Прахово боядисване - рационално ли е?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Прахово боядисване - рационално ли е?

Мнениеот xborox » Сря Юни 13, 2007 7:34 pm

Реших да си пребоядисвам рамката и да не жаля средства, за да имам качествен резултат. Прочетох за праховото боядисване и за това, че покритието е изключително издръжливо на механично и атмосферно влияние и се навих да действам по този начин. Свалих старата боя и докато се чудих дали мога да китосам на няколко места рамката, където има драскотини и леки чуквания, разбрах, че при боядисването детайлите се пекат на 200 градуса. Идва въпрос номер 1 - мога ли да намеря такъв кит, който да издържа на тази температура и въпрос номер 2 - 200 градуса не са ли много за стоманена рамка и няма ли да се отразят върху качествата на метала?
Интересно ми е да чуя какво е вашето мнение, макар че мисля да се консултирам и със специалист.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Isidor » Сря Юни 13, 2007 8:18 pm

:offtopic: като е толкова издръжлива матираната боя, защо тогава матовете на Рам се драскат от най-малкото нещо? :(!: ето това е един малък пример, че мата не е толкова добър :offtopic:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот FireFoXa » Сря Юни 13, 2007 8:28 pm

Isidor написа::offtopic: като е толкова издръжлива матираната боя, защо тогава матовете на Рам се драскат от най-малкото нещо? :(!: ето това е един малък пример, че мата не е толкова добър :offtopic:

Щото пестят от втвърдители или от печенето... Нито едно от двете не е потвърдено официално... слухове е всичко :popcorn:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот xborox » Сря Юни 13, 2007 9:20 pm

Нека да се върнем на темата. Прахово не означава задължително матово и въпросът е дали температурата оказва влияние върху качествата на стоманата.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот airborneone » Сря Юни 13, 2007 11:03 pm

при прахово се пече, то това е същността на боядисването. За стоманата принципно не бих се притеснявал, но нищо не пречи да попиташ и там къдете ще го правят.
За кит не виждам смисъл защото след като го изпечеш едва ли ще е така здрав както прееди печенето. Питай там където ще се боядисва рамката как действат при подобни проблеми (с чукванията) и тогава реши дали на прахово или можеш и сам да се справиш с филер, кит и бояджия/флакон.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Чет Юни 14, 2007 5:35 am

Доколкото знам,праховото е най-добро за алуминий,понеже другите бои не стават здрави,а за стомана мисля,че автобояджия ще ти свърши добра работа.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Юни 14, 2007 7:59 am

аз се чудя! каква ли,ерамката?
щом няма да пестиш пари
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот kapitango » Чет Юни 14, 2007 8:04 am

Колко здраво ще хване боята зависи от подготовката за боядисване и нанесената основа. Има си качествени основи за алуминий. Най- важното при нанасянето на една боя е самата подготовка за боядисване (почистване, китване и шприцване). Там е големия майсторлък и отнема около 90% от времето за цялостната работа. А ако искаш боя с голяма твърдост, си вземаш акрилна боя или ако е металик акрилен лак на доказалите се производители в това отношение като Max Mayer, Glasurit, Spies Hecker, също и продуктите на Novol не са лоши. Така колелото ти ще е като дамски нокът.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот xborox » Чет Юни 14, 2007 9:41 am

axelmax, за рамката не се притеснявай - шосейка Bottecchia :) Консултирах се с един познат специалист и той ми каза, че до 300 градуса със сигурност няма да окаже негативно влияние върху качествата на метала (или поне ще бъде до степен, която е незначима от гледна точка на приложението му). Остава отворен обаче въпросът с премахването на дефектите. Минаха ми вече няколко идеи през главата, ама да видим :crazy:
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Юни 14, 2007 9:44 am

аз съм спокоен :beer:
не исках просто още хора като мен преди години да си губят времето,физически сили и парите за рамка ,която не струват и една 10 от боята и времето и труда

аз до колкото знам ,нямало проблем да се боядисват пархово рамки от алу сплави :agree:

може една снимка сега и после след слагането на боята
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот airborneone » Чет Юни 14, 2007 9:56 am

@kapitango :agree:
Освен това ако е ал, си трябва грунд за цветни метали (да предупредя : в Бриколаж НЯМАТ такъв и лъжат хората! )
ЗА твърдостта, ползвал съм дълго бои на ацетонова основа и пак си бяха доста здрави. НО колкото и здрави да са боите, при много падания трудно ще си останат като нови.

klmn написа:Доколкото знам,праховото е най-добро за алуминий, .

Аз съм чувал друго за печенето на халумина, но не знам до колко е истина.
@аxel, какво толкова се притесняваш и критикуваш хората за боядисването. Важното е на собственика да му допадне. Кво го изкара , че ако колелото не е санта и колата не е ферари няма смисъл да се полагат грижи за външния и вид.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Чет Юни 14, 2007 10:31 am

Явно тука,освен че не мое да пишете и четенето е трудна задача :D
Още в 1-ви пост пише,че рамката е СТОМАНЕНА.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Юни 14, 2007 11:17 am

airborneone написа:@kapitango :agree:
Освен това ако е ал, си трябва грунд за цветни метали (да предупредя : в Бриколаж НЯМАТ такъв и лъжат хората! )
ЗА твърдостта, ползвал съм дълго бои на ацетонова основа и пак си бяха доста здрави. НО колкото и здрави да са боите, при много падания трудно ще си останат като нови.

klmn написа:Доколкото знам,праховото е най-добро за алуминий, .

Аз съм чувал друго за печенето на халумина, но не знам до колко е истина.
@аxel, какво толкова се притесняваш и критикуваш хората за боядисването. Важното е на собственика да му допадне. Кво го изкара , че ако колелото не е санта и колата не е ферари няма смисъл да се полагат грижи за външния и вид.




всичко е до преценка аз моята си япръснах със спрей и съм доволен
паднах още на първото каране,с ново сглобеното колело и я по надрах :)
и сега не ми е кофти,например ако бях дал 30 -40 лева за боядисване

имам и още боя в спрея ,колко му да я пръсна
:beer:

а дори стана хубаво

бих препоръчъл спрейчетата на BODY има много не традиционни цветове,и много радват


@klmn- :beer: ,ама в дрешно време ,койт ти чете ;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот xborox » Чет Юни 14, 2007 11:48 am

Темата май наистина смени основната насока, която исках да поемем. Рамката е стоманена, а не алуминиева. klmn добре напомни :beer: Байкът е шосеен, което значи, че паданията няма да са ежедневие. Та въпросът ми е какви евентуално могат да последствията от изпичането и има ли вариант за прикриване на дефектите с някакъв филер, който да не се скапе от високата температура.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kapitango » Чет Юни 14, 2007 1:41 pm

Прочел съм, че рамката е стоманена. Заради по горния пост уточних, че има качествени основи и за алумимий ( качествени основи вече има за каквото ви душа иска). На стоманената рамка също е хубаво да се нанесе шприц кит преди да се боядиса. След обработката на шприца акрила става като стъкло след нанасянето. А за сравнение на качестата между спрей и качествен бояджийски пистолет и дума не може става (разбира се и майсторска ръка, която да борави с него). И най- скъпия спрей не може да се сравнява с дву или трикомпонентните акрилни бои като издръжливост и гланц.
Поръчвал съм си да ми напълнят спрей с остатъка от акрилна боя, като на мястото на втвърдителя се слага някакъв друг реагент, който втвърдява боята под въздействието на атмосферата. Налагало ми се е да го ползвам но качеството е далеч от това на нанесената с пистолет и втвърдена под въздействието на оригиналния втвърдител боя.
В крайна сметка всеки сам си решава как да изглежда неговия байк. Аз само изразих някои факти от опита, който имам.
При всички случай праховото боядисване е по издръливо на механични влияния. Вместо кит се ползва течен метал, който се обработва по трудно след това. В естетически аспект акрилната боя бие праховото боядисване. Да не говорим за огромния избор от нюанси, които предлагат авто боите.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот xborox » Чет Юни 14, 2007 3:47 pm

kapitango, благодаря искрено за изчерпателната информация. На практика, нещото което ме възпира да използвам автобоя, е именно нуждата от шприц-кит, който след нанасянето трябва отново да се изшлайфа. Честно казано, с тези извивки и чупчици по рамката, нямам сили отново да минавам с водната шкурка.
Спомена течен метал. Какво имаш предвид? Двукомпонентните т.нар. лепила с метални частици, припой от типа на месинговия например или нещо различно? :crazy:
А за спрея, абсолютно съм съгласен с теб. Имам известен опит с пистолет, но се видях в чудо, когато трябваше да боядисвам със спрей и да постигна аналогичното покритие. Просто няма как да се докара хубав облак и си е истинско майсторство да нанесеш добре боята и същевременно да не се разтече. В моя случай дадох 50 лв за два флакона и резултатът не бе особено добър.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kapitango » Чет Юни 14, 2007 5:32 pm

Имам в предвид двукомпонентен течен метал но не на епксидна основа. След като стегне стои точно като алуминий и е с горе долу същата твърдост. Обработва се с шкурка като кит, само че иска доста повече търкане. Хубавото му е, че издържа на зверски температури.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот xborox » Вто Юни 19, 2007 4:44 pm

Днес дадох рамката за боядисване. Ако трябва да съм искрен, доста разочарован останах от цветовата гама, която ми предложиха. С много компромиси се спрях на един тъмнозелен металик, но и с надеждата, че ще стои добре на рамката и няма да е прекалено тъмен.
Проблемът с китосването го реших по един твърде нестандартен начин - със запояване. Проблемните места ги запълних с тинол, чиято температура на топене варира между 240 и 300 градуса в зависимост от съотношението между калай и олово. Да видим какъв ще е резултатът :-)
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот xborox » Нед Юли 22, 2007 10:47 am

Ето и финалният резултат :beer:
Изображение
Технологията със запояването с калай издържа на предизвикателството (-; Цветът не ми допада особено, но поне праховото е значително по-устойчиво и качествено от пръскане със спрей, което беше алтернативата.
Ако някой има нужда от съвети по темата, да пише и ще обяснявам.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Юли 22, 2007 10:59 am

Много арно изглежда! :agree: Дай повече снимки де, не се стискай...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот paluk » Нед Юли 22, 2007 11:09 am

Много добър резултат.Впечатли ме. :agree:
Skype:vladimirpalukov
Аватар
paluk
 
Мнения: 164
Рейтинг: 1133
Регистриран на: Нед Юни 24, 2007 5:44 pm
Местоположение: България/София

Мнениеот xborox » Нед Юли 22, 2007 11:20 am

Хе-хе, добре, давам :agree:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Юли 22, 2007 11:35 am

Много добре е станала рамката, мда. А предната спирачка що е отворена? :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Нед Юли 22, 2007 12:00 pm

Ха-ха, щото се заблеях :rofl: Докато се занимавах с предната гума я отворих. После слагам каплата и се чудя що се е отворил толкова голям луфт. Настройвам наново спирачката, покарах, поснимах, връщам се в нас и гледам какво съм зле. Просто съм забравил да я затворя и затова се е получил големия луфт, който обрах с жилото.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Юли 22, 2007 12:09 pm

Друсането опраи ли го?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот xborox » Нед Юли 22, 2007 1:06 pm

Със задната почти се справих, вече друсането е минимално. Предната обаче не съм я подхващал. Днес имам бая работа, така че може да остане за някоя по-свободна вечер идната седмица. Мерси за помощта :bowdown:
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 121 госта