Оптимизиране на скорости

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Оптимизиране на скорости

Мнениеот sugarboy » Чет Юли 05, 2018 4:33 pm

Здравейте! Наскоро си купих шосейка, но съм съвсем начинаещ. Велосипедът върви перфектно - леко и безшумно, но един приятел, колоездач, който ме запали и ми го избра, ме посъветва, ако мога, да променя нещо в скоростите. Управлението е Шимано Тиагра с 2х9 скорости. Предполагам, предният модел преди 4600 с плочи 52/39. Мисля, че с по-малка - 34 или 32 ще ми е по-комфортно на баирите. Въпросът ми е какво е най-добре да се направи - отпред да се смени целият комплект с курбелите и плочите, да се смени само малката от 39 зъба на по-малка, или да се смени задната касета с 10 скоростна, но тогава ще трябва вероятно да се подмени и веригата. Също видях, че се предлага преден комплект курбели с три плочи - 50/39/30. Ако се сложат такива, командата отляво дали ще може да ги управлява, при положение че е за две плочи отпред? Такива въпроси ме вълнуват, ще се радвам да дадете съвет!
sugarboy
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 04, 2018 8:31 pm

Re: Оптимизиране на скорости

Мнениеот Alexi » Чет Юли 05, 2018 7:59 pm

отпред можеш да сложиш 36 малка плоча ,има такава комбинация 52-36 , ще се усети щото са си едни 10% и това ти е най евтиния и безпроблемен ъпгрейд.. за по малки плочи ще трябва да смениш курбела с компактен ( 110 междуболтово ,сега си на 130 ) тогава ще можеш да сложиш примерно плочи 50-34 .. 32 или по малка плоча няма на 2х шосеен курбел ,за 3х ще трябва да смениш доста неща - команда ( шосейните команди са цифра ) ,преден дерайльор ,курбели ,а и никой не кара вече шосейка 3х ,архаично е .. за 10 отзад ,ще дойде скъпо .. провери цената на команда Тиагра примерно .. после имаш касета ,верига ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Оптимизиране на скорости

Мнениеот marsa » Чет Юли 05, 2018 9:01 pm

Аз съм на обратния полюс за тройния шосеен курбел - лично за мен е незаменимо удобство, а и като цяло за любители си е чудесна опция. Не знам защо хората бягат от нещо, което не са пробвали и нямат опит, но... мода и слухове, това е положението.

По отношение на ъпгрейд към троен курбел, наистина доста неща трябва да се сменят - предния и задния дерайльор, веригата и курбела - задължително. Командите може и да са съвместими. Първите две поколения 9-скоростна Тиагра са комбинирани за 2 и 3 плочи - това са моделите ST-4400 и ST-4500. След това наследника на втория модел има специфични 2х и 3х варианти, съответно ST-4501 и ST-4503. Виж на приложената снимка къде да търсиш модела на командите.
ST-4500.jpg
ST-4500.jpg (37.77 KiB) Прегледано 1311 пъти


Най-елементарното и евтиното решение наистина е да смениш само малката плоча или само курбела с "компакт" 50-34. По отношение на смяната само на плоча, може да се влоши смяната на предавки (значително), защото плочите отдавна се правят със специално разположени рампи, които да повеждат веригата за превключване, но тези рампи са съобразени с конкретна комбинация от две плочи и 52-ката от твоя курбел може да е различна от 52-ката на "семи-компакт" който е 52-36. Може да работи отлично, може и да има проблеми - срещал съм всякакви случаи.

Ако пък искаш да минеш на 10 скорости отзад също става сложно. Трябва да смениш всичко без курбела и двата дерайльора - само те са взаимосъвместими. Команди, верига, задни венци трябва да са 10-ка. Също така от този ъпгрейд ще имаш най-малка полза по отношение на предавките.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Оптимизиране на скорости

Мнениеот sugarboy » Чет Юли 05, 2018 10:03 pm

Благодаря за съветите! И аз си мисля, че преминаването на десетка отзад би имало по-малък ефект. Ще помисля върху предложенията ви, има време. Днес врътнахме с колегата към 45 км до Къпиновския манастир, баирите не ми се видяха големи, добре се чувствах след това, но все пак това е нищо като километраж и натоварване.
sugarboy
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 04, 2018 8:31 pm

Re: Оптимизиране на скорости

Мнениеот Alexi » Чет Юли 05, 2018 10:30 pm

има една друга интересна опция ,можеш да смениш касетата с планинска 11-34 ,и дерайльора с примерно Деоре 592 - 9 скоростните шосейни и планински команди на шимано имат еднакво теглене на жилото ако не ме лъже паметта
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Оптимизиране на скорости

Мнениеот sugarboy » Пет Юли 06, 2018 7:17 am

Тази сутрин проверих мястото, което сте ми показали на снимката - командите са точно ST-4500.
sugarboy
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 04, 2018 8:31 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта