от Brave » Чет Юни 14, 2018 12:46 pm
При спокойно спиране (намаляване) по-голяма част от теглото ти е върху задната гума, а и в повечето случаи инстинктивно се натиска повече задната от страх от загуба на сцепление на предната гума. Затова отиват повече задните накладки. По-големия диск означава по-голяма сила на спиране и по-малко загряване, но накладките ще продължат да се изтриват колкото и преди. Предимството е, че е по-малко вероятно да се прегреят.
Иначе е добре да се опитваш да ползваш преимуществено предната, защото е добре да имаш тренировка на дозирането на спирачното усилие в случай на нужда от аварийно спиране. На теория, велосипеда спира най-бързо, когато предната спирачка оказва такава сила, че е на ръба преди да повдигне задната гума от асфалта и съответно когато задната спирачка е практически безполезна. Разбира се, това е при настилка с надеждно и постоянно сцепление, в реалността зависи дали има прах и пясък или вода и кал по пътя, защото е възможно предната гума да започне да се влачи, много преди точката на повдигане на задницата, а влачеща се предна гума почти винаги е равно на падане.