mentalhead написа:Как е станало счупването? По време на каране ли? Презатягане ли? С направената процедура сте увеличили рамото на лоста, в случая колчето, и така силите, които то ще упражнява се увеличават. Ако се е счупила тръбата по време на каране, то теоретично сега вероятността да се счупи пак става по-голяма. Ако просто е издевателствано там и се внимава занапред, не би трябвало да има проблем, ако колчето влиза достатъчно много в седалковата тръбата. Ако причината за счупването е била шупла в материала и сте я изрязали цялата то сега трябва да е дори по-здраво. В общия случай самото срязване не би следвало да е проблем. Не сте повредили рамката, повече, отколкото си е била повредена, така че дерзай. Важното е колчето да влиза поне 10-15 сантиметра в рамката, като това разбира се е условно и зависи от дължината на колчето, ъгъл на седалковата тръба, теглото ти, материали. Интересно ми е да разбера как е станало счупването и каква е тая рамка.
Счупването на парчето е станало по време на каране като даже не съм разбрал, когато спрях и се прибрах, тогава забелязах, седалката си стоеше на мястото. Както казах съм 176 см и колчето влиза (дори и в скъсената тръба) поне 20см. Самата тръба фабрично има три среза за затягане, което прави три парчета съответно, едното се очтупи, а на другите две после открихме кракове, цепнатини... Със сигурност причината не е високо колче, може би презатягане сега като ви чета и се сещам, че обичах доста да позатягам скобата и сега ще обясня защо... Винаги след два-три дена каране (а в жега и прашна обстановка дори и след ден) започваше постепенно едно дразнещо чаткане, пукане от рамката, което в последствие се усилваше... И когато извадех колчето, почиствах го и го смазвах с грес ттова пукане спираше и до след няколко дена пак... Питал съм дост хора за това пукане и сега си спомням, че само един майстор ми е казвал, че е възможен крак по рамката имено там някъде по кола... тогава нме му обърнах много внимание, но ето резултата сега... Не че съм имал избор и тогава да направя нещо де... тя като е тръгнала рамката върви я спри ;-) Сега се сещам и за друга причина за сцепванеот, както казах никога не съм вадил много кола, но имаше период, когато бях близо 100 кила :-)) сега съм 80, но така или иначе тия рамки държат поне 120 кг... Иначе рамката е Трек с алфа платинум алуминий, от най-леките алуминиеви... Сега поотхлабих малко скобата, макар че след среза долната част на рамката е вече по-дебела и иска повече затягане... Четвърти ден тестове и досадното старо пукане още не се е появило...