Срязах външна гума.... дали може да я оправя?!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Срязах външна гума.... дали може да я оправя?!

Мнениеот jivkonik » Сря Авг 29, 2007 8:34 pm

Днес карайки за работа нещо в парка ми направи брутален разрез на външната (Nokian Boazobeana X) и вътрешна гума с дължина около 1 см! За 2 оборота спадна....
Имах в мен голяма (правоъгълна) сръвнително твърда лепенка за вътрешна гума и с нея закърпих положението, гумата ме вози цял ден без проблем и ме прибра до вкъщи. Понеже е прилично нова (около 2000 км), има доста живот още в нея, не е много ефтина и си мисля варианти да я постегна и да продължа да я ползвам. Може да видите на снимките, че временното решение с лепенката за вътрешна гума не е много читаво (опасявам се при спиране и силово въртене на педалите да не се доразцепи, а и да не се бодне пак нещо в голямата дупка от разворената цепнатина, която се получава от налягането).
До тук колеги съфорумци ме посъветваха за следните варианти:
1. Шиене с "капронов" конец на самото място, после подлепяне отвътре с лепенка. Този конец се използва за шиене в хирургията, търсих по "човешките" аптеки да си купя - няма, пратиха ме във ветеринарните. Здрава рибарска корда дали няма да е по-добре?! :dunno:
2. Изрязване на голямо парче дънков плат, големичко, да стигне чак до бордовете на гумата. Подлепяне с него отвътре на мястото на среза и зашиване на краищата му към теловете на бордовете.
3. Вулканизатор.

Понеже нямам идеи кое е най-ефикасно ми се ще да се допитам до вас (ако някой е правил подобни експерименти). За сега съм я свалил да не я доразцепя и карам с друга.... Отворен съм и за други напълно различни идеи, стига да са тествани в практиката и работещи!
Снимките...
Изображение
Изображение
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот THEZOGGO » Сря Авг 29, 2007 8:45 pm

Никога не ми се е случвал такъв проблем, но мисля че е най добре да занесеш гумата на вулканизатор и ако тогава нестане, след това да мислиш за някаква интервенция по гумата с корда или хирургически конец - ако намериш. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот jivkonik » Сря Авг 29, 2007 8:50 pm

THEZOGGO написа:Никога не ми се е случвал такъв проблем, но мисля че е най добре да занесеш гумата на вулканизатор и ако тогава нестане, след това да мислиш за някаква интервенция по гумата с корда или хирургически конец - ако намериш. :)

Утре с него ще почна, да видим ко ще каже "спЕцИалИста" по гумените работи... днес вече 2-ма авто-гумаджии ми казаха, да я хвърлям, щото топли лепенки вече никой почти не правел... :crap:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Redhat » Сря Авг 29, 2007 9:00 pm

Здрасти,
преди време в Борисова срязах по същия начин един Continental Survival. Залепих го с лепенка (мисля, че е специално за външна гума). Лепенката е гумена, но има текстилни нишки от едната страна. Гумата си се търкаля така още доста време без проблеми... всъщност докато не откраднаха на девойката колелото (гумата беше на него като предна). Имам още от въпросните лепенки, така че ако искаш драсни един PM и може утре да се видим по някое време да ти дам да пробваш. Ако си от София де ;)

:beer:
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот jivkonik » Сря Авг 29, 2007 9:07 pm

Redhat написа:Здрасти,
преди време в Борисова срязах по същия начин един Continental Survival. Залепих го с лепенка (мисля, че е специално за външна гума). Лепенката е гумена, но има текстилни нишки от едната страна. Гумата си се търкаля така още доста време без проблеми... всъщност докато не откраднаха на девойката колелото (гумата беше на него като предна). Имам още от въпросните лепенки, така че ако искаш драсни един PM и може утре да се видим по някое време да ти дам да пробваш. Ако си от София де ;)

:beer:

Взех си днес от Веломанията на Хигиената едно комплектче лепенки за външни гуми на Parktool:
http://www.parktool.com/products/detail ... tem=TB%2D2
но вече бях сложил моята лепенка за вътрешни. Твоето дали е нещо подобно?!
Все ми се струва, че само лепенка независимо от вида си ще отваря цепката заради налагането (карам я задната на 3 -3.5 атм)!? Приятелката ти на колко я караше гумата?!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот THEZOGGO » Сря Авг 29, 2007 9:09 pm

Дано да успееш да оправиш гумата с вулканизатор :)
тук:
http://www.bgmaps.com/map.asp?sid=ae7f0 ... 5_33.y=144
има един вулканизатор който ако не ти е далече, може да пробваш при него, казвам ти го, защото мисля че един приятел си носи една такава разпрана гума, подобна де, да му я лепят и мисля че стана, нищо не ти пречи да пробваш. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот jivkonik » Сря Авг 29, 2007 9:15 pm

Намерих тази статия по темата, става въпрос за лепене на спукана безкамерна гума, но темата е близо до моя случай:
http://www.mbaction.com/detail.asp?id=430
Забелязах този пасаж:
—Chemical treatment: Use a clean cloth dipped in Liquid Tire Buffer to scrub the patch area in small circular motions until the rubber melts and deposits onto the cloth. Don’t sand the carcass or use a metal scraper because it can destroy the fabric layers.

някой има ли представа каква е тази течност, за която говорят тук - леко разтваряща гумата, служи за почистване на мястото. Аз днес драх с металното ренде за почистване на вътрешни гуми и разбридах малко текстилната основа на външната гума :crap:
Ако някой знае какво се крие зад името на тази течност да каже да си потърся.... :dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Redhat » Сря Авг 29, 2007 9:31 pm

jivkonik написа:
Redhat написа:Здрасти,
преди време в Борисова срязах по същия начин един Continental Survival. Залепих го с лепенка (мисля, че е специално за външна гума). Лепенката е гумена, но има текстилни нишки от едната страна. Гумата си се търкаля така още доста време без проблеми... всъщност докато не откраднаха на девойката колелото (гумата беше на него като предна). Имам още от въпросните лепенки, така че ако искаш драсни един PM и може утре да се видим по някое време да ти дам да пробваш. Ако си от София де ;)

:beer:

Взех си днес от Веломанията на Хигиената едно комплектче лепенки за външни гуми на Parktool:
http://www.parktool.com/products/detail ... tem=TB%2D2
но вече бях сложил моята лепенка за вътрешни. Твоето дали е нещо подобно?!
Все ми се струва, че само лепенка независимо от вида си ще отваря цепката заради налагането (карам я задната на 3 -3.5 атм)!? Приятелката ти на колко я караше гумата?!


Ами принципа е същия. Може би тези, които имам са малко по дебели (руски са, даже съветски :rofl:). Цепката се отвори първоначално околко 2мм при първото напомпване, но след това не е мръднала. Карана е на около 3 атмосферки. Лепих я набързо и даже не вярвах, че ще стане, така че ако й се отдели повече време, може и да не се отвори след залепването.
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот jivkonik » Сря Авг 29, 2007 9:35 pm

И аз набързо, нали за работа въртях.... не го почистих добре, а и тия конци дето се разбридаха усложниха нещата. Нещо със спирт да го почистя освен, нова лепенка дебела с текстилна основа и може и да стане, но след срещата с Вулканизатора ще го мисля....
А колко голяма да я сложа вътрешната лепенка?! Тази правоъгълната ми се чинеше малка, но нямах друга.... поне 3 на 3 см да е?!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот klmn » Сря Авг 29, 2007 10:55 pm

Фърли я.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Сря Авг 29, 2007 11:13 pm

klmn написа:Фърли я.

Така е най-лесно - достави ми същата размер 2.1 и веднага я хвърлям! :^:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот tanya » Чет Авг 30, 2007 12:22 pm

На няколко пъти сме лепили скъсана от камъни външна гума с кевлар, като след това върху него слагаме и по една обикновена лепенка, която да го пази от слънцето. Върши чудна работа, но не знам къде в София можеш да намериш кевлар. Скоро лепихме така една почти нова гума, която брутално се резна от остър камък.
Аватар
tanya
 
Мнения: 625
Рейтинг: 1913
Регистриран на: Сря Май 26, 2004 1:18 pm
Местоположение: Търговище

Мнениеот jivkonik » Чет Авг 30, 2007 12:35 pm

tanya написа:На няколко пъти сме лепили скъсана от камъни външна гума с кевлар, като след това върху него слагаме и по една обикновена лепенка, която да го пази от слънцето. Върши чудна работа, но не знам къде в София можеш да намериш кевлар. Скоро лепихме така една почти нова гума, която брутално се резна от остър камък.

Интересно! Сложи снимки на залепеното място ако ти е възможно, може и на мейл да ми ги пуснеш, аз ще ги сложа: [email protected]
Този кевлар е под формата на нещо като плат предполагам? Никога не съм виждал текстилен кевлар....
Разкажи малко по-подробно ако ти е възможно - колко голямо парче кевлар спрямо размера на цепката слагате, как обработвате мястото на лепене преди това, отвън го слагате, доколкота разбирам (щом го пазите от слънцето), а от вътре нещо слагате ли за подлепване?
Ще съм много благодарен! :beer:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот jivkonik » Чет Авг 30, 2007 4:44 pm

Благодаря на Redhat за снимките на лепенките, с които е подлепвал той! Качвам ги в темата, защото може да е полезно и на други. Само да го попитам - това е основно текстилно парче като гледам, или има и заливка от гумен слой (черната част)?!
Изображение
Изображение
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Redhat » Чет Авг 30, 2007 5:17 pm

jivkonik написа:Благодаря на Redhat за снимките на лепенките, с които е подлепвал той! Качвам ги в темата, защото може да е полезно и на други. Само да го попитам - това е основно текстилно парче като гледам, или има и заливка от гумен слой (черната част)?!


Текстил с гумена заливка е.

Успя ли с вулканизатора, че ми е интересно да видя резултата?
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот jivkonik » Чет Авг 30, 2007 5:21 pm

Redhat написа:
jivkonik написа:Благодаря на Redhat за снимките на лепенките, с които е подлепвал той! Качвам ги в темата, защото може да е полезно и на други. Само да го попитам - това е основно текстилно парче като гледам, или има и заливка от гумен слой (черната част)?!


Текстил с гумена заливка е.

Успя ли с вулканизатора, че ми е интересно да видя резултата?

Не съм имал време да я нося, бащата е питал един на път за работа - отказва за велосипадна гума, без да е видял даже за какво става въпрос!!! :dunno:
Имам идеи и за друг, ще питам поне на 2-3 места.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Grash » Чет Авг 30, 2007 8:11 pm

От опит знам, че вулканизаторите не са особенно отзивчиви като видят велосипедна гума... Това с гумата е много кофти. Преди няколко месеца ми се сряза задната Continental Ultra Sport Kevlar, която беше почти чисто нова - на 170 км :V: За жалост цепката беше голяма почти половината на балона, а и при налягане от 8 атм нямаше какво да се скалъпи. В твоя случай, обаче мисля че има надежда :agree:
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот GECKO » Чет Авг 30, 2007 9:42 pm

Аз да подметна, че лепенката на ParkTool е предвидена за Sidewall тоест... на сцепен протектор може и да не е толкова полезна. Аз лично съм си шил гума (хирургически конец, 2 капки канаколит отвън и лепенка отвътре) но бях сцепил 1см отстрани между борда и протектора. За твоя тип цепка не бих се замислял дори а директно бих сменил гумата. За мен поне е безнадеждно :dunno:

При Нина имаше една Х отзад в кутийка при каските, и ако толкова си ги обичаш може да провериш за нова, или да опиташ нещо... ново :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот tanya » Чет Авг 30, 2007 10:32 pm

Ето няколко снимки на залепената с кевлар гума:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=168144
На външен вид кевларът наистина прилича на плат. Направих му една снимка, но не стана много добра.
Както се вижда от вътрешната страна на гумата залепихме по-голямо парче, а отвън е малко по-голямо отколкото беше цепката. По самото лепене няма нищо особено. Стандартно почистване на повърхностите, леко зашкурване и намазване с лепило. След като се остави леко да завехне, се лепи. Гумената лепенка върху кевлара от външната страна на гумата е за да го предпазва от слънцето. На слънце кевларът от жълт постепенно става кавяв, така че явно старее на слънчева светлина и сигурно променя свойствата си.
Е това е като технология от нас. Върши добра работа и спасява положението когато гумата е хубава и още почти нова.
Аватар
tanya
 
Мнения: 625
Рейтинг: 1913
Регистриран на: Сря Май 26, 2004 1:18 pm
Местоположение: Търговище

Мнениеот jivkonik » Пет Авг 31, 2007 8:10 am

:agree:
Благодаря на всички отзовали се! Ще пиша ако постигна някакъв положителен резултат.
;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот kaseres » Нед Сеп 02, 2007 9:24 am

Аз бих залепил една голяма лепенка от вътрешната страна на гумата ,правил съм го и преди дори на по големи и зли прорези и знам от опит че няма грешка , не се безспокой и вложи старание на това деликатно място
btw малко по късно мога да покажа успешна лепенка на вътрешна гума която не е с прорез а с елипсовиден отвор с дължина 2см и ширина 1см ,залепена успешно очаквайте продължение :)
Ето го и продължението
Изображение
тук отдолу под лепенката която се вижда има елипсовиден отвор в следствие на малка експлозия на гумата ,а най-отдолу има друга лепенка залепена от вътрешната страна :idea: :D гумата е пробвана и няма никакъв проблем с нея ;)
Вярно че темата е за прорязана външна гума, все пак гумата която показах е с доста по-страшна дупка и както изглежда не е проблем да се залепи .
Успех с поправката , очакваме резултати :popcorn:
Разни хора ,разни аромати...
Изображение
[email protected] ,Skype :blizzaster ,GSM 0889766494
Аватар
kaseres
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1324
Регистриран на: Вто Ное 23, 2004 10:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Нед Сеп 02, 2007 12:44 pm

предполагам ацетон или нещо от сорта на АМВ ще разтвори гумата достатъчно

аз лично бих зашил с рибарска корда също, само че ще подложа едно парченце вътрешна гума отдолу и ще го зашия и него, като кръпка но отвътре
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 04, 2007 1:14 pm

Да ви кажа до къде стигнах. Вулканизаторите отказват по 2 причини, в които има доста логика:
1. Накрайниците, с които притискат мястото на лепене са големи, доста големи на фона на размера на гумата.
2. Пресата нагрява доста - докъм 150 градуса и тънката велогума може да даде фира.
Изпълних план Б - шев и кройка (рибарска корда), после голяма лепенка (намерих си старите лепенки от бойната "Украина", където има като тези, които показа Redhat :beer: ). Отгоре, за всеки случай, сложих една малка лепенка, че на кордата крайчетата са малко остри и през платнената лепенка да не стане беля с вътрешната. Напомпах на 3.5 атм и леко отвори (опъна шева), ще видя колко време ще кара така и ще има ли усложнения. Почистването на мястото преди лепене направих с лакочистител за нокти на ацетонова основа. Ето снимки преди монтажа,а гадната снимка е с напомпаната вече гума.
Благодаря още веднъж за ценните съвети на всички отзовали се!
;) :beer:
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот klmn » Вто Сеп 04, 2007 1:23 pm

Е чудесно е станало. :agree:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 04, 2007 1:29 pm

klmn написа:Е чудесно е станало. :agree:

Ами тия конци найлонки след наколко каменисти карания ще се прокъсат предполагам, тогава дано голямата площ на лепенката отдолу държи.... но ще видим. :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bluskanie » Вто Сеп 04, 2007 2:32 pm

Леле колко зор за една полуизтъркана гума :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 04, 2007 3:22 pm

bluskanie написа:Леле колко зор за една полуизтъркана гума :)

Хе, хе обади се в НОКИАН да си сменят материала и вида на грайферите, г-н ЕКСПЕРТ по гумите! :bowdown: :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 04, 2007 3:51 pm

bluskanie написа:Леле колко зор за една полуизтъркана гума :)

:):D:dgrin::D:)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Сеп 04, 2007 10:25 pm

Ловим бримки... :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bluskanie » Вто Сеп 04, 2007 10:39 pm

jivkonik написа:
bluskanie написа:Леле колко зор за една полуизтъркана гума :)

Хе, хе обади се в НОКИАН да си сменят материала и вида на грайферите, г-н ЕКСПЕРТ по гумите! :bowdown: :D

Е, очевидно експерта си ти, тъй като аз просто бих си купил нова гума, но ти, братко... ти шиеш гуми, което вече си е забележително :):agree:

BTW, наистина ми изглежда поизтъркан средния грайфер, ама ще ме извиняваш ако съм ти обидил гумата :D
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 110 госта