@F1-MAN
Нещо е-мейла ти не бачка
Както и да е, ето ти една [url=http://rakbike.nethings.net/marzocchi/files/dirt_jumper2_C110_C130.pdf]схема[/url] на устройството на DJ2'02, DJ3'03 е със същата хидравлика. Частите отгоре надолу:
9) пластмасово уплътнение между буталото и подпората
10) бутало - кухи, с две 5мм дупки за маслото долу и една също 5мм горе
11) пружина против удряне при разгъване
12) стоманена шайба, стои в дъното на подпората и служи за опора едновременно на малката пружинка и на SSV клапана, има три правоъгълни канала през които минава маслото
27) SSV клапан (пластмасова шайба с по-особен профил)
28) алуминиева втулка, служи за долна опора на SSV клапана (той се движи около стеблото на буталото между стоманената шайба No12 и един праг на втулката), долния й край е коничен
13) пружинна шайба която държи стоманената шайба, клапана и втулката в долната част на подпората, щраква се в един специален канал в стената на подпората
14) конус против удряне при сгъване
Как се сглобява и работи: буталото минава през малката пружина, стоманената шайба, SSV клапана и алуминиевата втулка, в долния му край се набива конуса, целия пакет се пъхва в подпората отдолу и когато SSV възела спре да потъва се фиксира с пружинната шайба. Буталото може да мърда навън-навътре спрямо клапанния възел, но самия възел е застопорен в подпората. В монтирано състояние се образуват две камери - горна (между клапанния възел и главата на буталото), и долна (между клапанния възел и дъното на вилката). Всичко това се къпе в масло. При движение на буталото обема на двете камери се променя и съответно маслото преминава от долната в горната (при сгъване) и обратно (при разгъване), като това става през буталото и дупките в стените му, а също и през SSV възела. Потока през буталото се дроселира от малкия диаметър на отворите в стените му и поради това скоростта му е сравнително постоянна (съответно регулирането идва от клапана), а конуса най-отдолу в края на хода на вилката влиза във втулката и затваря двата входа в долната част на буталото като така предотвратява блъскането.
Ми това е горе-долу, дано си разбрал нещо.
[size=67]Edit: една камара правописни и смислови грешки[/size]