от the_rookie » Сря Апр 05, 2023 7:34 pm
evilzet, при кавитацията имаме изпарение/втечняване, цикъла протича с висока скорост като изисква подходящи условия. В покой при шока няма такива!
В зависимост от състоянието на уплътнението на стержена и ако налягането спадне плавно под определено ниво, втория вариант изглежда най-реалистичен. Това е много често срещан проблем, особено след помпене с игла!. При загуба на налягането под буталото, въздух от пружината навлиза при маслото , а маслото постепено изтича навън (поради действието върху уплътнението на работната цикличност!). Частен случай на горния е мигновенен, или спад за доста кратък период. Тогава при маслото все още не е навлязъл много въздух, при компресиране в заключено положение пл.бутало потъва докато опре в дъното и тогава шока втърдява. Тая хипотеза пасва най-добре на първоначалното описание от автора и лесно може да бъде проверена (както съм и отговорил след първия пост)!
Прехвърляне през буталото в резултат на дифузия е доста бавен процес (особено при първоначално зареждане с азот), а като имам предвид че същото е твърде възможно да е метално,... изключвам това предположение. Много малък е и шанса според мен, за повреда на уплътнението на самото бутало.
При всички положения сравнително елементарна (в конкретния случай) проверка/напомпване на въздушната камера и наблюдение на ефекта от това, дава много добра диагностична информация!