на аморт. които можеш да си позволиш.
Аватар
Cipokrila Zizibaga
 
Мнения: 463
Рейтинг: 1334
Регистриран на: Съб Юни 25, 2005 11:40 pm
Местоположение: с.Горно Нанадолнище

Re: G-Zero

Мнениеот Ozzie » Нед Сеп 30, 2007 8:50 pm

Cipokrila Zizibaga написа:...геометрията на рамката не се променя много-получаваш повече ход на люлеещото рамо и малко по-висока рамка.

А челния ъгъл? Какво правим с него? :popcorn:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: G-Zero

Мнениеот FireFoXa » Нед Сеп 30, 2007 8:57 pm

Ozzie написа:А челния ъгъл? Какво правим с него? :popcorn:

Че го пратим за наденица :popcorn:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Cipokrila Zizibaga » Нед Сеп 30, 2007 10:15 pm

Ozzie челния ъгъл е коригиран именно с дългоходова вилка със 150мм ход а не стандартните за модела 110-120 :popcorn: ;)
Аватар
Cipokrila Zizibaga
 
Мнения: 463
Рейтинг: 1334
Регистриран на: Съб Юни 25, 2005 11:40 pm
Местоположение: с.Горно Нанадолнище

Мнениеот bikerider » Нед Сеп 30, 2007 11:05 pm

окей, а какво става с височината на средното (центъра на тежестта), пътя на задната ос, маневреността на колелото и още ред "дреболийки"?

в смисъл така единственото което правиш е, че вдигаш рамката нагоре с цената на влошаването на геометрията.

ако това беше начина всички щяхме да караме с 500-мм ход отзад и отпред :)

@copkiller: за мен това са грешни пари инвестирани в даунгрейд - единствения начин това да проработи що-годе е както е направил ЦипокрилаЗизибага, а в неговия вариант единствения начин да не се вдигне средното е да кара с по-хлабави пружини, т.е. повече sag. Което значи повече клатушкане и мъки при въртене и в крайна сметка означава единствено повече негативен ход, тоест реална полза няма.

Сам виждаш че има десетки фактори за да е едно колело пъргаво, маневрено и подходящо за каране.

Според мен всичко което ще спечелиш с този по-дълъг шок можеш да го постигнеш с по-добра техника. Но това което ще загубиш няма с какво да го компенсираш.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Isidor » Пон Окт 01, 2007 2:15 am

bikerider написа:окей, а какво става с височината на средното (центъра на тежестта), пътя на задната ос, маневреността на колелото и още ред "дреболийки"?

в смисъл така единственото което правиш е, че вдигаш рамката нагоре с цената на влошаването на геометрията.

ако това беше начина всички щяхме да караме с 500-мм ход отзад и отпред :)

@copkiller: за мен това са грешни пари инвестирани в даунгрейд - единствения начин това да проработи що-годе е както е направил ЦипокрилаЗизибага, а в неговия вариант единствения начин да не се вдигне средното е да кара с по-хлабави пружини, т.е. повече sag. Което значи повече клатушкане и мъки при въртене и в крайна сметка означава единствено повече негативен ход, тоест реална полза няма.

Сам виждаш че има десетки фактори за да е едно колело пъргаво, маневрено и подходящо за каране.

Според мен всичко което ще спечелиш с този по-дълъг шок можеш да го постигнеш с по-добра техника. Но това което ще загубиш няма с какво да го компенсираш.

:bowdown: :bowdown: :bowdown: :agree: :agree: :agree:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот SpoileR » Пон Окт 01, 2007 10:52 am

Изображение

ми то и на Бендер колелото с 500 000мм ход е лека изгъзица, ама за дроБ примерно е екстра :D

(само дето е "малко" по-здрав и преценен от g-zero-то нооо...)
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Окт 01, 2007 10:58 am

никва изгъзица не е, >>за предназначението<< си е супер.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 115 госта