Страница 2 от 2

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 22, 2017 9:34 am
от Lucky Loser
didonch написа:Шосейките не са критерий. На тях спирачки не им трябват, трябва им скорост и лекота. Колко мощни спирачки да сложиш на тая шосейка след като контактната площ на гумата с асфалта/настилката е много малка ....

И как ще се убие скоростта, след като летят по състезания с 80-90 ?

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 22, 2017 9:35 am
от bdog
Alexi написа:
2) Силата на триене при плъзгане не зависи от формата и големината на на контактната площ между триещите се тела.

това е от учебник по физика .. и мен ми се струва странно ,но явно е така .. при шосейните гуми натиска на единица площ е много голям .. ако караш шосейка или нещо с тънки сликове ще установиш ,че на асфалт имаш доста повече сцепление от колкото си очаквал първоначално гледайки тънките гуми


Това е точно така, но в реалния живот има и други фактори. Ако контактната площ е прекалено малка, ще прегрее много бързо, ще си промени качествата и т.н. знаем какво става. Самата сила иначе е същата като големина. (Сега ако погледнем много строго, ще видим, че по-голямата накладка може да се окаче по-близо до центъра (осреднено) и да спира с малко по-малък момент на сила (въртящ момент), но това е пренебрежимо)

При гумите контактната площ е още по-странна. Ако ти се чете, може да потърсиш информация за tire traction circle. Реално драмата с тънка гума на асфалт е, че дори няколко песъчинки могат да доведат до загуба на сцепление поради малкото контактно петно.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 22, 2017 9:38 am
от Петър Велков
Аз не разбирам, обаче, защо сте се хванали толкова за тая сила на триене?! Това е абсолютно същото като да кажете, че дължината на един гаечен ключ не е от значение, защото силата в пръстите ни е константна и го стискаме еднакво независимо от дължината му. Ай' стига глупости.

Като ви мързи да мислите, ето ви калкулатор: https://www.engineersedge.com/calculato ... _13463.htm

Има написана и една формулка, дето на Алекси май не му е много угодна:

T = 2 * μ * F * N * Rm

Където:
- T е спирачният момент, или "спирачна сила", на който му е по-разбираемо - числото, дето определя колко "спира" една спирачка;
- μ е коефициентът на триене (фрикционен коефициент), дето някои хора толкова настървено обясняват, че не се променя;
- F е силата на натиск, която буталата упражняват върху накладките (и съответно те върху диска);
- N в калкулатора от линка е описано като "брой апарати", в общия вело-случай може да се приеме за 1;
- Rm - дами и господа, представям ви ефективния спирачен радиус, или разстоянието от центъра на накладките до оста, около която се върти диска.

Ай със здраве и да си ползвате главите по предназначение, че писането на глупости е еднакво нездравословно както за пишещите, така и за четящите.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 22, 2017 10:39 pm
от gnb
2WBGST написа:
gnb написа:Спрямо v brake определено е нараснало теглото, но разликата между 160 и 180мм при моя модел ротор е 25 гр, което не мисля, че е болка за умиране.

В крайна сметка обезвъздуши ли я...

Не, като гледам хода на лоста е същия като на предната и вече мисля, че спира както трябва. Явно на задната и трябва малко повече време за разработване спрямо предната.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Чет Ное 23, 2017 9:59 am
от SStoeV
Много ясно, че трябва време да почне да спира. Няколко хубави спускания и нещата ще оправят. Дори като си смениш накладките на автомобила е необходим някакъв пробег за разработка. :beer:

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 13, 2019 11:51 am
от IvoBo
Alexi написа:
2) Силата на триене при плъзгане не зависи от формата и големината на на контактната площ между триещите се тела.

това е от учебник по физика .. и мен ми се струва странно ,но явно е така .. при шосейните гуми натиска на единица площ е много голям .. ако караш шосейка или нещо с тънки сликове ще установиш ,че на асфалт имаш доста повече сцепление от колкото си очаквал първоначално гледайки тънките гуми


Това е при "идеално твърдо тяло" :deal:


П.П. Разбира се, че по-големия дискт спира повече, иначе дисковете нямаше да са по 180/160 мм, а по 60мм... :beer: