Страница 1 от 2

Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Пет Ное 17, 2017 7:09 pm
от gnb
Взех си задна спирачка m615 и преходник IS/Post mount за 180мм ротор. Самата спирачка обаче идва с преден 180 пост мaунт преходник, който като сложа върху другия, накладките излизат извън диска.Ако махна преходника с който върви спирачката, всичко е точно, обаче болтовете са прекалено дълги и няма как да се монтира апарата. Какъв предохник ми трябва за да се получи ? Изглежда is/pm 160mm за рамката ще свърши работа, но не съм сигурен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 7:19 am
от Admin
Доколкото виждам, трябват ти други болтове. Нали сам казваш, че в тях е проблемът?

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 5:18 pm
от gnb
Admin написа:Доколкото виждам, трябват ти други болтове. Нали сам казваш, че в тях е проблемът?

Да, дадоха ми правилните и се оправи. Но имам чувството, че не спира както трябва. Първото спиране беше все едно съм без спирачка, после се разработи и е по- добре, но като задна със 180мм ротор очаквах едва ли не като я докосна да блокира. Или има въздух фабрично, или е с много добра модулация, или аз си въобразявам нещо.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 5:36 pm
от Boyan1984
Чак като я докоснеш няма да блокира, ама едно обезвъздушаване няма да навреди. :agree:

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 5:54 pm
от Alexi
по големия ротор не увеличава спирачната сила ( то ако беше толкова лесно ,нямаше да има спирачки по 200 лв бройката а всеки щеше да кара базови с по 200мм ротори ) .. дай време на спирачката да се разработи ( определено едно спиране не е достатъчно ,по скоро едно 20-30 км каране с едни +-300м денивелация ,да постоплят накладките на спускане )

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 9:04 pm
от martarrrr

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 9:41 pm
от didonch
До колколто знам за ефективността на една спирачка се съди не по това дали като и докоснеш лостчето и блокира гумата, а по това колко време се упражнява натиск от накладките върху диска преди същия да блокира(модулация). От друга страна това чудо се постига с по-големите дискове, така че ако искаш да имаш по-прецизно работеща спирачка ползвай голям диск. Както и Alexi ти каза дай и време на спирачката да се напасне и всичко ще си дойде на мястото.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 10:03 pm
от bdog
Alexi написа:по големия ротор не увеличава спирачната сила ( то ако беше толкова лесно ,нямаше да има спирачки по 200 лв бройката а всеки щеше да кара базови с по 200мм ротори ) ..



M = r*F

Въртящият момент е правопропорционален на разстоянието от оста на въртене (рамо на момента).

С други думи ПО–ГОЛЕМИЯТ РОТОР УВЕЛИЧАВА СПИРАЧНАТА СИЛА.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 10:11 pm
от Alexi
по твоята логика най силно спиращите спирачки ще са ви-брейк .. :D по големия ротор няма как да увеличи спирачната сила ,защото тя се мери в нютони и е силата с която челюстите стискат диска ( какъвто и да е той ) .. ако е по голям единственото което печелиш е ,че загрява по трудно ( но това до голяма степен зависи и от самия диск ,и от спирачката/накладките )

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 10:15 pm
от bdog
Май не си внимавал много в час по физика, а?

Може да провериш какво значи ВЪРТЯЩ МОМЕНТ (Момент на сила) и ще ми е много забавно, ако продължиш да мислиш, че си прав..

П.П. Спирачната сила се мери в Nm (нютон-метри), а не в нютони!

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 10:56 pm
от Pr3d4t0R
Alexi първо помислих, че не си се доизразил, но с последното си мнение определено затвърди, че си написал глупост. Качествен V-brake хвърляше през кормилото стиснат само с един пръст, но имаше куп други минуси, които няма смисъл да се обсъждат през 2017та.

gnb написа:Да, дадоха ми правилните и се оправи. Но имам чувството, че не спира както трябва. Първото спиране беше все едно съм без спирачка, после се разработи и е по- добре, но като задна със 180мм ротор очаквах едва ли не като я докосна да блокира. Или има въздух фабрично, или е с много добра модулация, или аз си въобразявам нещо.


Ако има въздух лостчето стои меко или работи неконсистентно - т.е. захапва спирачката при различен ход. Винаги има момент на разработване - най-вероятно спирачката е фабрично с органични накладки и ще й трябва едно прилично спускане.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 11:05 pm
от Alexi
Физика съм учил преди повече от 20г ,та се наложи да си я поприпомня за да ти отговоря .. спирачната сила е равна на силата на триене която упражняват накладките върху диска по рамото .. до тук си прав .. да разгледаме обаче силата на триене и как тя се променя с промяната на големината на диска :
1) Силата на триене при плъзгане е обратна по посока на скоростта на плъзгащото се тяло, относно повърхнината.
2) Силата на триене при плъзгане не зависи от формата и големината на на контактната площ между триещите се тела.
3) Силата на триене при плъзгане можем да сметнем по формулата Ff=Fn.μf

където Ff е силата на триене, Fn е силата, перпендикулярна на контактната повърхнина, а μf е коефициентът на триене.
4) Коефициента на триене μf намалява с увеличаване на скоростта.
т.е. колкото по бързо се движат 2те повърхности една спрямо друга ,толкова по малък е коефициента на триене между тях ,което намалява силата на триене - следователно увеличавайки диаметъра на диска ( с което ще увеличим ъгловата скорост с която неговата повърхност се движи през накладките) ние намаляваме силата на триене между него и накладките при една и съща сила с която накладките го притискат ,и по голямото рамо не ни дава по голяма спирачна сила .За това са измислени и по силните спирачки :)

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 11:17 pm
от bdog
Трябва да открехнеш механиците в UCI DH колко са прости и че да започнат да ползват 160мм дискове, а не 203 (или дори 230)..

:rofl: :rofl: :rofl:

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 11:22 pm
от Alexi
Те са си светнати .. по големия диск отнема много по добре топлината и по трудно прегрява - основен проблем на спирачната система е прегряването при интензивна употреба ,което занижава спирачната сила ,появява се фейдинг и др негативи .. аз примерно ползвам icetech дискове с метални накладки с радиатори ,за това и нямам нужда от големи дискове ,посмъртно не мога да си прегрея спирачната система в стила който карам .. ако спусках бих сложил по големи дискове ,естествено .. по големите дискове имат и негативи - по тежки са ,влошава се модулацията ,много лесно се кривят

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Нед Ное 19, 2017 8:43 am
от bdog
Alexi написа:4) Коефициента на триене μf намалява с увеличаване на скоростта.
т.е. колкото по бързо се движат 2те повърхности една спрямо друга ,толкова по малък е коефициента на триене между тях ,което намалява силата на триене - следователно увеличавайки диаметъра на диска


За теб явно всяка зависимост е линейна. Цитирам: "колкото по бързо" + "толкова по малък".

Явно си пропуснал, че коефицентът на триене изобщо няма линейна зависимост със скоростта. Също така изменението му при работните скорости на велосипедната спирачка е пренебрежимо. По твоята логика, ако се движим с 40км/ч спирачките ни ще спират два пъти по-слабо спрямо 20км/ч :rofl:

От друга страна зависимостта с дължината на рамото (радиус на диска) е линейна.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Нед Ное 19, 2017 8:55 am
от Yash
Alexi, бъркаш нещата.
Прав си, но говориш за силата, която се упражнява от накладките към диска.
Тук става въпрос за спирачен момент. И, да, колкото е по-голям дискът, толкова по-бързо и лесно се осъществява спирането.
А по-силните спирачки са измислени да не се налага да насикаш лостчето прекалено силно и да ти се изморяват ръцете, и прекалено продължително, което води до прегряване.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Нед Ное 19, 2017 10:40 am
от Alexi
не съм физик пичове ,много задълбахте ,нещо бъркате форума :D зависимостите не са линейни ,функция са но не можах да я кача тука .. както и да е .. опитвам се да кажа ,че всеки размер диск си има предназначение и не е правилно да се каже ,че по големия е по добър винаги и за всеки стил каране .. в ХС про сцената дори се карат 140 мм ,явно пичовете там не държат изобщо да спират ?

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Нед Ное 19, 2017 10:50 am
от bdog
Всяко нещо си има цена.

Големите дискове спират по-добре, но тежат повече. Това от своя страна има 2 основни недостатъка:

1. По-голяма подресорна маса (unsprung weight), което в някаква степен прави работата на окачването по-трудна.

2. По-лошо ускорение, защото този маса е ротационна (rotational weight) А при колелата обикновено ротационната маса се умножава по коефицент 5 спрямо статичната. Казано с думи прости - 100грама на диска ще ги усетим като половин кило на рамката докато въртим.

Всеки си преценява кое му е по-важно - по-добро спиране или по-леко въртене.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Нед Ное 19, 2017 9:49 pm
от gnb
Спрямо v brake определено е нараснало теглото, но разликата между 160 и 180мм при моя модел ротор е 25 гр, което не мисля, че е болка за умиране.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 4:18 pm
от Admin
Аз от физика твърде малко разбирам, за жалост. :blush: Но още преди 10 години във форума имаше теми, в които се обясняваше защо с по-голям диск спирането е по-добро, спирачките стават по-силни. Мисля, че в случая Yash го е синтезирал най-кратко. Аз мога само да добавя, че в практиката разликата между по-малък и по-голям диск (при равни други условия) се усеща моментално - не само като по-добро охлаждане, но и като по-силно спиране.
Всъщност е вярно, че диск с размерите на самото колело, би довел до още по-добро спиране. И е вярно, че на теория спирачките за капла би трябвало да са по-силни. На практика обаче повечето от тях са механични и затова не могат да увеличат/предадат толкова ефективно приложената с пръстите сила, макар че по-добрите успяваха и „ковяха“ най-страшно. Не е случайно, че дори и след появата на добри дискови спирачки, много траял карачи продължаваха да използват хидравличните спирачки за капла на Magura, които в ерата на V-образните се смятаха за най-силните спирачки на пазара.
Както бе изтъкнато обаче, спирачките за капла имат множество съществени недостатъци и променливи, влияещи върху представянето им, поради което дисковите трайно ги изместиха. Освен това, като цяло колоезденето не изисква такава спирачна сила, която да не може да бъде осигурена от една добра дискова спирачка с 203 мм диск (имаше по едно време и дискове 220 мм), т.е. н дисковите спирачки се наложиха (както и при други превозни средства) като най-добър компромис между сила, тегло, повлияване от външни фактори, удобство и т.н.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 9:31 pm
от Totem
Към всеки, който смята, че размерът на диска няма отношение към спирачната сила:
Искам да си припомните формулата за обиколка на окръжност: 2.π.r или още π.d, където "r" е радиусът, а "d" - диаметър.
Диск с диаметър 160мм ще има обиколка 3,16х160=502,4мм, което е 50,24см. Диск с диаметър 203мм ще има обиколка 637,42мм, което е 63,74см.
За 1 оборот на колелото, дискът заедно с него прави 1 оборот. Следователно ПО ПЪТЯ НА ЕЛЕМЕНТАРНАТА ЛОГИКА по-големият диск осигурява със 13,5см повече контактна площ повече от малкия диск за 1 оборот на колелото. Според вас, кога се генерира повече енергия ? :beer:
Относно аргумента за V-brake спирачките: едно е да се търка гума в алуминий, друго е феродо в метал.
PS: За който не знае - феродо е материалът, от който се правят накладките на дисковите спирачки.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 12:25 pm
от Петър Велков
Totem написа:PS: За който не знае - феродо е материалът, от който се правят накладките на дисковите спирачки.


Невярно твърдение. Феродо е британска компания, произвеждаща спирачни елементи.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 3:09 pm
от bdog
Totem написа:Следователно ПО ПЪТЯ НА ЕЛЕМЕНТАРНАТА ЛОГИКА по-големият диск осигурява със 13,5см повече контактна площ повече от малкия диск за 1 оборот на колелото. Според вас, кога се генерира повече енергия ?


Единствената "контактна площ" е накладката, а тя не зависи пряко от размера на диска.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 4:03 pm
от Alexi
много глупости е изписал колегата ,дано да внимава в училище от сега нататък ( до сега явно не е ) :beer:

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 6:54 pm
от 2WBGST
gnb написа:Спрямо v brake определено е нараснало теглото, но разликата между 160 и 180мм при моя модел ротор е 25 гр, което не мисля, че е болка за умиране.

В крайна сметка обезвъздуши ли я, както беше препоръчал Boyan1984? За хидравликата налягането P=F/S (N/m2=Pa) за да дава необходимата сила за единица площ, не трябва да има въздушни мехурчета. Може пък да е останало малко въздух.
P.S. Аз също смятам, че по-големия диск дава по-добро спиране с подходящия спирачен апарат. Просто радиуса на диска съответства на рамо(лост) към опорна точка (оста на главината).
А пък V-брейк няма място за каране в горите. Той е само за пътища(асфалт, черно), но на практика почти не се използва, нищо че шините са Al(те са и доста евтини). :popcorn:

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 8:35 pm
от Alexi
всъщност е много масов все още ,99% от шосейките са със спирачки на тоя принцип ,напоследък понавлязоха дисковите и при тях но завишеното тегло явно не се приема добре и по състезания не ги виждам особено

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 9:53 pm
от Lucky Loser
А това, че се нарязаха на едно състезание :look:

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 10:08 pm
от Yash
Lucky Loser написа:А това, че се нарязаха на едно състезание :look:

Там малко останаха недоизяснени нещата. На снимките раната беше по-скоро като от касета - със следи от зъби. Освен това беше пострадал левият крак.

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 22, 2017 8:54 am
от didonch
Шосейките не са критерий. На тях спирачки не им трябват, трябва им скорост и лекота. Колко мощни спирачки да сложиш на тая шосейка след като контактната площ на гумата с асфалта/настилката е много малка ....

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 22, 2017 9:08 am
от Alexi
2) Силата на триене при плъзгане не зависи от формата и големината на на контактната площ между триещите се тела.

това е от учебник по физика .. и мен ми се струва странно ,но явно е така .. при шосейните гуми натиска на единица площ е много голям .. ако караш шосейка или нещо с тънки сликове ще установиш ,че на асфалт имаш доста повече сцепление от колкото си очаквал първоначално гледайки тънките гуми