TIME ATAC XS - луфт в оста

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

TIME ATAC XS - луфт в оста

Мнениеот jivkonik » Съб Сеп 08, 2007 9:55 pm

Здравейте!
Педалите са тези: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=4700
След година и няколко месеца ползване отвориха луфт в оста. С капсуловани лагери са (според производителя), поддръжка не изискват - само караш и чистиш. Е явно са започнали да сдават багажа лагерите.... :crap: Знам, че има хора във форума с педали от тази фирма (а може би и този модел?!) и бих искал да попитам някой имал ли е подобен проблем, сменял ли е лагери?!
Да даде някои насоки.... ако има опит.
Нямат сервизно ръководство за разглабяне, трябва да импровизирам явно.
:dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот GECKO » Съб Сеп 08, 2007 10:41 pm

Подозирам, че след като махнеш 6-тодупчената капачка ще ти се изяснят нещата :magnify:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: TIME ATAC XS - луфт в оста

Мнениеот TOYAGA » Съб Сеп 08, 2007 11:00 pm

jivkonik написа:Педалите са тези: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=4700


Tва е старият модел с проблематичните уплътнения. А ти колко тежиш всъщност?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Re: TIME ATAC XS - луфт в оста

Мнениеот jivkonik » Съб Сеп 08, 2007 11:48 pm

TOYAGA написа:
jivkonik написа:Педалите са тези: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=4700


Tва е старият модел с проблематичните уплътнения. А ти колко тежиш всъщност?

Уплътнения?! Т.е. влиза гадост в оста и скапва нещата вътре?!

Ами този е модела, купен май 2006-та, към 90 кг тежа (някой път и 85-6 при добро желание)... :D
Четох разни форуми, имало лагер и втулка в тези педали (не били с 2 лагера), втулката била проблемното нещо според повечето мнения.....
:crap:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Нед Сеп 09, 2007 12:17 am

Мда... Тежичък си. По-грубичко оборудване трябва да си пазаруваш.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Нед Сеп 09, 2007 12:37 am

TOYAGA написа:Мда... Тежичък си. По-грубичко оборудване трябва да си пазаруваш.

:bawling: Ъхъммм...
Твоя ATAC XS Carbon ли беше?! Същия дизайн на тялото?! Или от старите правоъгълните?!
Немаш грижи с него.... все така да е!
Мисля да ги отворя тия дни да видя тия Bushings ше ги Бушим ли или че ги дотрошим!!! :D
НА всичкото отгоре се продават 2 вида втулки, и навсакъде изреждат всички модели, за които стават..... и моя модел е и в двата списъка... и как да позная кой Бушинг требе да си взема за да си буша моите с него?! :crap:
Този: http://www.bikeparts.com/productinfo/Ti ... 60156.html
и този:
http://www.bikeparts.com/productinfo/Ti ... 34407.html

Цените са 10 срещу 7 долара приблизително (не на този сайт, тук са еднакви цените)... ама да не би някой от тях да не става за моите, не пишат и годините за които са моделите и предлаганите за тях втулки?! ДАмммм ...... дилема... :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот jivkonik » Нед Сеп 09, 2007 3:43 pm

Избуших ги! ;)
Лесно се разглабят - пластмасовата тапа с дупките се развива, отдолу 10 мм гайка. След като тя се отвие се удря няколко пъти педала и излиза от оста. Сглобката между лагера и оста е с гарантирана стегнатост, а между лагера и тялото на педала не е, което е добре и улеснява доста процеса по вадене - слагане на нова втулка. Проблемна е частта към курбела - има външно и вътршно гумени уплътнения, явно не са от най-добрите, вътре беше една смес от грес и мърсотия, която е помогнала да се изпили втулката. Тя е това бяло нещо (не знам тефлонова ли е, каква е?!) на снимките. Има теми в Нета по въпроса, случая с това износване и луфт е добре познат по света. Ето тук един човек е минал по този път:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=317315
Препоръчва да се вземат триещи лагери от Igus - модел JSM-1014-16, които са на много добра цена, на фона на тази, която искат за оригиналните!
Някой да знае в БГ фирми да предлагат подобни триещи лагери (размер 10х14х16мм) ? Интересно е и материала какъв е?!
Сега остава стругар да ми направи по мои размери инструмент за вадене-слагане на втулката.
Ако тук няма втулки ще си взема 10 броя от тези препоръчаните на IGUS и поне ще знам, че докато са живи тези педали ще има втулки за смяна. ;)
Снимки:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот nikitzo » Пон Сеп 10, 2007 1:33 pm

:offtopic:
Ба само проблемиш имаш ти, (позволявам си д аговоря на ти, защото сме карали и седяли на 1 маса) ама то е така които кара има проблеми аз що немам
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пон Сеп 10, 2007 2:23 pm

nikitzo написа::offtopic:
Ба само проблемиш имаш ти, (позволявам си д аговоря на ти, защото сме карали и седяли на 1 маса) ама то е така които кара има проблеми аз що немам

Тежък съм и по-фините компоненти дават фира, кво да се прави! Приемам това като неизбежна даденост и гледам да си рашавам проблемите някак, по възможност без финнасови изхвърляния от вида - "Хвърлям ги тия педали за 90 ЕВРО и взимам нови"! Има още животец в тях и мисля да им го изцедя!!! :D
А, че преди години дизайна е бил с 2 лагера, а сега слагат една голяма втулка и само 1 лагер не го коментирам..... :crap:
Последния модел освен тази втулка и лагерчето имал и още една конусна втулка, та още по-трудно да намираш части за него! :bawling:
"Френска направа....." - както казва един наш виден съфорумец.... ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 12, 2007 8:55 am

Дамммм намерих в нашата родна страна дистрибутор на тази хубава фирма IGUS - по 3.20 лв за втулка, за 10 броя 32 лв - "Чудесно!", викам аз - "Ама доставката, господине е 60 лв, от чужбина за 2 седмици идват" - хе хееее Фенове! :crazy: :crazy: :crazy:
От САЩ си ги поръчах по $1.7 парчето -цена за 10 броя- $17.
Даааа, дистрибуция родна, да я опишеш ли или сълзи да бришеш.....
А между другото докато ги чакам врътнах по един оборот тиксо върху осичката - заспа отсекъде! Нема луфт нема нищо, разбира се очаква се пак да се разлуфти скоро, все пак това е тиксо!
Ехххх идилия родна, Българскааа :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот ddevil » Сря Сеп 12, 2007 10:08 am

Хах..болна работа наистина :V:
Е поне си намерил решение и си поръчал отвън нужните неща :)
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот MAN6 » Сря Сеп 12, 2007 10:31 am

jivkonik написа:Сега остава стругар да ми направи по мои размери инструмент за вадене-слагане на втулката.



???
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 12, 2007 11:15 am

MAN6 написа:
jivkonik написа:Сега остава стругар да ми направи по мои размери инструмент за вадене-слагане на втулката.



???

Една осичка, с необходимите учатъци с различни диаметри по нея, подходящи за да минат през отвора на педала, но да се запънат във втулката. Осичката се мушка вътре, запъва се на ментгеме и бавно и елегантно вади, а после и слага втулката. Това мисля да е начина.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 12, 2007 11:17 am

jivkonik написа:бавно и елегантно вади, а после и слага втулката


:agree:

само че ще ти трябва от доста твърд алуминий, а може би и стомана, иначе може да се приплеска -> раздуе -> заклини в педала.

Също няма да е зле да има един женски "приемник" от другата страна, за да може да излезе втулката без да нараняваш тялото на педала.

Баси кво написах :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 12, 2007 11:26 am

bikerider написа:
jivkonik написа:бавно и елегантно вади, а после и слага втулката


:agree:

само че ще ти трябва от доста твърд алуминий, а може би и стомана, иначе може да се приплеска -> раздуе -> заклини в педала.

Също няма да е зле да има един женски "приемник" от другата страна, за да може да излезе втулката без да нараняваш тялото на педала.

Баси кво написах :rofl:

Ами ще я поръчам от стомана, макар, че не ми се вярва да е толкова свирепа тази сглобка - втулката е пластмасова, а това "композитно тяло" на педала ако ти кажа, че и то мяза на някаква доста твърда пластмаса!
Само "женския" приемник не го разбрах и не мога да си го представя? Аз си представям нещо като тръбичка, с която запъвам педала към ментгемето и в която влиза втулката при излизането си от тялото на педала. От другата страна на педала мушкам въпросната осичка и я подпирам към другата челюст на ментгемето. Хубавото е, че от страната, която ще излиза втулката има 14 мм дълго място в педала с по-голям диаметър от нея (на първата снимка на тялото на педала се вижда), а тя е само 16 мм дълга т.е. там ми трябва тръбичка (подложка) 2-3 мм дълга между педала и челюстта на ментгемето, което ще осигури пълното излизане на втулката без да опре в челюстта на ментгемето.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 12, 2007 11:32 am

точно това имах предвид, а щом имаш място с по-голям диаметър значи си 6 :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 12, 2007 11:35 am

bikerider написа:значи си 6 :)

При вътрешен размер на втулката 10 мм мисля да си поръчам осичката 9.9 мм да има гарнатирана хлабина нали така? Външния и диаметър е 14 мм аз мисля 13.8- 13.9 да ми е външно осичката та и там да съм сигурен, че няма да ми задере по педала. Добре ли са тия размери или по-големи разлики да правя?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот MAN6 » Сря Сеп 12, 2007 12:17 pm

не можеш ли просто да си закупиш един болт и с него да действаш? :)
(вместо "осичка").. ти си знаеш де, аз само си питам ей така... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 12, 2007 12:35 pm

MAN6 написа:не можеш ли просто да си закупиш един болт и с него да действаш? :)
(вместо "осичка").. ти си знаеш де, аз само си питам ей така... :)

НЕ лоша идея, но главата му трябва да се разпилва, надали на болт с ос за резбата 10 мм главата е 13.9мм външно? Ще взема да измеря де, че може и да говоря на изуст. Иначе ще е терикатско само с навиване на гайката да си изтегля и съответно после вкарам втулката..... :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 12, 2007 2:15 pm

@jivkonik: бих заложил на 0.2мм

Чаках да видя какво има предвид MAN6 преди да коментирам въпросителните му и да, съгласен съм с него - идеята с болта изобщо не е за пренебрегване, щото по-лесно/бързо се стърже глава на болт, отколкото да се прави цял чарк. Целия чарк иска и наличие на менгеме.

От друга страна болта ще влезе навътре (освен ако не му се нахлузи дистанционна втулка), т.е. трябва някакъв дълъг и специален шестогран за да държи контра, поне така си го представям в момента - може и да бъркам.

Има и вариант с обикновен болт на външен шестогран и шайба под главата плюс удължител за гедоре и бъркане с накрайника в педала, но трябва да се мери на място.

Изобщо варианти много... лично аз бих заложил на специален чарк с необходимите диаметри, защото болта само ще натиска лицето на втулката без да я води, а чарка може да се направи много прецизно и цялата операция да става безболезнено, докато ако болта застане накриво.. става малко пипкаво.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 12, 2007 4:08 pm

Имам един агент стругар, дето ми пили онзи инструмент за отварянето на вилката и мисля да го посетя с чертежче в ръка скоро..... да видим ко ще каже по въпроса.... :popcorn: ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот ACID BURN » Сря Сеп 12, 2007 5:13 pm

Да ви имам проблемите.Аз с едни вп две години си карам и са като нови..... :D
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 12, 2007 5:29 pm

ACID BURN написа:Да ви имам проблемите.Аз с едни вп две години си карам и са като нови..... :D

Глей ся, гъзарията иска жертви.... и поддръжката и е скъпа...... :rofl:

А луфта усещаш ли го в лагерите на педала? ТО докато караш не се усеща, ама с ръка като го напънеш много си личи.
Не, че е болка да си ги въртиш с малък луфт, ама мен ме подразни!!!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот MAN6 » Сря Сеп 12, 2007 10:08 pm

втулката се предполага че е достатъчно дълга, т.е. не е шайба или 2-3мм, та да има нужда от чак такива прецизни пинизи(да бъде "водена" и т.н.) :)
но ако си имаш нужното желание, търпение и време- лошо няма :)

и като цяло идеята ми, погледната отгоре ;)-

менгеме <-> ------| (болт) <-> педал(втулката) <-> тръба с подходящ диаметър и дължина <-> менгеме

+ внимание и спокойствие(най-вече при вкарването на новата втулка) и всичко заспива и минаваш с няколко стотинки за достатъчно дълъг болт с глава 14мм(или там колкото ти трябва, не помня вече) ;)
(въпросната тръбичка с подходящи диаметър и дължина е налична при нас- от скъсено кормило answer pro taper ;) )

успех :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 12, 2007 10:15 pm

абе напълно си прав, ама няма да отречеш, че е малко пипкаво да нагласиш цялата работа прецизно добре преди да почнеш да стягаш? :)

иначе за цената си 1000% прав, няма спор.

@jivkonik: а всъщност, ако няма да сменяш през ден тия втулки, няма ли да ти е най-изгодно да минеш през магазина им, хем няма да се занимаваш със стругари?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Сря Сеп 12, 2007 10:23 pm

няма да отричам, нали за това написах че се иска внимание и търпение... които след 3-4-тия път вече се придобиват ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 12, 2007 10:24 pm

:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Чет Сеп 13, 2007 8:32 am

Да дойдат втулките по моя агент в края на октомври пък ще му мислим! Сега, за сега "тиксото за педали" върши чудесно своята работа! :agree: :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 123 госта