Страница 1 от 1

Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Нед Юли 15, 2018 5:34 pm
от peio87
Здравейте, задния ми дерайльор е Deore. купих си байка април месец втора употреба "Steppenwolf Limited T2".
Беше доста ръждясало, смених му веригата с Shimano японска, касетата Force 8 ск. жилото и бронята, но нямах налична тънка броня за скорости и монтирах броня за спирачки:)

Възможно ли е да имам проблеми при превключване и настройка на скоростите заради това?

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Нед Юли 15, 2018 8:33 pm
от fu4ko
На мойто колелце съм навсякъде с дебели брони и нямам проблем със скоростите.

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Пон Юли 16, 2018 9:05 am
от peio87
Немога и немога да настроя скоростите, пък имам доста опит и в групата сме около 15 байкъра все аз ги оправям!
Проблема се изразява в това, настройвам го добре превключва си но като сваля на най-малкия венец на задната касета и започна обратно да катеря от 8 на 7 (да приемем номер 8 за най-малкия венец) - неможе да качи, а ако стегна жилото после от 1ви на 2ри неможе да свали! Немога да го накарам да работи добре едновременно при малките и големите венци!
На видно дерайльора си движи добре, всичко е прокарано както си трябва, превключватела движи равномерно жилото на всички предавки!

Сякаш като пусна на най-малките жилото се отхлабва и неможе да започне да качва нормално:) Затова питам някой да не е срещал проблеми с броня за спирачки, нали е по-голяма и може би има вероятност жилото да не стои изпънато!

Пък в момента под ръка нямам броня за скорости!

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Пон Юли 16, 2018 9:09 am
от Dim
Бронята за скорости е с праволинейна армировка, докато бронята за спирачки е със спирала, което предполага, че бронята за скорости е по-твърда и по-неподатлива на свиване, ако си карал с механики навярно си забелязал, че след като накладките за захапали и стиснеш по-силно, лоста продължава да потъва, просто защото бронята поддава, при скоростите това не е желано, защото тази склонност към компресия на бронята ще ти рефлектира върху позицията на дерейльора, тоест бронята ще обира част от хода на жилото и се предполага, че няма да работи прецизно, в случая като качваш към по-ниските предавки.

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Пон Юли 16, 2018 9:26 am
от peio87
Блаогадаря ти човече за изчерпателния съвет, да при първа възможност както предполагах ще сменя бронята и ще пиша!
Ясно е че си е фина работа, жилото е доста дълго до задния дерайльор!

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Пон Юли 16, 2018 10:30 pm
от fu4ko
Според мен не е до бронята.Аз карам със спираловидни брони и няма проблем.Винаги когато режа броните гледам да няма получаване като стружка на мястото на срязаното,защото се получава задържане.Може командите или зъбчатките да имат разминаване и несъответствие.Може разстоянието да е повече между зъбчатките и командата да не позиционира хубаво.От хлабава пружина на дерайльор също може да не включва.

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Вто Юли 17, 2018 2:38 pm
от Вилката
peio87 написа:Сякаш като пусна на най-малките жилото се отхлабва и неможе да започне да качва нормално:) Затова питам някой да не е срещал проблеми с броня за спирачки, нали е по-голяма и може би има вероятност жилото да не стои изпънато!

Хлабаво жило при най-голяма предавка (най-малък венец на касетата) означава ненастроени L-H винтове на дерайльора. Вероятно пренавит H винт, но докато не го погледна не съм сигурен, защото никога не разчитам на означенията на винтовете, а гледам на място кой на къде ограничава движението.

П.П. Това, което описваш, може да е и от амортизирана верига - ниският клас вериги много лесно "омекват" (появява се страничен луфт) и това води точно до невъзможност да се настрои да превключва добре и в двете посоки. Това омекване не може да се хване с уреда за проверка на веригата.

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Нед Юли 22, 2018 1:53 pm
от peio87
Монтирах си броня за скорости, разликата е Огромна!
Сега дерайльора отдговаря много по-прецизно и затвърждавам че броня за спирачки не е на добре да се монтира особено на задния дерайльор, където скоростите са повече!!!

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Вто Юли 31, 2018 10:44 am
от damon
Спираловидните брони не са добри за индексирани скорости, защото се "смачкват" в зависимост от това колко дълга е бронята. Сега, при 7-8 скорости система, верояно няма да има особен проблем, понеже разстоянията между предавките са по-големи и това смачкване няма да се усеща, но за 10-11-12 скорости е силно нежелателно да се ползва такава броня. Да не говорим, че вече е на мода и compresionless бронята за спирачки, която е подобна на тази за скорости, но има допълнителна кевларена оплетка, която да държи бровяната да не се сплеска от по-голямата сила, както би станало ако за спирачки се ползва обикновена за скорости.

Re: Жило за скорости с броня за спирачки?

МнениеПубликувано на: Чет Авг 02, 2018 8:57 am
от peio87
Да, а я кажете за тази нова броня за спирачки къде я има...