Модификация???

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Модификация???

Мнениеот F1-MAN » Вто Юли 06, 2004 7:32 pm

Значи тъй като скоро нова вилка няма да видя, та почнах да мисля дали няма начин да подобря работата на мойта-ZOOM 650.
Утре сигурно ще мина да си взема маншони, защото от пролетта при не много усилено каране вече се наложи два пъти да я отварям и пак ще трябва. Това първо.
Обаче искам и да и сложа хидравлика. Значи загледал съм амортисьорчето, което подпомага повдигането на багажника на VW Polo комби(даже сега ще ида да го сваля да видя колко му е твърда пружината). Обаче дали би свършило работа? И дали има някакви други амортисьори, който могат да паснат? Защото това има доста ход, ама ме притеснява дали няма да се разгъва бавно. Как мислите, дали би се получло нещо, щото това подскаче доста ме дразни?
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Вто Юли 06, 2004 7:55 pm

Мога да ти дам размерите на SSV-то на DJ3 ако те интересува, съвсем просто е и предполагам на стругаря на баща ти няма да му е проблем да ти изработи необходимите части.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот F1-MAN » Вто Юли 06, 2004 8:07 pm

[quote="Windstream"]

Мога да ти дам размерите на SSV-то на DJ3 ако те интересува, съвсем просто е и предполагам на стругаря на баща ти няма да му е проблем да ти изработи необходимите части.
[/quote]

Значи това от Полото не става. Просто е толкова натегнато че свалено от багажника не мога да го сгъна и два сантиметра.

А какво имаш предвид да ми дадеш размерите? Как е устроено или колко е голямо. Защото като големина няма начин да не влезе, просто имам цял кух ляв крак. Ако имаш предвид да си го изработим, мисля че може и да стане.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот F1-MAN » Сря Юли 07, 2004 10:58 am

Windstream, кажи нещо.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Юли 07, 2004 2:23 pm

Ми и как е устроено, и какви са му размерите, ти вече за твоята вилка ще си промениш каквото смяташ за необходимо. Само че това ще е най-рано довечера.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот F1-MAN » Сря Юли 07, 2004 3:41 pm

[quote="Windstream"]

Ми и как е устроено, и какви са му размерите, ти вече за твоята вилка ще си промениш каквото смяташ за необходимо. Само че това ще е най-рано довечера.
[/quote]

Ще съм ти много благодарен ако можеш горе-долу да ми кажеш как е устроено. Аз днес си конструирах нещо, даже има Rebound и Lockout, ама ще ми е доста полезно да видя как е направен един истински амортисьор за колело.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Сря Юли 07, 2004 4:28 pm

таикато иамам и аз такава вилица сте е добре и намене да се праста информацията която ще доведе до желания успех

аиде 10 x предварително
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Zozka » Сря Юли 07, 2004 4:56 pm

[quote="F1-MAN"]

[quote="Windstream"]

Ми и как е устроено, и какви са му размерите, ти вече за твоята вилка ще си промениш каквото смяташ за необходимо. Само че това ще е най-рано довечера.
[/quote]

Ще съм ти много благодарен ако можеш горе-долу да ми кажеш как е устроено. Аз днес си конструирах нещо, даже има Rebound и Lockout, ама ще ми е доста полезно да видя как е направен един истински амортисьор за колело.
[/quote]


:rofl: Айде като завършиш да ми направиш една SPV хидравлика на Сънтуура с регулируем ход (0 до 300 мм) и прогресия, а и remote-удебеляване на тръбите :P :P :P
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот rujiru » Сря Юли 07, 2004 5:00 pm

ФоТропик !
ама тая хидравлик със Цветен Телевизор ли ?? :D
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот F1-MAN » Сря Юли 07, 2004 9:58 pm

[quote="Zozka"]

[quote="F1-MAN"]

[quote="Windstream"]

Ми и как е устроено, и какви са му размерите, ти вече за твоята вилка ще си промениш каквото смяташ за необходимо. Само че това ще е най-рано довечера.
[/quote]

Ще съм ти много благодарен ако можеш горе-долу да ми кажеш как е устроено. Аз днес си конструирах нещо, даже има Rebound и Lockout, ама ще ми е доста полезно да видя как е направен един истински амортисьор за колело.
[/quote]


:rofl: Айде като завършиш да ми направиш една SPV хидравлика на Сънтуура с регулируем ход (0 до 300 мм) и прогресия, а и remote-удебеляване на тръбите :P :P :P
[/quote]

Значи нямам си и напредстава какво има в един амортисьор за колело, обаче сигурно не са някакви неземни технологии. Дори се съмнявам да има повече от едно бутало(абе някъде бях чел че на SSV маслото минава през 5 кръга, ама силно ме съмнява в толкова малко нещо да има толкова кръгове).
На това, което мисля да правя(и да го направя) единственото по голямо усложнение е стеблото за буталото. Това е така заради настройката на връщането, без която не мога да мина, просто от пъври път е невъзможно да се уцели тояния диаметър( пък дори и Windstream да ми даде, пак бих искал да я имам). Също така и заключването. Това прави общо три тръби в стеблото, а те трябва да пасват идеално, а толкова тънка тръба трудно се шлайфа отвътре. Затова ще видя дали могат да се намерят готови.
Друго особено трудно по изработката няма. Едно бутало, няколко обратни клапана, и два силно натегнати клапана, които да пропуснат маслото при удар от зключено положение.щ
Ако пък Windstream успее да ми даде устойството SSV, и то не е прекалено сложно( в което се съмянвам) може да се опитаме да го израборим него.
Може и да не постигна работата на вилка за 400 и нагоре лева, но мисля че ще е по-добре от колкото чиста пружина.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Чет Юли 08, 2004 1:27 am

Ако буталата бяха чак толкова проста работа и маслените амортисьори щяха да струват 20 лв. Не знам при вилките как е , ама в задния ми шок имаше само няколко шайби (проста работа), ама след профилактиката
нещо не е както преди.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Windstream » Пет Юли 16, 2004 3:00 pm

@F1-MAN
Нещо е-мейла ти не бачка :xx(:

Както и да е, ето ти една [url=http://rakbike.nethings.net/marzocchi/files/dirt_jumper2_C110_C130.pdf]схема[/url] на устройството на DJ2'02, DJ3'03 е със същата хидравлика. Частите отгоре надолу:

9) пластмасово уплътнение между буталото и подпората
10) бутало - кухи, с две 5мм дупки за маслото долу и една също 5мм горе
11) пружина против удряне при разгъване
12) стоманена шайба, стои в дъното на подпората и служи за опора едновременно на малката пружинка и на SSV клапана, има три правоъгълни канала през които минава маслото
27) SSV клапан (пластмасова шайба с по-особен профил)
28) алуминиева втулка, служи за долна опора на SSV клапана (той се движи около стеблото на буталото между стоманената шайба No12 и един праг на втулката), долния й край е коничен
13) пружинна шайба която държи стоманената шайба, клапана и втулката в долната част на подпората, щраква се в един специален канал в стената на подпората
14) конус против удряне при сгъване

Как се сглобява и работи: буталото минава през малката пружина, стоманената шайба, SSV клапана и алуминиевата втулка, в долния му край се набива конуса, целия пакет се пъхва в подпората отдолу и когато SSV възела спре да потъва се фиксира с пружинната шайба. Буталото може да мърда навън-навътре спрямо клапанния възел, но самия възел е застопорен в подпората. В монтирано състояние се образуват две камери - горна (между клапанния възел и главата на буталото), и долна (между клапанния възел и дъното на вилката). Всичко това се къпе в масло. При движение на буталото обема на двете камери се променя и съответно маслото преминава от долната в горната (при сгъване) и обратно (при разгъване), като това става през буталото и дупките в стените му, а също и през SSV възела. Потока през буталото се дроселира от малкия диаметър на отворите в стените му и поради това скоростта му е сравнително постоянна (съответно регулирането идва от клапана), а конуса най-отдолу в края на хода на вилката влиза във втулката и затваря двата входа в долната част на буталото като така предотвратява блъскането.

Ми това е горе-долу, дано си разбрал нещо.

[size=67]Edit: една камара правописни и смислови грешки[/size]
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот kagami » Пет Юли 16, 2004 3:39 pm

Уааа, схемата за съжаление не можах да я отворя (щото не отварям ПДФ-и), но въпреки това си ги представих нещата горе-долу. Windstream, наистина много добре обясняваш!

[size=67]Edit: махнах цитата на моя ферман[/size]
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот Windstream » Пет Юли 16, 2004 11:06 pm

@kagami
За теб файда от тия обяснения така или иначе няма, Pure системата на Rock Shox е доооста по-различна от SSV ;) Ако искаш свали си Acrobat Reader на домашния компютър и ще ти пратя нейната схема, лошо ще ти стане като видиш с какво са ти наблъскали половината вилка :P:P:P
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот F1-MAN » Съб Юли 17, 2004 11:07 pm

Windstream, много ти благодаря, успях да разбера всичко, освен това каква е ролята на SSV клапана. Да не е един вид обратен клапан- при сгъване да не дава на маслото да преминава през него, а да мине само през дупките, а при разгъване пък да преминава през него. Затова ли има по особен профил? Обаче ако е така то при разгъване маслото ще може да премине и през горната дупка на буталото, да не би тя да се запушва? Щото ако е така, то тогава няма смисъл от този клапан, маслото пак ще си се връща през дупката.
Иначе като изработка не изглежда сложно, само този клапан не знам какво представлява.
А, e-mail-a ми не работи защото това ми е стария, просто съм забравил да си го обновя, ама тази вечер ще си променя.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Юли 18, 2004 12:00 am

[quote="F1-MAN"]

Да не е един вид обратен клапан- при сгъване да не дава на маслото да преминава през него, а да мине само през дупките, а при разгъване пък да преминава през него.
[/quote]

Не, точно обратното - при сгъване клапана се отваря и позволява по-бързото преминаване на маслото от долната камера в горната (съответно по-меко возене на вилката като цяло), а при разгъване се затваря и всичкото масло преминава само през кухото бутало (затова и връщането се регулира само с гъстотата и нивото на маслото). По-просто казано при сгъване маслото пълни горната камера през и около буталото, а при разгъване я изпразва само през буталото. Всъщност степента на променяне на обема на двете камери е различна т.е. за единица ход обема на долната камера намалява повече, отколкото този на горната се увеличава (заради разликата в диаметрите им - долната е под подпората, а горната вътре в нея), което пък означава че при сгъване на вилката долната камера изтласква повече масло отколкото горната може да поеме. Този излишък се качва нагоре в подпората и се събира над буталото, а при разгъване се влива обратно надолу. Това обаче да не те притеснява, смекчаването пак си работи тъй като зависи от скоростта на пълнене/празнене на горната камера, а понеже буталото е уплътнено към подпората тя ВИНАГИ се пълни и празни :banana:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот F1-MAN » Нед Юли 18, 2004 12:13 am

Е сега вече всичко по работата ми е ясно. Едни последен въпрос. Какво точно представлява клапана, та да може да се отваря и затваря? Щото аз сериозно мисля да го направя и само това не знам какво трябва да бъде.

ПП:Ако се върнеш в България ще има почерпка, просто ми помогна страшно много. Това което бях измислих аз е доста по-сложно за изработка и по-бавно реагиращо. То сигурно и затова този е конструиран така, за да може максимано бързо да реагира и да отвори или затвори.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Юли 18, 2004 5:59 am

Ами той клапана си е една двустъпална пластмасова шайба със заоблен вътрешен ръб откъм по-широката част, ето ти размерите:

- външен диаметър на широката част (периферията): 21.5мм
- височина на широката част: 1.8мм
- външен диаметър на тънката част: 17.3мм
- височина на тънката част: 1.2мм
- обща височина: 3.0мм
- вътрешен диаметър: 14.5мм

Този клапан е съобразен с размерите на останалите части на хидравликата, които обаче сега не мога да ти ги дам тъй като са си във вилката. Следващото й отваряне е предвидено за след около 2-3 седмици, евентуално тогава ще ти ги сваля.

Как работи: клапана се нанизва върху буталото с по-тясната част нагоре. В затворено положения по-широката му част опира в един праг на алуминиевата втулка. При натиск на маслото отдолу той се плъзга нагоре по стъблото на буталото докато челото на по-тясната му част опре в стоманената шайба отгоре. Така се отваря процеп между челото на периферията и прага на втулката, маслото влиза през този процеп и се промъква около клапана (най-големия му външен диаметър е по-малък от вътрешния на втулката на това място), после през отворите на стоманената шайба се влива в горната камера на хидравликата. Обратно, при разгъване на вилката маслото натиска клапана надолу, той се плъзга обратно по стъблото на буталото, периферията опира в прага на втулката и процепа за маслото се затваря.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот F1-MAN » Пон Юли 19, 2004 10:04 pm

Мисля че вече разбрах всичко, пак благодаря. Размерите, ако можеш ги вземи, ако не ще гледам да ги съобразя с това, което е на схемата. А и то вилката ми има горе долу същия ход- 11см без еластомери, а тази е 11 или 13.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта