Здравейте
Та..да започна с предисторията...реших да си сглобявам колело за АМ. Купих си първо вилка-Mаrzocchi All Mountain 2 ETA 2006(странно защо беше без TAS настройката,както пише в интернет,явно е различна версия, но това вече няма значение). След това направих равносметка на останалият бюджет и се спрях на рамка Ram ht2,поръчах си я...пристигна и тя..и всичко точно
Само че има мааалък проблем за жалост. По принцип Рама е с гаранция до 130мм ход(предполагам axle2crown около 520mm),моят Ам2 е с 541mm axle2crown и е със 150мм ход.
Разбирате предполагам за какво става въпрос-искам да си имам гаранция,не искам да карам със страх,колкото и неоснователен може да бъде той. Засега съм измислил няколко решения на проблема,надявам се ще помогнете къде в елиминирането на накой от тях,промяна или пък добавяне на нова алтернатива...всичко по темата ще ми е от полза
Ето за какво става дума:
Ето вариантите:
1.Вилката си остава както си е на рамката,само че се кара с повече SAG. Така axle2crown-а намалява и би трябвало да е добре(макар че пак имам притеснения) Проблемите, които виждам от това, е това че вилката ще ми е прекалено мека може би,което може да е некомфортно понякога(или постоянно). Макар, че за 150мм ход SAG-a според моето каране трябва да е около 20-25% от целият ход,което са 30-36мм. При което аxle2crowna става 541mm-~33mm=508mm,което е по-малко от a2c на повечето вилки със 130мм ход.
2.Карам вилката така без промени отново със постоянна "тръпка" от това, че челото ми е застрашено
Това определено няма да го направя, но пък е вариант..но само го споменавам,както казах няма да го правя!
3.Пращам вилката до някой сервиз(мислех си за Спиро ако е съгласен/свободен
тъй като само на него имам вяра) Вилката се разглобява и се слагат едни дистанционни втулки с дължина 20мм, където са пружините за обратен ход.Така вилката става на 130мм=>карам си спокойно. Тук обаче имам няколко притеснения,вилката е на VF2/ETA. Разглобявал съм dj3 04 на SSV и знам как са втулките и цялата "система",накратко няма проблеми при такъв тип операции. Но не знам дали това слагане(ако е възможно) е безпроблемно както при крака с VF2-a,така и при ЕТА-та...не съм разглобявал такава вилка и не знам устройството им
Друг проблем ще е и това, че когато се сложат тези втулки,идва ред и на това, че дължината, както на пружината(ако има такава),така и на "нещото", което е ЕТА-та, ще трябва да се намали с 20мм. Ххм, май не се изразих много точно,но предполагам разбирате идеята.Пружините и останалите неща ще са за 150мм ход,а краката ще излизат като за 130мм,което ще породи някакъв натиск върху капачките отгоре, при монтирането им, без да се промени дължината. Накратко искам да попитам дали е възможно това намаляване на хода при АМ2 2006 чрез дистанционни втулки.
За други варианти не се сетих,сигурно съм пропуснал и нещо по обясненията ми, но питайте, няма проблем
Надявам се ще получа помощ,а вие за сметка на това каси виртуална бира
Поздрави