Страница 1 от 1

Сглобяване на нов велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2017 8:47 pm
от dim_tal
Здравейте и моля за помощ ,а и съм начинаещ в тази област. Скоро закупих на детето си планински велосипед ,но такъв по -нов модел не бях сглобявал . Въпроса ми е -как трябва правилно да се сглоби предната ос за вилката ,която е модел Q R. ( бързо сглобяема ) ? Къде да се внимава , със какъв натиск ,трябва да се завърти и законтри плоската ръчка към вилката правилно . Ще съм благодарен ако някой ми помогне със отговори . :dontknow:

Re: Сглобяване на нов велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Дек 05, 2017 9:46 am
от evilzet
Натиска в нютони или килограми ? Точно това нещо най-добре някой да ти го покаже, че не виждам как ще ти го напишем.

Re: Сглобяване на нов велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Дек 05, 2017 11:04 am
от MIKEY MOUSE
Практиката : Завърташ на дясно /завиваш/ гайката от дясната страна /лостчето от от ляво е освободено до край-това ,което наричаш плоска ръчка - не е плоска, ама лека извивка- при отключено положение към теб , при заключена /работно положение -към вилката . Има различни теории накъде трябва да сочи в заключено положение - най-често назад / на ръка до упор,връщаш половин оборот и след това затягаш с лостчето. Още един път: Лостчето от ляво освободено/има надпис open/-този надпис е към теб, завиваш дясната гайка да упор /до край -на ръка /,връщаш половин оборот и след това затягаш /заключваш/ с лостчето -то стои от лявата страна на вилката....ако не съм бил ясен ще повторя...Успех! :wavey:

Re: Сглобяване на нов велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Дек 05, 2017 7:40 pm
от dim_tal
Много благодаря ..... :D

Re: Сглобяване на нов велосипед

МнениеПубликувано на: Съб Дек 09, 2017 5:08 pm
от compira
MIKEY MOUSE написа:Практиката : Завърташ на дясно /завиваш/ гайката от дясната страна /лостчето от от ляво е освободено до край-това ,което наричаш плоска ръчка - не е плоска, ама лека извивка- при отключено положение към теб , при заключена /работно положение -към вилката . Има различни теории накъде трябва да сочи в заключено положение - най-често назад / на ръка до упор,връщаш половин оборот и след това затягаш с лостчето. Още един път: Лостчето от ляво освободено/има надпис open/-този надпис е към теб, завиваш дясната гайка да упор /до край -на ръка /,връщаш половин оборот и след това затягаш /заключваш/ с лостчето -то стои от лявата страна на вилката....ако не съм бил ясен ще повторя...Успех! :wavey:

Малко прибързано заключение и обяснение без да се знае с какъв компонент разполага човека. Не всички QR са с извито лостче:
http://www.wigglestatic.com/product-med ... h=2000&a=7
https://i.pinimg.com/originals/f8/2d/05 ... 644b2e.jpg
https://gloimg.gbtcdn.com/gb/2015/20150 ... 112324.jpg
https://ph-live-01.slatic.net/p/6/aest- ... roduct.jpg
Та неговото може да си е плоско и да се обърка с това обяснение. Също може да е с две извивки като това:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1bwskJXXX ... -Small.jpg
тогава коя извивка гледа.
Е наистина повечето имат надпис open/close, но има и модели които нямат надписи.
А и ляво и дясно е въпрос на гледна точка!
Пиша това понеже въпроса е от човек който не е наясно, а и темата ще е интересна точно на такива хора и не е добре да ги вкарваме в заблуда и объркване.
:beer:

Re: Сглобяване на нов велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Дек 11, 2017 4:08 pm
от Admin
dim_tal, при повечето ексцентрикови лостове препоръчителното е да са стегнати (чрез гайката от другата страна) толкова, че когато започнеш да затваряш самия лост, той да започне да затяга от средата, т.е. когато е на 90 градуса спрямо повърхнината на зятагане.
С други думи, ако приемем, че при напълно отворено положение лостчето е на 180 градуса, завиваш гайката от другата страна и периодично правиш опити да затвориш ексцентрика. Когато започнеш да усещаш съпротивлението по средата от напълно отворен към напълно затворен лост, значи е затегнат правилно. Ако започнеш да усещаш съпротивление още преди това, ще е пренатегнат. Ако пък подминеш средата и чак тогава започне да стяга, значи не е достатъчно стегнат.