Marzocchi AllMountain2 '06

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Marzocchi AllMountain2 '06

Мнениеот ddevil » Нед Авг 26, 2007 12:30 pm

Здравейте :)
Та..да започна с предисторията...реших да си сглобявам колело за АМ. Купих си първо вилка-Mаrzocchi All Mountain 2 ETA 2006(странно защо беше без TAS настройката,както пише в интернет,явно е различна версия, но това вече няма значение). След това направих равносметка на останалият бюджет и се спрях на рамка Ram ht2,поръчах си я...пристигна и тя..и всичко точно :)
Само че има мааалък проблем за жалост. По принцип Рама е с гаранция до 130мм ход(предполагам axle2crown около 520mm),моят Ам2 е с 541mm axle2crown и е със 150мм ход.
Разбирате предполагам за какво става въпрос-искам да си имам гаранция,не искам да карам със страх,колкото и неоснователен може да бъде той. Засега съм измислил няколко решения на проблема,надявам се ще помогнете къде в елиминирането на накой от тях,промяна или пък добавяне на нова алтернатива...всичко по темата ще ми е от полза :)
Ето за какво става дума:
Изображение
Ето вариантите:
1.Вилката си остава както си е на рамката,само че се кара с повече SAG. Така axle2crown-а намалява и би трябвало да е добре(макар че пак имам притеснения) Проблемите, които виждам от това, е това че вилката ще ми е прекалено мека може би,което може да е некомфортно понякога(или постоянно). Макар, че за 150мм ход SAG-a според моето каране трябва да е около 20-25% от целият ход,което са 30-36мм. При което аxle2crowna става 541mm-~33mm=508mm,което е по-малко от a2c на повечето вилки със 130мм ход.
2.Карам вилката така без промени отново със постоянна "тръпка" от това, че челото ми е застрашено :) Това определено няма да го направя, но пък е вариант..но само го споменавам,както казах няма да го правя!
3.Пращам вилката до някой сервиз(мислех си за Спиро ако е съгласен/свободен :D тъй като само на него имам вяра) Вилката се разглобява и се слагат едни дистанционни втулки с дължина 20мм, където са пружините за обратен ход.Така вилката става на 130мм=>карам си спокойно. Тук обаче имам няколко притеснения,вилката е на VF2/ETA. Разглобявал съм dj3 04 на SSV и знам как са втулките и цялата "система",накратко няма проблеми при такъв тип операции. Но не знам дали това слагане(ако е възможно) е безпроблемно както при крака с VF2-a,така и при ЕТА-та...не съм разглобявал такава вилка и не знам устройството им :) Друг проблем ще е и това, че когато се сложат тези втулки,идва ред и на това, че дължината, както на пружината(ако има такава),така и на "нещото", което е ЕТА-та, ще трябва да се намали с 20мм. Ххм, май не се изразих много точно,но предполагам разбирате идеята.Пружините и останалите неща ще са за 150мм ход,а краката ще излизат като за 130мм,което ще породи някакъв натиск върху капачките отгоре, при монтирането им, без да се промени дължината. Накратко искам да попитам дали е възможно това намаляване на хода при АМ2 2006 чрез дистанционни втулки.

За други варианти не се сетих,сигурно съм пропуснал и нещо по обясненията ми, но питайте, няма проблем :) Надявам се ще получа помощ,а вие за сметка на това каси виртуална бира ;)

Поздрави :beer:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Re: Marzocchi AllMountain2 '06

Мнениеот GECKO » Нед Авг 26, 2007 2:18 pm

ddevil написа:... аxle2crowna става 541mm-~33mm=508mm,което е по-малко от a2c на повечето вилки със 130мм ход...


От 130мм вилка която не е в саг, а и тя когато сагне ще се променят нещата отново. Друг е въпроса, че не се гледа в саг а в разгънато положение, защото при един скок с по-голяма вилка, колкото и да е мека пружината вилката ще иска да отиде напред, а не да се сгъни.

По принцип сме виждали НТ2 в комбинация с Pike... за това може би ще можеш да си караш колелото с цялата вилка, но... няма да имаш гаранция :dunno:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Marzocchi AllMountain2 '06

Мнениеот ddevil » Нед Авг 26, 2007 3:49 pm

@GECKO:
Хмм...да,знам за хора каращи с пайк. А иначе на пайк-а колко му е axle2crown-a да направя съпоставка горе долу?
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Re: Marzocchi AllMountain2 '06

Мнениеот jivkonik » Нед Авг 26, 2007 3:51 pm

ddevil написа:@GECKO:
Хмм...да,знам за хора каращи с пайк. А иначе на пайк-а колко му е axle2crown-a да направя съпоставка горе долу?

Някои от тези хора си карат Пайка с ограничения ход за да не тормозят излишно рамката.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: Marzocchi AllMountain2 '06

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Авг 26, 2007 4:23 pm

jivkonik написа:
ddevil написа:@GECKO:
Хмм...да,знам за хора каращи с пайк. А иначе на пайк-а колко му е axle2crown-a да направя съпоставка горе долу?

Някои от тези хора си карат Пайка с ограничения ход за да не тормозят излишно рамката.


Други си я караха на 140мм без проблем :)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Авг 26, 2007 4:25 pm

И ще си я карат, надявам се пак без проблем :confused: :popcorn:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот codename47 » Нед Авг 26, 2007 4:28 pm

Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Нед Авг 26, 2007 6:08 pm

Хах..според тези данни Pike e 517mm като нямам идея какво е това (deport 42mm). Моята вилка е 541.5мм.Ако приемем, че пайка при 140мм има 517мм а2с,моята при 130мм трябва да има 521.5мм,което е повече от пайка=>моята и при 130мм ход ще "товари" челото повече от колкото Пайк при 140мм ход. Мале тея жабари как са се уляли с дължината не е истина...чак сега като ми дойде на главата взех да се замислям :bawling: Преди чета-ооо осмиците бахти дългите,викам си мен кво ме е*е тва,моето нали си е окей :D А сега...каква стана тя :)

Ах..дано се намери компромисно решение...готов съм да прежаля тези 20мм ход,верно няма да ми е добре,но пък предпочитам да имам здрава рамка.
А ако таблицата съм я разбрал правилно то и при 130мм ход пак ще тръпна :bawling:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот codename47 » Нед Авг 26, 2007 7:54 pm

аз карах Z1 sport + ETA - 130мм 1 сезон на НТ2 и не съм имал проблеми
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Чет Окт 04, 2007 7:06 pm

Такам...преди няколко дни разглобих вилката за да намаля хода й. Смъкнах го на 130мм(не съм я карал още,само из града), но имам притеснения, че не е както трябва. Цялата работа идва от ЕТА-та, тъй като тя не е както vf2 хидравликата да се спира в долният край на краката,а е хваната долу за ботуша и другият й край е горе за капачката. Накратко не мога да намаля нейният ход с дистанционна втулка, както при другият крак. За момента хода е намален само чрез една дистанционна PVC втулка в десният крак с дължина 20мм. Въпросът ми е дали е проблемно това, че фактически само единият крак "спира" вилката да не се разгъне до 150мм(колкото си е оригинално)? Или мога да си я карам така без фатални проблеми. За момента открих един-работата на ЕТА се различава от преди,но не е болка за умиране и мога да я прежаля-пак се "заключва" връщането, но интервала ми се струва различен.
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот Sky_Knight » Чет Окт 04, 2007 11:22 pm

@ddevil Виж, аз не съм веломеханик и не съм чак толкова запознат. Но... да направиш такова нещо с чисто нова вилка, само за да ти важи някаква смотана гаранция на рамка, която е с пъти по-евтина от вилката... Нямам думи. Продай ХТ2то, купи си по-здрава рамка за повечко пари и не прави глупости с Цокито, че жал ми става. Или просто си карай с Цокито така, както си е с 150 мм ход, без да мислиш за рамката. Ако не го аграриш много ще си издържи колелцето. Ама ПВЦ втулки... не знам - нека някой по-грамотен да се изкаже, но мнението ми е - да не ти пука за гаранцията.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот M1010X » Пет Окт 05, 2007 8:15 am

Съгласен с горното мнение. Дори да не решиш да продаваш рамката, карай я така. Разликата в цената може и да не в пъти, но пак вилката ти най-вероятно е по-скъпа от рамката (стига да не си ударил някаква бясна промоция, де :D ).

Доста пъти съм се чудил - това ограничение за хода на вилката е малко като това за размера на диска - дали ако сложиш един code или к24 със 185 мм диск натоварването ще е по-малко, отколкото XT с 203 мм? Сякаш го има повече, за да има някакво ограничение...
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Пет Окт 05, 2007 8:38 am

Хм, не че разбирам, ама след като имаш вилка със 150мм ход, как ще доказваш (надявам се да не ти се налага, но примерно) че не си я карал на 150, ами само на 130.
Така де, по същия начин всеки може да си сложи по-голям ход от гаранционно допустимия и да твърди, че е карал на 130, сещаш ли се.
Въпроса не е в това, до колко съвестен си ти, ами в това че практически нарушаваш гаранцията. Така че единственото ти притеснение остава да не подлагаш рамката на по-голям стрес от желания от производителя, а не да запазиш гаранцията.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот jivkonik » Пет Окт 05, 2007 8:39 am

Стига глупости бе хораааа, от дължината на вилката зависи ЧЕЛНИЯ ЪГЪЛ!!! Ако е по-дълга, той става по-остър, от там не само СЕ ТОВАРИ ПОВЕЧЕ ЧЕЛОТО НА РАМКАТА, АМИ И ВИЛКАТА НЕ РАБОТИ ДОБРЕЕЕЕЕ, защото просто е смятана от производителя да работи с челни ъгли В НЯКАКВИ РАЗУМНИ ГРАНИЦИ, мислейки, че потребителя ще я кара на рамка предвидена за тази дължина вилка !!!! Аман от философии "тя рамката е здрава, ще издържи", айде помислете малко и за работата на вилката а?! :(!: :(!: :(!:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот URNEST » Пет Окт 05, 2007 9:48 am

Освен това помислете си за замисъла, с който е правено това колело - АМ.Вярно надолу ти е удобно, но нагоре с по-ниска предница се кара по-лесно и просто няма смисъл от тези 150мм.И аз съм на мнение, че при такъв тип каране, няма да има проблеми със здравината, но защо да експеиментира?!До колкото знам RAM-bikes дават гаранция само на цели велосипеди, а не на отделно всяка продадена рамка(или поне по-евтините), така че и да стане нещо с рамката, никой няма да поеме отговорност.Щом човека си е решил да и смъкне хода нека го направи. :)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Пет Окт 05, 2007 10:52 am

Значи първо имам гаранционна карта към рамката(беше в кашона в който пристигна и самата рамка) и съм си регистрирал гаранцията в сайта на Рам байкс напълно точно. И аз винаги съм се чудел как, аджеба, ще докажеш примерно, че си сцепил някъде рамката от каране по предназначение, а в същият момент си скачал като побъркан с нея. Искрено се надявам никога и да не ми се налага да го разбирам :crap:
Цялата идея да намаля хода е не, че не ми харесва реагирането на вилката или, че щом влизам в гаранцията мога да си правя какво си поискам с рамката,ами чисто и просто да не карам постоянно с риск да ми се сцепи челото на рамката. Вилката има ЕТА-накратко и с 150мм ход пак мога да я смъкна на 80-90мм и да си я карам така с 25мм ход и е перфектно за катерене. А и в гората ми е по-комфортно с целият си ход(150мм). Смисъл разликата в работата не съм я усетил чак толкова фрапиращо :)
По принцип много исках да си взема Рам АМ, но за жалост бюджета ми далеч не се вписваше и затова направих компромис и си взех НТ2 с тайничката идея на лято/есен(2008-ма надявам се :) ) да си взема АМ и всичките ми мъки да се изпарят ;)
И btw наясно съм, че става дума за челен ъгъл(ако визирахте и мен де). Ако сте прочели внимателно по-горе не случайно коментирах а2с-на на вилката, което респективно е и промяна в челният ъгъл на рамката.

Ако има някой работещ в BAS/O.D. ще ми е от полза ако се включи в темата или поне на ЛС да даде съвет! Замислям се и да им пратя мейл със запитване относно проблема ми, ако не ме изпреварят и се включат тук. :) :agree:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот bikerider » Пет Окт 05, 2007 10:55 am

jivkonik написа:Стига глупости бе хораааа, от дължината на вилката зависи ЧЕЛНИЯ ЪГЪЛ!!! Ако е по-дълга, той става по-остър, от там не само СЕ ТОВАРИ ПОВЕЧЕ ЧЕЛОТО НА РАМКАТА, АМИ И ВИЛКАТА НЕ РАБОТИ ДОБРЕЕЕЕЕ, защото просто е смятана от производителя да работи с челни ъгли В НЯКАКВИ РАЗУМНИ ГРАНИЦИ, мислейки, че потребителя ще я кара на рамка предвидена за тази дължина вилка !!!! Аман от философии "тя рамката е здрава, ще издържи", айде помислете малко и за работата на вилката а?! :(!: :(!: :(!:


И какъв е проблема? Къде си видял производител на вилки да дава препоръчителни челни ъгли?

Напротив, когато е по-малък ъгъла, вилката работи по-добре при бързи скорости.

@ddevil: за съжаление в твоя случай среден вариант май няма - или държиш на гаранцията и правиш модификации по Зоки-то, или не държиш на гаранцията и караш както е.

Относно едната втулка - не мисля, че е какъвто и да е проблем, защото говорим за ограничение при разгъване, а там усилията са минимални и са съизмерими с теглото на предницата. Няма как да натовариш вилката в обратната посока (т.е. на разгъване) докато караш. Единствено при рязко издърпване нагоре можеш да натовариш вилката така, но това натоварване според мен е пренебрежимо и няма никакъв проблем за вилката.
Относно ЕТА-а, ако искаш да работи в същия интервал, трябва да отлееш малко масло от крака.

Другия вариант без модификации по вилката има още няколко проблема (освен натоварването на челото и гаранцията), а именно - поведението на колелото: ще се увеличи базата, ще стане леко по-неманеврено и ще трябва да завиваш малко по-внимателно. От друга страна пък, увеличената база ще ти даде малко повече комфорт при високи скорости.

Така че... избирай :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот ddevil » Пет Окт 05, 2007 11:46 am

Дам..в кофти ситуация съм може би.
Разбира се предпочитам да си я карам с повечето ход,по-комфортно ми е, но пък и не искам да товаря излишно рамката. Затова най-вероятно ще я оставя така както си е - на 130мм ход. А за в бъдеще ако си сменя рамката-ще я върна на 150мм :) И да-опасенията ми бяха относно разгъването на вилката, но все пак силата там не е чак толкова голяма-маслото играе не малка роля в това. Не бях сигурен просто, но сега вече съм убеден, че явно не е толкова фатално да го оставя както си е сега.
Мерси и за съвета да махна малко масло от левият крак-ще го пробвам. А също имам и притеснения, че в момента е с повечко масло тъй като не съм го сменял(и количеството му даже) след смъкването на хода. Накратко си е с масло за обем при 150мм ход,а в момента обема се е смалил със смъкването на хода и мисля, че има повече масло. Може би ще отсипя малко и от другият крак при vf2. Също от тази втулка движението на маслото се възпрепятства малко или много и сега е с малко по-бавно връщане(по-голяма компресия също ако не се лъжа), но това го компенсирам с настройката отдолу(връщането),а компресията ще видя дали е проблем засега :)

Мерси отново за помощта :) :agree:

edit: B момента тъй като аз лично не мога да карам по-сериозно колелото,го дадох на един приятел да покара из гората(става дума за нормално каране по пътека(чисто ХС)) и той ми се обади току що и каза, че при реагиране през неравности се чувало-цитирам "някакво доста неприятно тракане/чаткане" от вътре :crap:
Това нещо предполагам е от крака с ЕТА-та,тъй като явно пружината(главната) не е под необходимото напрежение и се мести по-свободно в крака и удрая в стените му. Ако наистина се окаже това тракане неприятно/дразнещо, може би ще търся и за там начин за оправяне. За момента си мисля за нещо като цилиндрично парче от гума(макс. тънка по възможност), която да се нахлузи като "чорап" на пружината - така и да се допира до стените, няма да се чува шум :dunno:

Оф в крайна сметка вземам да се разколебавам заслужава ли си всичкото това "побългаряване" само и само да съм спокоен. Смисъл съгласен съм да нямам гаранция, стига това натоварване да не е прекалено голямо. Не съм достатъчно квалифициран за да смятам с колко % се увеличава рискът при 20мм над максимално допустимият ход(а2с)...

Ох...изпадам в депресия май :D
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот Editor » Пет Окт 05, 2007 1:14 pm

Да не ти пука.Слагай вилката и не се притеснявай.
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Съб Окт 27, 2007 11:01 pm

имам ht2 и съм я сглобил с марцочи ам 3 07 d 32 дават я с ход 140 мм . още не съм успял да и се порадвам тъи като времето е кофти . лично аз мисля че не би трябвало да има проблем . другата ми ht 2 я карам вече 4 месеца със duro d и като се има в предвид че съм си правил фтулки за челото в които монтирах чашки кен крийк овър сайз . тънкия момент е че втулките ми правят челото по високо с 1 см . по половин от доло и от горе . марцочито съм го сглобил по същия начин . абе има една истина . всичко зависи от това кой как кара . може да си сложиш и вилка r. s. сид което значително ти променя ъгъла на челото но пак да прецакаш рамката .
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот ddevil » Пон Окт 29, 2007 11:05 pm

Засега все още си е на 130мм и съм доволен от стойката и поведението на колелото, ЕТА-та е повече от страхотна при изкачвания, но някак си нещо ме гложди отвътре да й върна обратно фабричният ход :D
Ще мисля, аз като цяло съм лек(~68кг) и кой знае колко надали ще тормозя рамката при карането ми, което се вписва абсолютно напълно в упътванията и за 2-та компонента(рамка/вилка).
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 126 госта