12.3cm чело, за 17cm стержен?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

12.3cm чело, за 17cm стержен?

Мнениеот novice » Вто Юли 31, 2007 1:03 pm

Здравейте! Искам да купувам вилка, но стерженът е рязан и за да съм сигурен, че няма да има проблеми, пускам темата, за да се допитам до вас.
Рамката ми е РАМ АМ, с чело 12.3см с набитите в него чашки. А вилката, която мисля да монтирам има стержен 17см. Мисля че те са достатъчни, но какво ще кажете вие?
Мерси за съветите в аванс!
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: 12.3cm чело, за 17cm стержен?

Мнениеот bikerider » Вто Юли 31, 2007 1:07 pm

Мислим, че не знаем каква лапа ще монтираш, не знаем колко си висок, какъв ти е стила, демек много неща не знаем и мислим, че квото и да ти кажем, нема да те оправи...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bluskanie » Вто Юли 31, 2007 1:10 pm

А ти каква лапа ще слагаш? Измери лапата и смятай. Освен това... ти откъде мериш стержена? Щото ако вилката е без конус, а такъв трябва да се сложи, ще се скъси с още някой милиметър...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Isidor » Вто Юли 31, 2007 1:12 pm

Не се тревожи, ще стане работата с късия стержен. Примерно моя стига до средата на лапата и няма никакъв проблем. При мен се захваща с два болта, което е по-добре при такъв случай с къс стержен ;) :agree:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 31, 2007 1:21 pm

Isidor написа:Не се тревожи, ще стане работата с късия стержен. Примерно моя стига до средата на лапата и няма никакъв проблем. При мен се захваща с два болта, което е по-добре при такъв случай с къс стержен ;) :agree:

Колега по-лекичко само с крайното заключение! Нито му знаеш килата на човека, нито лапата нито карането!!! :crazy: Не е здравословна идея това, и аз съм карал с ниво на стережена близо 10 мм под нивото на лапата и всички майстори, които видяха колелото по това време ме предупреждаваха да внимавам много! :banghead: :censored:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bluskanie » Вто Юли 31, 2007 1:30 pm

Isidor написа:Примерно моя стига до средата на лапата и няма никакъв проблем.

Бе тва си е проблем май, особено ако си с пеперудка... лапата държи цялата предница, шега не бива.
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Юли 31, 2007 1:36 pm

Isidor написа:Не се тревожи, ще стане работата с късия стержен. Примерно моя стига до средата на лапата и няма никакъв проблем. При мен се захваща с два болта, което е по-добре при такъв случай с къс стержен ;) :agree:


хм......
мани ти да не е проблем... спецялно при еднокоронна вилка + пеперудка(с хедлок по-става въпреки че...) .....
в най-добрия случай можеш да преебеш нещо... я чашки, я нещо от сорта.. в най-лошия случай.... да подариш байка на зъболякъря.....

едит
хм.......
баси... полвин час пиша глупости..... и зеха, че ме изпревариха :crap:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Вто Юли 31, 2007 1:38 pm

@Isidor: специалисте, ще му платиш ли после операциите при зъболекаря, а? б*х та в кухата кратуна!!!

@novice: Премери си лапата плюс спейсърите, добави челото и чашките плюс 3мм и ако стержена е по къс от това, по-добре недей.

На практика ако лапата ти е до 4см висока (обикновено са около това число), ще можеш да я сложиш без проблеми, че и един спейсър от рода на 5-10мм. Всеки случай не бива стержена да слиза под горния болт в монтирано състояние (обран луфт на чашките).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 31, 2007 2:02 pm

bikerider написа:@Isidor: специалисте, ще му платиш ли после операциите при зъболекаря, а? б*х та в кухата кратуна!!!

@novice: Премери си лапата плюс спейсърите, добави челото и чашките плюс 3мм и ако стержена е по къс от това, по-добре недей.

На практика ако лапата ти е до 4см висока (обикновено са около това число), ще можеш да я сложиш без проблеми, че и един спейсър от рода на 5-10мм. Всеки случай не бива стержена да слиза под горния болт в монтирано състояние (обран луфт на чашките).

Моята беше точно към нивото на горния болт на лапата, карах 2 години така (кротко ХС обаче). Нямаше проблеми, но си имах едно наум и редовно проверявах сглобката!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот novice » Вто Юли 31, 2007 2:09 pm

Благодаря на всички за отзивите досега!
Лапата е Truvativ XR, точно с 37мм широчина на захвата и с 1 болт за захващане към стержена, 90мм дълга. Стилът ми е АМ, висок съм 175, тежа около 68кг. Рамката е средния размер, 18" май и смятам, че 170мм стержен би трябвало да стигнат без спейсъри. Само не разбрах, какъв е този конус, който се слага на стержена?(sry за ламерския въпрос, но за пръв път ще монтирам сам oversize вилка на новия ми АМ :) ) Т.е. не се ли слага вилката направо в долната чашка без конус или е задължително поставянето му?

ПС:Като измеря лапата и челото с вече набитите в него чашки сметката излиза 160мм +/- 1-2мм. Но не трябва да се забравя, че самият срержен е конусовиден към края си откъм короната на вилката, затова последният 17-ти см едва ли би могъл да се използва реално.
Последна промяна novice на Вто Юли 31, 2007 2:15 pm, променена общо 1 път
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот bluskanie » Вто Юли 31, 2007 2:14 pm

Конуса е един пръстен, част от чашките (върви комплект с тях), който се "набива" на тръбата(стержена) до основата му. Профила му е идентичен с този на долната чашка. Целта е да прилепва идеално на долната чашка, когато се монтира. Най-общо с конус от други чашки - няма да ти стане сглобката.

ЕДИТ: Ако сметката ти е вярна, няма да имаш проблеми. Дори спейсър от 0,5см ще можеш да сложиш...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот novice » Вто Юли 31, 2007 2:19 pm

Аха, сетих се за кой елемент става въпрос. Ами като се набие конуса, предполагам ще отидат още 5мм. Най добре май да взема конуса с мен, когато отида до огледам вилката, да го наложа на стержена, без да го набивам и да меря разстоянието оставащо над него. Ако е по-малко от 160мм няма да ви свърши работа тази вилка, нали?

И доколкото разбирам горния ръб на скобата за захващане на лапата трябва да е минимум на 1 ниво с ръба на стержена, за да може пеперудата да е качествено набита в него и надеждно да държи цялата кормилна уредба, нали?

ПС: Размерът на стержена, който съм дал е само стержен + набитата част от чашките, без лагерите на чашките и конуса, т.е. подвижната им част.
Според мен този стержен ще стигне за безопасен монтаж на вилката и безпроблемна експлоатация и АМ каране после. Вие какво мислите по въпроса?
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот bluskanie » Вто Юли 31, 2007 2:30 pm

novice написа:
И доколкото разбирам горния ръб на скобата за захващане на лапата трябва да е минимум на 1 ниво с ръба на стержена, за да може пеперудата да е качествено набита в него и надеждно да държи цялата кормилна уредба, нали?

Според мен (а и така ми казаха майсторчетата, когато си правих колело) края на тръбата, след като е поставено ВСИЧКО необходимо, трябва да е на 2-5мм под нивото на лапата, за да може да има мегдан да се затегнат чашките. Говорим след като си сложил конуси, уплътнения, лагери, чело, лапа и евентуално спейсъри :D :agree:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 31, 2007 2:35 pm

Горния ръб на лапата на мястото с монтажа върху стержена е хубаво да е по-висок с 1-2 до 3 мм от горния ръб на стержена. Така ще може луфта на предницата да се регулира безпроблемно.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот novice » Вто Юли 31, 2007 2:43 pm

Значи според моите изчисления и вашите съвети, този стержен трябва да е напълно достатъчен за АМ рамката ми. ;) :beer:
А и както bluskanie каза, дори ще са необходими спейсъри...
btw според вас с колко дълъг стержен/лапа е най удобно да се кара АМ от човек с моят ръст и рамка?
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 31, 2007 2:50 pm

novice написа:Значи според моите изчисления и вашите съвети, този стержен трябва да е напълно достатъчен за АМ рамката ми. ;) :beer:
А и както bluskanie каза, дори ще са необходими спейсъри...
btw според вас с колко дълъг стержен/лапа е най удобно да се кара АМ от човек с моят ръст и рамка?

Сложен въпроссс. Виж тук скоро бистрихме подобна тема:
http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=26437
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот novice » Вто Юли 31, 2007 2:54 pm

Не, идеята ми е най общо, да не би този скъсен стержен с по-малко спейсъри да е причина да се гърбя, защото сегашната ми рамка ми е леко къса май, стерженът също, което води до дъгообразно изкривяване на гърба ми по време на каране. Но все пак си мисля че РАМ АМ 18" със 100мм лапа ще е по-добре, дори стерженът да е без спейсъри. А и кормилото ще е с около 100мм по дълго.
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот GECKO » Вто Юли 31, 2007 3:11 pm

По мои изчисления, лапа не по-дълга от 4.5см би леглана доста добре, а за размерите, рамката е ок за по-нанагорен АМ за по-нанадолен е трябвало да вземеш 17-ка а лапата на мен (като еквивалентно нисък) ми идва много. Аз.... така де братовчедка ми кара АМ 18-ка със 60мм лапа и на мен ми е ОК ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 31, 2007 3:29 pm

За въртене ще ти е добре, но за надолу ще ти е малко дълга конфигурацията може би. По къса лапа и седалката по-напред на релсите и ще компенсираш това до колкото е възможно. ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот novice » Вто Юли 31, 2007 3:36 pm

Е да, но аз така и така не съм от най-големите спускачи, така че мисля че няма да има проблем. То и самата рамка не е за аграрщини, така че... ;)
А и свалянето на седалката с тази лапа и 1 по-извито кормило също вършат работа. Понеже при по-къса лапа ме е страх да не ми е неудобно пак колелото, както сегашното при дълго каране на равно или нагоре.
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот novice » Сря Авг 01, 2007 10:17 pm

Е, оказа се, че стерженът е 20см и няма да има никакви проблеми! Все пак благодаря на всички за помощта! :beer:
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот novice » Чет Авг 02, 2007 1:57 pm

btw остават някъде 4см да спейсъри. Според вас това много ли е и трябва ли да се скъси леко стержена или може да се кара АМ и с толкова спейсъри?
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот LamqtaSpaska » Чет Авг 02, 2007 2:17 pm

сложи 3 спейсъра ПОД лапата и 1 спейсър НАД лапата...
хем няма да режеш стержена хем ще е по здраво отколкото ако ги нашаткаш всички спейсъри под лапата
LamqtaSpaska
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1231
Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 7:33 am

Мнениеот bikerider » Чет Авг 02, 2007 2:17 pm

Няма нужда да го скъсяваш, можеш да сложиш спейсъри и над лапата :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот novice » Чет Авг 02, 2007 10:48 pm

Благодаря за съветите! Само да питам, вярно виждал съм спейсъри над лапата, но не е ли малко опасно стерженът да стърчи над нея в случай на падане? На мен ми изглежда малко стряскащо стержен стърчащ над лапата, а пък казвате няма да е здраво с 4 спейсъра по 1см 1 върху друг?
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот jivkonik » Пет Авг 03, 2007 8:31 am

novice написа:Благодаря за съветите! Само да питам, вярно виждал съм спейсъри над лапата, но не е ли малко опасно стерженът да стърчи над нея в случай на падане? На мен ми изглежда малко стряскащо стержен стърчащ над лапата, а пък казвате няма да е здраво с 4 спейсъра по 1см 1 върху друг?

Не мисля, че е проблем 4 спейсъра един върху друг, проблема е, че може да ти дойде височко лапата и да не ти е удобно за каране. В такъв случай е хубаво да сложиш 1 и ли 2 от тях над лапата, за да си направиш комфортна височината. Иначе стърчащия нагоре стержен е проблем.. до някъде..., но то и да не стърчи и да се фраснеш в лапата пак няма да ти е много приятно, така че просто внимавай кви ги вършиш докато падаш :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот GECKO » Пет Авг 03, 2007 12:22 pm

Аз пък обичам да имам 1 спейсър над лапата, струва ми се симпатично. Бих се насочил към съвета на ламята, предвид, че челото на АМ-а е относително малко особенно с интегрираните чашки, би било арно

Изображение

Ето така изглежда AM със 3 спейсъра отдолу и 1 отгоре, като отдолу са 2х10мм и 1х5мм. С XR лапа вече е с 3х10мм отдолу и 1х10мм отогре, и не мисля, че е нито неудобно за каране, нито опасно ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот novice » Пет Авг 03, 2007 6:51 pm

Еми сигурно ще сложа 1 спейсър над лапата, както казвате. Не стърчи чак толкова много стерженът.
Сега се чудя дали да пребоядисвам вилката, преди да я подкарам, понеже е червена и доста ме дразни на тъмно-сивата рамка. То всъщност аз и рамката ще пребоядисам, но ако вилката остане червена, рамката трябва да е задължително червена с черна задница, за да си отиват. Тъмно-сивата рамка обаче взе да ми харесва май. А ако вилката е сива или черна има голям избор от цветове за рамката. C_Mo дали пребоядисва и ботуши на вилки освен рамки?
И още 1 въпрос не много по темата - вилката е Pike Race 2005. Видях в интернет, че можела да се надгради до SL - възможно ли е това в БАС и каква е разликата между Race и SL - само External Floodgate-а ли?
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 101 госта