Страница 1 от 1

Крива гума на колело

МнениеПубликувано на: Сря Юли 04, 2018 5:30 pm
от KOlombus
Здравейте, днес си взех ново колело и трябваше да му сложа кормилото и предната гума, кормилото го нагласих, но предната гума каквото и да правя е крива, а ако е малко по добре, дисковота спирачка издава съскащ звук по време на въртенето, спира, и пак го издава. Как мога да го оправя, колелото е Oryx D 26...

Re: Крива гума на колело

МнениеПубликувано на: Чет Юли 05, 2018 7:32 am
от madsnake
Под крива имаш предвид, че не е центрирана спрямо двата ботуша на вилката ли? Слагаш оста на главината да легне хубаво в ушите на вилката. Може леко да притиснеш предницата надолу докато гумата е на земята за да е добре центрирано всичко. След това се пресягаш и затягаш QR-a. Ако след това ти опира диска в накладките - регулираш позицията на спирачния апарат. Това е.

Re: Крива гума на колело

МнениеПубликувано на: Съб Авг 11, 2018 11:49 pm
от Hristian Dimitrov
Относно каплата:
За да си сигурен, че не е сложена на криво, обърни колелото на обратно, тоест седалката и кормилото да са на земята. Свали предната гума и я сложи отново. Отгледай остта от 2те страни, приложи лек натиск върху гумата за да си сигурен, че е на равно разтояние между 2та ботуша на вилката. Стегни скобата/завий гайките на оста равномерно. Ако продължава да е криво, значи или остта не е в ред или е крива шината.

Относно спирачния диск:
Щом се чува шум и спира и се появява отново предполагам е крив спирачен диск. Отново се обръща колелото на обратно, откачаш жилото на спирачния апарат такаче да отдръпне накладките от диска и завърташ гумата равномерно. Ако докато се върти диска променя разтоянието си спрямо накладките значи е крив. Впорчем докато колелото е в тази позиция провери дали наладките не са износени, може да скърца защото спираш на метал?
Също така регулирай спирачния апарат. Ако е хидравличен с 2 или 4 бутала роторът трябва да е точно посредата между двете накладки. Ако е евтин механичен има вероятност само едната накладка да се мести, в такъв случай измести апарата такаче диска да е по- близо до накладката която не се мести. При правилно регулиран спирачен апарат се постига равномерно износване на накладките и минимална вероятност за изкривяване на диска.