Тунинг на RAM AM

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Тунинг на RAM AM

Мнениеот toyzbg » Пон Авг 13, 2007 5:40 pm

Ок ше започна нова тема щото старата се осра до точка въобще да се чуди човек за кво става въпрос.

Та наречете ме :crazy: но.. ако се вземе една рамка RAM AM (тя и така си е доста добре), и се модифицира малко за повече тормоз ще може ли да стане сравнително не-лоша рамка за FR с добър бюджет..

По-конкретната ми идея беше в основи:

1. Да се вземе тази рамка за база и и се изчисли нова кобилица правилно, така че хода да стане по-мек със същата дължина на шока (190) и да продължава да работи правилно, да и се предвидят 1-2 затягащи втулни м/у двете кобилици (тя такива няма никакви по подразбиране) за да се увеличи общтата хм "плътност" на задницата - т.е. да се намали усукването. Всичко това да приемем с преден шок +-10 - 150мм.

2. При подобни промени знам че се променя натоварбането в основната рамка и ако не е предвидена се чупи/пука бързо. В случая май в основата на горната тръба при челото отдолу; и при горната част на средната тръба. Така съм чувал, ако говоря глупости се извинявам. Та да и се направят подсилки там.

Та дали няма да се получи от един рам ам нещо подобно на това: http://www.transitionbikes.com/2007/Dir ... Sizing.cfm

Извинявам на "спецовете" конструктори сега, за да си спестим безсмислени коментари после :deer:

Доколкото знам с програма като Linkage2 може да се направят правилните изчисления и симулации, ако човек разбира достатъчно. Аз лично пробвах да вкарам модел на рамката, но не са ми ясни много неща. Може пък да се намери и някой, който е пробвал. Макар, че доколкото виждам повечето хора, които си играят с това се занимават с рамки на драг, основно ф4 и ф5 така че едва ли ще откликнат.. но за мое голямо удоволствие може някой от тях да ми пише. Остана съм с впеяатлението, че са хора с доста опит в тази насока. Така или иначе е безпорно че рам ам е по-добра и по-правилна и по-подходяща (най малкото е проектирана за шок 190мм.) и смятам, че е по-добра основа за рамка, която би се намерила ценово м/у рамка като ф5 и нечовешки скъпите рамки като kona например.

Ми аз нямам време да пиша повече сега, ако на някои по-наясно му е интересно и има желание, нека се влкючи. Това е една интересна възможноста за мен (и не само) да науча доста неща, пък и да стане интересна тема. ;)
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот toyzbg » Пон Авг 13, 2007 5:51 pm

само за уточнение, този Transition Dirtbag, струва около 1000$ и нагоре и това е без транспорта до българия (още 500-700$). Една кона струва по 3-4000 лева тук. Един рам ам струва към 6-700 лева без шок като нов (а може и втора за по-тънко), и ако подобренията (нови кобилици, лагери, втулки, 2 допълните заварки и боядисване) излезнат още към 200 лв. според мен това придобива смисъл. :beer:
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот Methuselah » Пон Авг 13, 2007 6:12 pm

Mon Aug 13, 2007 6:40 pm
Mon Aug 13, 2007 6:51 pm
Mon Aug 13, 2007 6:55 pm

Извинявай, ама има има едно бутонче едит, дето няма да е зле да го ползваш вместо да пишеш през няколко минути. То поне да беше нещо смислено, ма ти емотиконки само сложи в последия пост.
Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the human race.
-- H.G. Wells
Dirt, meet insanity.
Insanity, meet dirt.
Аватар
Methuselah
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1243
Регистриран на: Чет Май 10, 2007 4:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Пон Авг 13, 2007 6:34 pm

Аз пък ще дам един линк:


ЛИНК

Важното са размерите на тези кобилици, и велосипеда се преобразява :) :agree:

Колкото до транзишън от рам и кона от драг, това не го мисли. В една рамка има много повече от това колко ход прави. Аз смятам, че геометрията на предния тригълник е по-важна за удобството и приятното усещане от колелото. Също така самите тръби на рамката са от значение. Не можеш просто да направиш една кобилица и да очакваш един АМ/F5 да докара усещането на Specialized/Kona например :nono:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Пон Авг 13, 2007 7:14 pm

@toyzbg: Едно ще ти кажа - забрави за евтиното, винаги излиза скъпо в дългосрочен план. В случая под формата на пари за нов шок. Неминуемо е. Защо точно е въпрос на малко математика и елементарна физика, за жалост не мога да задълбая, плюс това е писано по темата.

Избора е твой, повече пари накуп сега и дълго време качествен кеф или евтини излюзии и повече пари като крайна сметка. Едва ли ще те убедя, но искаш мнения - получаваш. Ако искаш и съвет - спри да гледаш само хода. Има един куп други параметри, които могат да ти превърнат "тунинга" в качествен провал.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот URNEST » Вто Авг 14, 2007 12:52 pm

toyzbg написа:Един рам ам струва към 6-700 лева без шок като нов (а може и втора за по-тънко), и ако подобренията (нови кобилици, лагери, втулки, 2 допълните заварки и боядисване) излезнат още към 200 лв. според мен това придобива смисъл. :beer:

А не мислиш ли, че тези 200 или колкото там лева можеш да ги инвестираш в по-добър шок, който усезаемо би подобрил работата на рамката.
Попринцип гаранцията важи за вилки до 150мм, така че спокойно можеш да си я караш с 150мм, а във форума има едно момче, което я кара с 160мм и не се оплаквало.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот toyzbg » Вто Авг 14, 2007 2:37 pm

аз никога не съм имал идея да не се слага добър шок, а цената пак излиза на половина като го сметнеш
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот toyzbg » Вто Авг 14, 2007 2:40 pm

Благодаря на GECKO за отговора! :beer:
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот toyzbg » Вто Авг 14, 2007 2:41 pm

сега отворих и линк-а!!!!!!!!!! :bowdown: :bowdown: :bowdown: :beer: :beer: :beer:
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Вто Авг 14, 2007 2:44 pm

Човеко, има един бутон Edit< научи се да го използваш.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Тунинг на RAM AM

Мнениеот Editor » Вто Авг 14, 2007 2:56 pm

toyzbg написа:Ок ше започна нова тема щото старата се осра до точка въобще да се чуди човек за кво става въпрос.

Та наречете ме :crazy: но.. ако се вземе една рамка RAM AM (тя и така си е доста добре), и се модифицира малко за повече тормоз ще може ли да стане сравнително не-лоша рамка за FR с добър бюджет..
....

и станиола завиваше мармода...в шоколад...

toyzbg написа:. Един рам ам струва към 6-700 лева без шок като нов (а може и втора за по-тънко), и ако подобренията (нови кобилици, лагери, втулки, 2 допълните заварки и боядисване) излезнат още към 200 лв. според мен това придобива смисъл. :beer:

дам ...с допълнителните разходи 8-900 лева - перфектно!Ама пропускаш да споменеш разходите за предстоящите заварки на рамката..... ( ако наистина си решил да караш FR с т'фа )
Едит:
Не мисля че с каквито и да било подобрения рамката ще може да се експлатира без поблеми за FR...Просто от Ram bikes са си предвидили тази рамка да е за AM и това е.Иначе е факт че доста хора я използват за dh , fr и тн , но и повечето от тях имат проблеми...
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Тунинг на RAM AM

Мнениеот mishokA » Вто Авг 14, 2007 4:37 pm

Editor написа:
toyzbg написа:Ок ше започна нова тема щото старата се осра до точка въобще да се чуди човек за кво става въпрос.

Та наречете ме :crazy: но.. ако се вземе една рамка RAM AM (тя и така си е доста добре), и се модифицира малко за повече тормоз ще може ли да стане сравнително не-лоша рамка за FR с добър бюджет..
....

и станиола завиваше мармода...в шоколад...

toyzbg написа:. Един рам ам струва към 6-700 лева без шок като нов (а може и втора за по-тънко), и ако подобренията (нови кобилици, лагери, втулки, 2 допълните заварки и боядисване) излезнат още към 200 лв. според мен това придобива смисъл. :beer:

дам ...с допълнителните разходи 8-900 лева - перфектно!Ама пропускаш да споменеш разходите за предстоящите заварки на рамката..... ( ако наистина си решил да караш FR с т'фа )
Едит:
Не мисля че с каквито и да било подобрения рамката ще може да се експлатира без поблеми за FR...Просто от Ram bikes са си предвидили тази рамка да е за AM и това е.Иначе е факт че доста хора я използват за dh , fr и тн , но и повечето от тях имат проблеми...


дай конкретен пример много общо говориш кажи 1во какви проблеми има и 2ро кой има такива проблеми ?!
Аватар
mishokA
 
Мнения: 560
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 1:05 pm
Местоположение: София

Re: Тунинг на RAM AM

Мнениеот Editor » Вто Авг 14, 2007 4:51 pm

mishokA написа:
Editor написа:
toyzbg написа:Ок ше започна нова тема щото старата се осра до точка въобще да се чуди човек за кво става въпрос.

Та наречете ме :crazy: но.. ако се вземе една рамка RAM AM (тя и така си е доста добре), и се модифицира малко за повече тормоз ще може ли да стане сравнително не-лоша рамка за FR с добър бюджет..
....

и станиола завиваше мармода...в шоколад...

toyzbg написа:. Един рам ам струва към 6-700 лева без шок като нов (а може и втора за по-тънко), и ако подобренията (нови кобилици, лагери, втулки, 2 допълните заварки и боядисване) излезнат още към 200 лв. според мен това придобива смисъл. :beer:

дам ...с допълнителните разходи 8-900 лева - перфектно!Ама пропускаш да споменеш разходите за предстоящите заварки на рамката..... ( ако наистина си решил да караш FR с т'фа )
Едит:
Не мисля че с каквито и да било подобрения рамката ще може да се експлатира без поблеми за FR...Просто от Ram bikes са си предвидили тази рамка да е за AM и това е.Иначе е факт че доста хора я използват за dh , fr и тн , но и повечето от тях имат проблеми...


дай конкретен пример много общо говориш кажи 1во какви проблеми има и 2ро кой има такива проблеми ?!

Да точно така говоря конкретно за неправилна експлатация!Що се отнася до пример ..мисля че най-простия е AM-а който се продава в момента с 2 заварки.Не съм карал специално Ram AM , но това което съм наблюдавам до тук е че рамка която се използва не по предназначение не държи....
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот sdfghjkl » Сря Авг 15, 2007 1:53 pm

Сори за :offtopic:- а, но не издържах... Аз лично карам РАМ АМ и то главно ФР! Каран е и ДХ(включително и в Сопот) и 4Х(пак там)... вярно че компонентите му не са кви да е, но не съм имал абсолютно НИКАКВИ проблеми... моето мнение е, че ако знаеш как да караш, с АМ рамка няма да имаш поблеми :agree: @toyzbg, aз съм ЗА за идята ти ;)
[SS]
Аватар
sdfghjkl
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 3:00 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот toyzbg » Сря Авг 15, 2007 4:32 pm

10Х и на sdfghjkl :beer: за подкрепата, така или иначе смятам че с хубав шок тази рамка си става идеално. Аз самия съм карал на сопот и 4х и къде ли не по известните и неизвестни трасета, с твърдак рам ърбн, после с един ф5 за мн, мн, кратко и сега с един рам ам с fox van и от тоя ам съм доволен за разлика от ф5-та. Отскоро карам мека рамка, досега съм карал само твърди, но съм карал и фр с тях доста и да - най важното е как можеш да караш, но правилната геометрия и работа на колелото е важна.

На GECKO пак огромно мерси и моя равносметка, как нещо може да ти е пред очите и да не го виждаш :) :beer: :bowdown:

От този негов линк http://www.ram-bikes.co.uk/index.php?ma ... a4238dca1a се потвърждава това, че тази рамка може да бъде подобрена най-малкото като и се сложи нова кобилица, както пише там челния ъгъл се отпуска с 1.5 градуса и средното движение слиза с 2.5 см надолу, което прави колелото далеч по стабилно в подобни условия.

Въпроса сега е откъде може да се изрови тоя комплект и ако не някой на тази база може ли да сметне правиния размер за изработка?
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот toyzbg » Сря Авг 15, 2007 4:37 pm

"и станиола завиваше мармода...в шоколад... " абе с думи ше е сложно, но включва свирене с 2 пръста ..ама не с уста :eyebrow:
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот Editor » Сря Авг 15, 2007 4:58 pm

sdfghjkl написа:... Аз лично карам РАМ АМ и то главно ФР!

Ми да си жив и здрав.... :)
toyzbg - проучи насам натам за тези нови кубилици....може пък да стане прилична фр рамка :dunno: .Аз си казах мнението от тук натам ти действаш :)
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Авг 17, 2007 4:42 pm

Офтопикът е изтрит. Не, не сме на почивка. И не виждам какво ти бяха виновни някои от хората, писали в нея. Забележките за това, че пишеш по няколко поста, вместо да си редактираш първия от тях, бяха съвсем основателни. Няма какво да се нервираш от мненията в темата, защото само предизвикваш още повече забележки. По-добре изчакай спокойно дали някой ще каже нещо, което да ти е от полза, но не очаквай да те затрупат с информация - повечето хора не си преправят рамките.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот toyzbg » Вто Авг 21, 2007 2:33 pm

Благодаря на всички до тук. Ако някой прочете темата и има някаква информация ще е чудесно ако я сподели :agree:
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот anjinsan » Чет Авг 23, 2007 7:57 pm

Извинявам се за простосмъртното ми невежството и моля просветените за отговор... :bowdown:
По темата: тъй като тия кубилици отпускали челния ъгъл, това ще позволи ли да сложа вилка с ход по- голям от първоначално предвидения( в моя случай 150)?? :confused:
Аватар
anjinsan
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 5:38 pm
Местоположение: trojan

Мнениеот GECKO » Чет Авг 23, 2007 8:41 pm

anjinsan написа:Извинявам се за простосмъртното ми невежството и моля просветените за отговор... :bowdown:
По темата: тъй като тия кубилици отпускали челния ъгъл, това ще позволи ли да сложа вилка с ход по- голям от първоначално предвидения( в моя случай 150)?? :confused:


По-скоро с оригиналните ще можеш да сложиш по-висока вилка. Точно отпуснатия челен ъгъл може да ти навреди на челото при по-сериозен тормоз :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот toyzbg » Пон Авг 27, 2007 4:08 pm

мм да, за тези пише че отпускат ч. ъгъл с 1.5 градуса и свалят средното дв. с около 2.5 см. надолу. Ниския център прави колелото по устойчиво, стабилно при интензивна маневреност. А отпуснатия челен ъгъл го пригажда по-добре към наклони. Незнам какво би станало с по-голяма вилка, по-скоро не би пречило но незнам. Според мен по-добре човек да потърси др. колело вслучая. Моята цел е да постигна добър хибрид за АМ и ФР, но не и от най-агресивните с голями дропове итн. В този сл. ще се разглоби това колелце каквато и вилка да му сложиш. И тази кобилица мисля че прави точната поправка, която е неободима в тази насока без да се губи мярка :beer: Аз бих и сложил и една затягаща втулка м/у двете кобилици към задната част още. И дотук ;)
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Авг 27, 2007 7:37 pm

toyzbg написа:Аз бих и сложил и една затягаща втулка м/у двете кобилици към задната част още


:bigeyes: за да си изкъртиш седалковата тръба ли?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот toyzbg » Вто Авг 28, 2007 3:17 pm

Не приятелю, основавам се на това, че тези пичове в англия са свършили тази работа и имат готовите размери :agree:
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Авг 28, 2007 4:27 pm

успех тогава :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот toyzbg » Вто Авг 28, 2007 5:01 pm

bikerider написа:
toyzbg написа:Аз бих и сложил и една затягаща втулка м/у двете кобилици към задната част още


:bigeyes: за да си изкъртиш седалковата тръба ли?


Мислиш ли наистина че така би била сложена :crazy:
Аватар
toyzbg
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2006 2:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Авг 29, 2007 12:11 am

Не просто няма нужда от такава втулка отзад. Ако има някъде изобщо нужда, то ще е пред седалковата тръба / зад шока. Но ти разбира се ги знаеш тези неща и си врял и кипял, а аз съм просто един досадник :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Ozzie » Сря Авг 29, 2007 8:12 pm

Две теми в който да се обсъжда едно и също нещо май стигат? ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 113 госта