Страница 1 от 1

Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Вто Авг 28, 2018 6:33 pm
от Boyan1984
Може би е тъп въпроса, ама какво ли не правих и все си има пукане/скърцане....
Махах един спейсър, за да направя стойката малко по-ниска. След това си затягам капачката на лапата, обира луфта и като държа предна спирачка и бутам напред-назад се чува едно пукане, което ми се струва че си идва точно от челото някъде. :Луфт няма. Масйтора, като отида при него ми го оправя за една минута, аз цял ден се мъчих и така и не успях да премахна скърцането. Мислех че е от незатегната лапа за кормилото-не е. Всичко си правя- както трябва и пак го има.
Утре ще отида при моя човек, ама той упорито не ми казва какво прави и как премахва скърцането. Гледам го, правя каквото и той и пак не става...Нещо сигурно съм малоумен аз, не знам :dontknow: :banghead: :erm:

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Вто Авг 28, 2018 7:58 pm
от stoyancha
Ако си с карбонови спейсъри може да има пукане/ скърцане от тях. Болтът ти на пеперудата може да е затегнат, но когато си правил нещо може вилката да се е изхлузила на долу и като я затягаш трябва да я предържаш.

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Вто Авг 28, 2018 8:27 pm
от Boyan1984
Придържам я, оставена на земята и как ли не опитвах. А спейсърите са пластмасови и алуминиеви на COX. Не ми се вярва да е от тях.

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Вто Авг 28, 2018 9:42 pm
от Pr3d4t0R
Сложи само алуминиеви. Пластмасовият със сигирност може да поддава пожду металните около него.

Като цяло си е гадаене така във форума - на мен ми се случи да си мисля, че има проблем с чашките заради леко почукване, което се усещаше в кормилото, а се оказа, че втулките на шока са били износени.

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Вто Авг 28, 2018 10:02 pm
от Boyan1984
Да де, по форуми тия неща е трудно да се оправят. Ще отида утре при майстора, всеки път като правя нещо с лапата на другия ден ходя да ми я стяга той :)

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Сря Авг 29, 2018 9:53 am
от Vatman
Много често диаметъра на кормилото е по-голям от диаметъра на лапата, при което е неизбежно да има гапове при монтажа и правлно е да се стегнат болтовете така, че да се обере гапа отгоре и да остане само отдолу... не знам що е така, но го четох в някакво ръководство и го прилагам винаги и никога не съм имал скърцане и други проблеми...

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Сря Авг 29, 2018 9:56 am
от Boyan1984
Напълно възможно е. Аз оставям еднакво разстояние. Абе така и така ще режеме още малко вилката, че я бях ставил по-дълга и бях наредил спейсъри.
Ще пиша след час как са нещата.

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Сря Авг 29, 2018 12:43 pm
от Boyan1984
ВСичко заспа, отрезахме излишното и вече нямам 7 спейсъра на кормилото :D Супер е. :agree:

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Сря Авг 29, 2018 2:00 pm
от didonch
7 спейсъра... колко под и над лапата?

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Сря Авг 29, 2018 2:05 pm
от Boyan1984
Под лапата: 3 големи+един малък. Над лапата - 2 големи и един малък :lol:

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Сря Авг 29, 2018 6:14 pm
от didonch
Стана ми интересно понеже като си сглобявах новия байк в инструкцията за монтаж на вилката беше записано изрично макс: 30мм спейсъри под лапата и 5мм над.

Re: Стягане на лапа и скърцане

МнениеПубликувано на: Сря Авг 29, 2018 6:42 pm
от Boyan1984
Това моето не беше нормално и не е препоръчително. Сега с два спейсъра под лапата заприлича на нормален байк. :beer: