Теч на масло от + и - винтил на RS Revelation

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Теч на масло от + и - винтил на RS Revelation

Мнениеот stroker » Чет Авг 23, 2007 5:53 pm

Леко съм притеснен,защото вчера като си проверявах налягането в позитивната и негативната камера и от двата винтила изтече доста масло :dunno: :dunno: :dunno:
Да се притеснявам ли?Да я водя ли веднага на сервиз или да си карам без притеснения?
Не намерих нищо в чзв,усер мануала на срам!Само се сещам че някаде из www.mtbr.com съм го срещал каот проблем при revelation-a.....
Моля за помощ!
edit Сега го видях това но се пак ако може малко помощ:
OIL LOSS
• Inspect the air piston o-ring for air bypass. If there is a repeated loss of air pressure, air may be the cause of oil loss at the left
dust seal.
• Inspect your shaft bolt crush washers. Replace if worn or damaged.
• Inspect your top cap o-rings. Replace if torn or knicked.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот GECKO » Чет Авг 23, 2007 6:18 pm

А може просто да има масло във въздушната камера. По принцип там трябва да имаш около 5-10мл масло. Възможно е да има повечко и за това да излиза. От друга страна, ако не си задържа налягането вилката ще е добре да се види. Ти нямаше ли да я водиш на доктор за хода?!? Това е на същото място и ако се отвори ще се видят и двете, освен ако не си я замъкнал на правилния майстор и той ти е прецакал уплътнението между камерите :dunno:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот stroker » Чет Авг 23, 2007 6:56 pm

GECKO написа:А може просто да има масло във въздушната камера. По принцип там трябва да имаш около 5-10мл масло. Възможно е да има повечко и за това да излиза. От друга страна, ако не си задържа налягането вилката ще е добре да се види. Ти нямаше ли да я водиш на доктор за хода?!? Това е на същото място и ако се отвори ще се видят и двете, освен ако не си я замъкнал на правилния майстор и той ти е прецакал уплътнението между камерите :dunno:

За хода от БАС също потвърдиха че е на 130мм и затова не сметнах за необходимо да я давам в сервиз!Иначе не губи въздух(най-много 5пси за месец каране)
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот GECKO » Чет Авг 23, 2007 7:32 pm

За мен 5 PSI е много, за 3 месеца каране на въздушна вилка налягането ми падна с 3 PSI. Възможно е да няма проблем, и ако не е текло много масло просто да е това, което е във въздушната камера. Ако е изтекло бая... може да се наложи преглед и евентуално подмяна на уплътненията на въздушната камерЪ :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот stroker » Чет Авг 23, 2007 8:15 pm

Еми ще я наблюдавам още едно две карания и после ако продължава маи ще се наложи да ходи до сервиза на БАС
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Re: Теч на масло от + и - винтил на RS Revelation

Мнениеот sstefanov » Пет Авг 24, 2007 9:00 am

stroker написа:Леко съм притеснен,защото вчера като си проверявах налягането в позитивната и негативната камера и от двата винтила изтече доста масло :dunno: :dunno: :dunno:
Да се притеснявам ли?Да я водя ли веднага на сервиз или да си карам без притеснения?
Не намерих нищо в чзв,усер мануала на срам!Само се сещам че някаде из www.mtbr.com съм го срещал каот проблем при revelation-a.....
Моля за помощ!
edit Сега го видях това но се пак ако може малко помощ:
OIL LOSS
• Inspect the air piston o-ring for air bypass. If there is a repeated loss of air pressure, air may be the cause of oil loss at the left
dust seal.
• Inspect your shaft bolt crush washers. Replace if worn or damaged.
• Inspect your top cap o-rings. Replace if torn or knicked.


Не би трябвало да е проблем. Нормално е при положение, че камерата е пълна с масло. Ако не губиш налягане - всичко е наред.

Внимавай как проверяваш налягането - като закачиш помпата, се губи задължително някакво налягане, защото въздух от камерата пълни обема на помпата. Експериментално можеш да го провериш колко е като напомпаш вилката до определен обем, махнеш и закачиш помпата и видиш каква е разликата.

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Теч на масло от + и - винтил на RS Revelation

Мнениеот stroker » Пет Авг 24, 2007 10:01 am

sstefanov написа:
stroker написа:Леко съм притеснен,защото вчера като си проверявах налягането в позитивната и негативната камера и от двата винтила изтече доста масло :dunno: :dunno: :dunno:
Да се притеснявам ли?Да я водя ли веднага на сервиз или да си карам без притеснения?
Не намерих нищо в чзв,усер мануала на срам!Само се сещам че някаде из www.mtbr.com съм го срещал каот проблем при revelation-a.....
Моля за помощ!
edit Сега го видях това но се пак ако може малко помощ:
OIL LOSS
• Inspect the air piston o-ring for air bypass. If there is a repeated loss of air pressure, air may be the cause of oil loss at the left
dust seal.
• Inspect your shaft bolt crush washers. Replace if worn or damaged.
• Inspect your top cap o-rings. Replace if torn or knicked.


Не би трябвало да е проблем. Нормално е при положение, че камерата е пълна с масло. Ако не губиш налягане - всичко е наред.

Внимавай как проверяваш налягането - като закачиш помпата, се губи задължително някакво налягане, защото въздух от камерата пълни обема на помпата. Експериментално можеш да го провериш колко е като напомпаш вилката до определен обем, махнеш и закачиш помпата и видиш каква е разликата.

Стефан

Да и аз си го мислех това,даже загуба на въздух има и при махането на помпата от винтила,каде същосигурно се губи налягане :dunno:
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Harka » Пет Авг 24, 2007 10:38 am

На мен пък Рибицата си ми тече направо горе от МС-а. На "О, Persenk!" Revelation-a май също оттам тече.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Теч на масло от + и - винтил на RS Revelation

Мнениеот sstefanov » Пет Авг 24, 2007 11:39 am

stroker написа:
sstefanov написа:[
Не би трябвало да е проблем. Нормално е при положение, че камерата е пълна с масло. Ако не губиш налягане - всичко е наред.

Внимавай как проверяваш налягането - като закачиш помпата, се губи задължително някакво налягане, защото въздух от камерата пълни обема на помпата. Експериментално можеш да го провериш колко е като напомпаш вилката до определен обем, махнеш и закачиш помпата и видиш каква е разликата.

Стефан

Да и аз си го мислех това,даже загуба на въздух има и при махането на помпата от винтила,каде същосигурно се губи налягане :dunno:


Ако винтила е наред, не би трябвало. Псъткането което чуваш при махането на помпата е от въздуха под налягане в самата помпа.

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Авг 24, 2007 11:48 am

Голем теч от тия RS бе! Баси, адвокатът Ботушаров ги хвали, хвали... Да не ги е урочасал? :D :D :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Persenk » Пет Авг 24, 2007 12:28 pm

Harka написа:На мен пък Рибицата си ми тече направо горе от МС-а. На "О, Persenk!" Revelation-a май също оттам тече.


Има разлика между "тече "и "леко сълзи ";)
Но, не губи никакво налягане...засега
everything is fine
Аватар
Persenk
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1765
Регистриран на: Съб Яну 18, 2003 9:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Harka » Пет Авг 24, 2007 1:00 pm

Извинявам се.
Значи пояснявам - моята тече, а на Persenk "леко сълзи".
A иначе като изключим своенравното потъване на Lyrik-а на Admin до арката (понякога си е направо полезно; жалко, че не може да се контролира...), си е напълно безпроблемна вилка. Дори не тече!
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот 4getcredo » Пет Авг 24, 2007 2:41 pm

Където е текло*, все ще тече! :evil: :D

* текло = спрегната форма на глаголите тека, сълзя, RS и пр. синоними... ;)

BTW, и на мойта вилка се е случвало да излезе масло при рязко изпускане на въздуха от камерите. Мисля, че е нормално.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот sstefanov » Пет Авг 24, 2007 5:52 pm

Harka написа:Извинявам се.
Значи пояснявам - моята тече, а на Persenk "леко сълзи".
A иначе като изключим своенравното потъване на Lyrik-а на Admin до арката (понякога си е направо полезно; жалко, че не може да се контролира...), си е напълно безпроблемна вилка. Дори не тече!


Lyrik 2-Step Air е друга бира. До колкото разбрах, това с Lyrik-а е известен на SRAM дефект. Даже на оплакалите се заменят временно 2-Step AIR патроните с U-turn (обикновена пружина), защото щяли да redesign-ват системата...

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот stroker » Нед Авг 26, 2007 4:15 pm

Вчера като помпах вилката немаше течове!Надявам се да е било инцидентно :)
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Admin » Вто Авг 28, 2007 6:26 pm

@TOYAGA
Не го познавам тоя адвокат, дето ми носи името :dunno: Аз адвокатска карта нямам.
Ако смяташ, че съм поднесъл невярна информация или че заблуждавам някого, имай доблестта да го кажеш направо, за да мога да отговоря на обвиненията, а не да правиш подобни некоректни внушения.
Не знам кога и кои модели на Rock Shox съм хвалил толкова... да, случвало се е да препоръчвам техни модели и пак бих го направил заради съотношението между функционалност, тегло, цена и т.н. Ако става дума за хвалене, хвалил съм модела Pike на база на личния си опит с него - факт е, че вилката изкара безпроблемно два сезона, работейки чудесно и без да е протекла отникъде, въпреки че поради невнимание повредих единия от праховите семеринги. Доколкото съм виждал обаче, поне в едно от германските списания за планинско колоездене дават много добри оценки на повечето модели на Rock Shox, т.е. хвалят ги. Може пък те да са ги оручасали, а не аз.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Сря Авг 29, 2007 12:26 am

Ти пък кво се връзваш...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот stroker » Пон Сеп 03, 2007 9:51 pm

Задавам си тук въпроса за д ане отварям друга поредна тема....
Пристигнала ми е новата корона със стержен и горни тръби(вследствие на малоумие и отрязването на стержена не там кадето трябва)
Та въпросът ми е:
Може ли да се сменят само тръбите с короната и стержена без да се отварят ваздушните камери,motion control-a,да се сменя маслото(т.е без профилактика-отвърташ вадиш и сменяш :) )или е неизбежна профилактиката?По прочетох servise guida в саита на rockshox,но там си е обяснено за профилактиката(въпреки 4е има и момоента със свалянето на горните тръби,но не ми стана ясно може ли да си остане само с това)
Надявам се въпроса ми да не е много тъп,но никога не съм отварям,а и нямам намеренито да отварям вилици.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот jivkonik » Пон Сеп 03, 2007 9:59 pm

Отиваш при Теко в БАС, плащаш си и не се занимаваш.... не бих рискувал да разкостя тези системи в къщи! :)
Да не стане после темата "Чакам нов Motion Control поради проявена аграрщина при разглабяне (сглабяне)"....
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Сеп 03, 2007 11:55 pm

jivkonik написа:Отиваш при Теко в БАС, плащаш си и не се занимаваш.... не бих рискувал да разкостя тези системи в къщи! :)
Да не стане после темата "Чакам нов Motion Control поради проявена аграрщина при разглабяне (сглабяне)"....


Плащаш си.... и той създава проблемите вместо теб ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот stroker » Вто Сеп 04, 2007 6:32 am

jivkonik написа:Отиваш при Теко в БАС, плащаш си и не се занимаваш.... не бих рискувал да разкостя тези системи в къщи! :)
Да не стане после темата "Чакам нов Motion Control поради проявена аграрщина при разглабяне (сглабяне)"....

Дори не съм си помислял да разглабям сам простоо питам ако някои знае!
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 04, 2007 8:52 am

HepBeH_XaMcTep написа:
jivkonik написа:Отиваш при Теко в БАС, плащаш си и не се занимаваш.... не бих рискувал да разкостя тези системи в къщи! :)
Да не стане после темата "Чакам нов Motion Control поради проявена аграрщина при разглабяне (сглабяне)"....


Плащаш си.... и той създава проблемите вместо теб ;)

Е понякога има скрити бонуси, кво да се прави! :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Admin » Чет Сеп 06, 2007 5:47 pm

@stroker
За въздушните камери не знам, още не съм отварял вилка с такива, но Motion Control-а при Pike е в горните тръби. Въздухът също би трябвало да е там.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Вто Окт 09, 2007 5:17 pm

Пак тревоги с тая моита вилак......
Та смениха и маслото и сега вилката е супер мека,при същите налягания(+ винтил -120пси ,- винтил 125пси) с които карах вилката преди смяната на маслото в момента вилката като се изправя прав и вилката се сгъва на 70%.Дори при заключен ход си има осезаемо сгъване.Принципно съм чел ревюта за вилката и срещнах няколко мнения че заводската пружина е твърде мека ма чак пък толкова.
Общо взето едвам градско я карам представям си по агресивно каране ще си такова мамата сигурно.
Даите идеи кво може да и е и кво да правя.
Благодаря!
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Admin » Вто Окт 09, 2007 6:56 pm

Ъъъ, нали за въздушни пружини става дума... защо просто не увеличиш малко налягането? ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Сря Окт 10, 2007 3:46 pm

Admin написа:Ъъъ, нали за въздушни пружини става дума... защо просто не увеличиш малко налягането? ;)

аз налягането съм го увелчил!Преди карах на 100пси +камера и 120-130 - камера и вилката си работеше нормално,а сега при 120 отр.камера и 130положителна камера като натисна предната спирачка и вилката хлатва до долу.Производителя за моите килограми дава 115-130пси,смяташ ли че ще е норамлно да я напомпа до 150пси?
А да и тече масло от винтилите да си е.. м..ката!
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот ddevil » Сря Окт 10, 2007 5:56 pm

Защо не пробваш да разрешиш проблемите там където са ти сменили маслото последно. Смисъл ще им обясниш всичко и ще питаш за решение на проблема ти. Ако са коректни(а и ти не се държиш ядосано) всичко трябва да мине бързо/лесно/евтино :)

Успех :) :agree:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот Capoeira » Сря Окт 10, 2007 7:08 pm

Защо си мислиш че маслото е сменяно, все пак вилката е направо нова..
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот did » Сря Окт 10, 2007 7:12 pm

Capoeira написа:Защо си мислиш че маслото е сменяно, все пак вилката е направо нова..


добре де, не е сменяно САМО маслото, а и тръбите, короната и стержена :D

пише си го по-горе.

факт е, че някой я е парчосвал и е редно тоя някой да погледне и да си каже мнението.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stroker » Сря Окт 10, 2007 9:49 pm

Capoeira написа:Защо си мислиш че маслото е сменяно, все пак вилката е направо нова..

сменяно е маслото 100%,по принцип се препорачва смяна на заводското маслото по рано според рокшок (или поне така бях чел)
Явно ще трябва да се обращъм към този които е работил по вилката,въпреки че е малко сложно точно в моя случаи,защото всичко по вилката минава през втори човек,но това си е мои проблем
Просто мисех да попитам някои дали не знае,иначе то за всичко може да се обикаля и да се пита.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 104 госта