Аномалии с пукане на гуми

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот toxiciti » Вто Юли 24, 2007 6:56 pm

kapitango написа:
toxiciti написа:махаш бандажите и облепяш "канала" на шината с изолирбант няколко пъти след това си слагаш един бандаж, ако е от шината трябва да се оправи :)

Не точно. :nono: Слагаш бандажа и увиваш 4 слоя изолирбанд или хартиено тиксо, или лейкопласт, или нещо от сорта. Имаше подобна тема на скоро ето ТУК
А защо не пробваш да ги направиш безкамерни в случай , че по- горе написаното от мен не помогне ? Много по- лесно и по- евтино ще е от смяна на шини и т.н.


аз го правя по моя начин и до сега съм нямал проблеми с гумите , дори и без бандажна лента в момента съм така отпред само с изолирбант вече 2 месеца не се е спукала ;)
Аватар
toxiciti
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Мар 26, 2006 7:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kapitango » Вто Юли 24, 2007 7:15 pm

@ toxiciti
Обикновенно проблема идва от това, че бандажа се размества при монтирането на гумите. За това целта на това облепване е да фиксира самия бандаж и да го държи точно върху отворите. По някога каучука е по- некачествен и от жегите бандажа омеква много и не върши почти никаква работа. Имал съм и случаи, когато някои от отворите в шината са с дбре решещи ръбове и режат бандажа и гумата все едно си ги "щракнал" с перфоратор. За това винаги съм препоръчвал няколко слоя изолирбанд или качествен PVC бандаж. Прав си, че намотаването на повече слоеве изолирбанд може да върши работата на бандажа, но с времето и жегите изолирбанда също потъва в отворите, особенно ако си малко по- тежък и караш с повече амосферки в гумите.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот PtD » Вто Юли 24, 2007 7:25 pm

Може да пробвате скоча от комплекта на Стан. Писах в една от другите теми за него, предполагам че може да се намери и у нас. Със сигурност е по-здрав от обикновения бандаж, а на тегло мисля, че няма разлика с обикновен бандаж.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот toxiciti » Вто Юли 24, 2007 8:28 pm

kapitango написа:@ toxiciti
Обикновенно проблема идва от това, че бандажа се размества при монтирането на гумите. За това целта на това облепване е да фиксира самия бандаж и да го държи точно върху отворите. По някога каучука е по- некачествен и от жегите бандажа омеква много и не върши почти никаква работа. Имал съм и случаи, когато някои от отворите в шината са с дбре решещи ръбове и режат бандажа и гумата все едно си ги "щракнал" с перфоратор. За това винаги съм препоръчвал няколко слоя изолирбанд или качествен PVC бандаж. Прав си, че намотаването на повече слоеве изолирбанд може да върши работата на бандажа, но с времето и жегите изолирбанда също потъва в отворите, особенно ако си малко по- тежък и караш с повече амосферки в гумите.


:agree:
Аватар
toxiciti
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Мар 26, 2006 7:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Constantin » Сря Юли 25, 2007 11:15 am

Здравейте отново и благодаря много за последните съвети! Положението в момента е следното: купих поредната вътрешна гума, но преди да я сложа направих омотаването с изолирбланд. Даже, за по-сигурно, сложих бандаж отдолу, 4 пласта изолирбланд и още един бандаж отгоре. Шината е сравнително дълбока, така че не би трябвало да е проблем този защитен "сандвич". И така напомпих гумата и даже покарах малко вчера. Почти всичко е добре за момента. Казвам почти, защото забелязах нещо странно. Досега коментирахме, че каплата е напълно изправна, но започвам да се съмнявам в това. Когато карах вчера минах нарочно по един много гладък асфалт, карайки много бавно. Усетих, че колелото лекичко подскача на интервали в задната си част. Движението на задната капла не е равномерно. Пак казвам тя не е изкривена, или поне не в нормалния смисъл в който сме свикнали да виждаме изкривени капли. Механиците, които я гледаха също казаха, че нищо и няма. Погледната откъм накладките на спирачките тя се движи плавно, може би има колебание от няколко милиметра, но не мисля че това е фатално. Чудя се обаче дали е възможно шината да е изкривена перпендикулярно на оста и това, предизвиквайки по-голямо триене (заедно с подскачането), да е причина за пукането на гуми? Как мислите има ли логика в това или и аз започнах да фантазирам? :D
powered by PEUGEOT Absolute
Аватар
Constantin
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 24, 2007 11:48 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот jivkonik » Сря Юли 25, 2007 11:26 am

Това движение нагоре-надолу, което усещаш може да е в резултат от неравномерно напластяване на изолибранда и бандажа, който си сложил, от там да влияе на положението на външната гума в определени участъци от каплата :dunno:
НЕ би трябвало да се пука от това де!
Разгледай добре дали водещия ръб на външната (всички външни имат една шарка в частта си до каплата) е равномерно застъпен спрямо калпата. Ако не спадни я не съвсем докрай и коригирай това доколкото е възможно.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Юли 25, 2007 11:32 am

Също така може да не е легнала хубаво гумата. Ако искаш виж имаше тема преди няколко дена във Веломеханик за шосейно колело, използвай описаната от TOYAGA процедура (но не с тези налягания :))
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Constantin » Сря Юли 25, 2007 11:59 am

Ами не би трбявало да е от изолирабланда защото доста си играх вчера да е плътно напластяването му. Има и друго - още на механика, преди седмица му направи впечатление това криво слягване и ми каза, че му се вижда леко тясна шината за тази гума, но уж нямало проблеми (а и не би трябвало, имайки предвид че и предните ми гуми бяха 2.3). Поигра си малко (точно както описа jivkonik) и я намести доколкото можа. И аз вчера уж си играх да я намествам, но въпреки това стои леко вдлъбната на едно място, съдейки по водещите ръбове. Сещам се, че още при първото пукане (докато бях със старите външни) ми направи впечатление неравномерно движение отзаде, но си помислих че е нещо от пътя и не обърнах голямо внимание, защото бързах много. Смятам да пробвам друго: ще сложа няколко стари външни гуми и ще проверя дали кривеенето се повтаря. Така ще отпадне окончателно вероятността самата външна гума да е дефектна.
powered by PEUGEOT Absolute
Аватар
Constantin
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 24, 2007 11:48 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот NikR » Сря Юли 25, 2007 6:04 pm

За тия които не са разбрали - става дума за пукане ОТ СТРАНАТА НА ШИНАТА.
(предполага се че бандажа се мести и открива отворите на спиците)
Послушайте съвета на kapitango. Аз така направих и проблема е решен.
:beer:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Сря Юли 25, 2007 11:43 pm

2.3 не е размер, размера се дава в милиметри отстрани на гумата и ако си със средно широки би трябвало да е около 55
ако производителя си е спестил написването на размера хващаш шублера и мериш
най-общо казано ширината на каплата би трябвало да е около половината от ширината на гумата или повече

'перпендикулярното' изкривяване е 'нормалното' изкривяване (каплата вече не е с формата на окръжност); 'страничното' е просто разцентроване
това не пречи и двете да са налични ^__^
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Constantin » Пет Авг 03, 2007 9:19 am

Здравейте отново! Омотаването с изолирбланд май реши проблема. :) За съжаление каплата май става все по-крива, но това май вече не е за тази тема. :D Благодаря на всички ви за оказаната помощ! :bowdown:
powered by PEUGEOT Absolute
Аватар
Constantin
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 24, 2007 11:48 am
Местоположение: Бургас

ъъъ?

Мнениеот NikR » Пет Авг 03, 2007 10:06 am

?
Дали е възможно борда на външната гума да прещипва вътрешната при голямо странично преместване на външната?
?
Защо се слага талк?
:beer:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот xborox » Пет Авг 03, 2007 11:38 am

NikR, по първия въпрос - струва ми се невъзможно. По втория - талк се слага, за да не залепва вътрешната за външната гума и за да може да се намести оптимално.
А относно радиалното биене на каплата - това вече е сериозен проблем, но не би трябвало да има ефект върху спукванията. :crazy:
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот evilzet » Пет Авг 03, 2007 1:36 pm

Не видях някой спомена ли, но за мен проблема е, че ръба на бандажа е остър и прерязва гумата.
Просто, логично и изпитано от мен(с много мъки).
evilzet
 
Мнения: 1488
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот NikR » Пет Авг 03, 2007 1:51 pm

не е логично - нещо трябва да повдигне бандажа за да застане под ъгъл спрямо гумата. Или пук гумата някак си да се навре под бандажа.
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tanya » Пон Авг 06, 2007 12:45 pm

evilzet написа:Не видях някой спомена ли, но за мен проблема е, че ръба на бандажа е остър и прерязва гумата.
Просто, логично и изпитано от мен(с много мъки).



Точно такъв проблем с бандажа имаше и мой приятел. Не беше много качествен, идваше малко по-тесен за шината и точно се получаваха остри ръбове, които перфорираха гумата.
Аватар
tanya
 
Мнения: 625
Рейтинг: 1913
Регистриран на: Сря Май 26, 2004 1:18 pm
Местоположение: Търговище

Мнениеот bikerider » Пон Авг 06, 2007 12:49 pm

NikR написа:не е логично - нещо трябва да повдигне бандажа за да застане под ъгъл спрямо гумата. Или пук гумата някак си да се навре под бандажа.


A дали не може нещо да го натисне надолу в центъра, например.... ъъъъ... вътрешната гума? :bulb:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

mmm

Мнениеот NikR » Пон Авг 06, 2007 2:13 pm

@bikerider
1. Ами нали СЪЩАТА вътрешна гума го натиска и в краищата със СЪЩАТА сила както в центъра.
2. Моя бандаж е гумен. Къде си чул гума да пререже гума? Да прещипе може би...
:beer:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Аномалии с пукане на гуми

Мнениеот 3o6k0 » Вто Авг 07, 2007 3:01 pm

Constantin написа:Здравейте нов съм на сайта и имам порблем с който се видях в чудо през последната седмица. Накратко: Карам си колело, слизам и го оставям в покой. Гумата се пука. Няколко дни след това сменям и външните гуми, напомпвам и след 5 мин. Отново пукам. Сменям пак, уж всичко е ОК, след 20км движение отново изфъстявам в ход. Вътрешната гума се съдира винаги 2-3 см. на едно и също място откъм шината. Шината е чиста, няма спици които да опират нито каквото и да е друго, даже сложих допълнителен бандаж за да се подсигуря че не е от нея. Не помогна. Ходих и по майстори и те се видяха в чудо - каплата е ОК, няма за какво да закача (че даже и шкурках за по-сигурно), гумите са нови - външнии вътрешни, но уви. В един магазин ми подариха вътрешна гума (предполагам като носител на титлата "топ клиент за даден артикул в рамките на една седмица"). Онзи ден след 20км каране всичко изглеждаше добре. Щастието ми не продължи дълго, защото вчера гумата отново беше изфъстяла, докато колелото беше в пълен покой... Изключвам варианта за дефектни вътрешни гуми, тъй като бяха различни марки и от няколко магазина. Удари и скачания също отпадат понеже на няколко пъти се пука, когато колелото е напълно неподвижно от часове. Като размер гумите са ок 2.3 за 2.3. По метода на изключването, това е единствената част която не е сменяна, макар и видимо нищо да й няма... Точно това е, което ме влудява. :dunno:



Имах абсолютно същия проблем...Претърсвах гумата отвънка и отвътре и нищо.За една седмица свалих задната гума около 8 пъти...Накрая я занесох на един вулканизатор и той я претърси пред очите ми и нищо не намери, но смени гумата и се оправи...
3o6k0
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 1:16 pm

Re: mmm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 07, 2007 4:38 pm

NikR написа:@bikerider
1. Ами нали СЪЩАТА вътрешна гума го натиска и в краищата със СЪЩАТА сила както в центъра.
2. Моя бандаж е гумен. Къде си чул гума да пререже гума? Да прещипе може би...
:beer:


Е не говорим за гумен бандаж, разбира се :):beer:
Когато не е гумен има известна разлика при ръбовете, не мислиш ли? ;)

Както и да е, за мен всякакъв бандаж, който не е закрепен здраво за каплата е рисковано начинание.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NikR » Вто Авг 07, 2007 6:50 pm

@bikerider
:agree:
:beer:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LamqtaSpaska » Вто Авг 07, 2007 9:01 pm

тъй като темата е за аномалии при пукане на гуми, ще кажа и на мен какво ми се случи преди 3 часа...

слагам си аз НОВА вътрешна гума и НОВА външна (schwalbe space 2.35)

всичко точно, почвам да си помпам и по едно време се чува нещо като разкъсване на дреха....почвам да оглеждам гумата и кво да видя.....от задната страна борна на външната гума се разкъсва бавно и славно, а вътрешната започва да се подава от дупката. докато откача помпата и натисна винтила, за да спадне въздуха, и двете гуми се пръснаха ("пръснаха" да се разбира буквално) :crazy: ...

незнам кво стана и защо, но ми е мъка.....все едно да хванеш 30 лева и да ги накъсаш на парчета :crap: най вероятно е било дефект във външната гума...

едно уточнение, за да няма тъпи коментари - - пределно ми е ясно как се сменя гума и тн, така че вината не е в задкормилното устройство
LamqtaSpaska
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1231
Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 7:33 am

Мнениеот Aggressiv » Вто Авг 07, 2007 10:16 pm

ехе,пич мн кофти :crap: дано на никой да не му се случва това !
Продава се перфектен Drag One:
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=27515
Изображение
Аватар
Aggressiv
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 08, 2007 10:14 am
Местоположение: На едно по добро място

Мнениеот bikerider » Вто Авг 07, 2007 10:21 pm

И ся квооо? :popcorn:

Интересно как се пръска вътрешна гума с нормално налягане :popcorn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Авг 07, 2007 10:24 pm

bikerider написа:И ся квооо?


как кво? мрънкане по форуми, то е ясно.

bikerider написа:Интересно как се пръска вътрешна гума с нормално налягане :popcorn:


външна.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

!

Мнениеот NikR » Вто Авг 07, 2007 11:01 pm

то това не е проста аномалия ами чудо(вище)
:bowdown:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 12:22 am

did написа:външна.


и двете гуми се пръснаха


Външната може да е била дефектна, може и да не е била. Всеки случай за вътрешната ми е по-чудно. Но и външната си е постижение де.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот LamqtaSpaska » Сря Авг 08, 2007 6:32 am

външната си беше дефектна 100%....незнам, кофти гума или не добра изработка, но борда просто се разкъсваше пред очите ми..

вътрешната се пръсна, защото започна да излиза през дупката в борда на външната и просто се е прищипала някъде...

налягането беше едва 30psi

и сега нищо.....още 40-50лева за гуми :bawling:
просто го написах защото видях темата, а и такова спукване ми се случва за първи път. да я пробия с нещо или да скъсам борда в камък, да......ама чисто нова гума да се прокъса само докато я помпаш и то далеч от максималното налягане (мисля 65psi)е леко тъпо :crazy: ама па как гръмнаааа :rofl:
LamqtaSpaska
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1231
Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 7:33 am

Мнениеот bikerider » Сря Авг 08, 2007 7:29 am

Е като е била дефектна, що не я рекламира, а се жалваш тук? :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот LamqtaSpaska » Сря Авг 08, 2007 8:06 am

хехеее...айде моля ти се....
живеем в бг.
1-няма си мръднат пръста
2-ще си скъсам нервите
3-всячески ще отитат да извътрят нещата, че съм я срязал едва ли не...(то тва правя по цял ден де, купувам си нови гуми и си ги пукам сам още преди да са се изтъркаляли и 1м. на байка)

и не се оплаквам.....просто споделих интересен случай на спукване
LamqtaSpaska
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1231
Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 7:33 am

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта