Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот gnb » Пет Ное 17, 2017 7:09 pm

Взех си задна спирачка m615 и преходник IS/Post mount за 180мм ротор. Самата спирачка обаче идва с преден 180 пост мaунт преходник, който като сложа върху другия, накладките излизат извън диска.Ако махна преходника с който върви спирачката, всичко е точно, обаче болтовете са прекалено дълги и няма как да се монтира апарата. Какъв предохник ми трябва за да се получи ? Изглежда is/pm 160mm за рамката ще свърши работа, но не съм сигурен
Прикачени файлове
20171117_180425.jpg
(121.67 KiB) 237 пъти
gnb
 
Мнения: 104
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Пет Апр 22, 2011 9:53 am

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Admin » Съб Ное 18, 2017 7:19 am

Доколкото виждам, трябват ти други болтове. Нали сам казваш, че в тях е проблемът?
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот gnb » Съб Ное 18, 2017 5:18 pm

Admin написа:Доколкото виждам, трябват ти други болтове. Нали сам казваш, че в тях е проблемът?

Да, дадоха ми правилните и се оправи. Но имам чувството, че не спира както трябва. Първото спиране беше все едно съм без спирачка, после се разработи и е по- добре, но като задна със 180мм ротор очаквах едва ли не като я докосна да блокира. Или има въздух фабрично, или е с много добра модулация, или аз си въобразявам нещо.
gnb
 
Мнения: 104
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Пет Апр 22, 2011 9:53 am

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Boyan1984 » Съб Ное 18, 2017 5:36 pm

Чак като я докоснеш няма да блокира, ама едно обезвъздушаване няма да навреди. :agree:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Съб Ное 18, 2017 5:54 pm

по големия ротор не увеличава спирачната сила ( то ако беше толкова лесно ,нямаше да има спирачки по 200 лв бройката а всеки щеше да кара базови с по 200мм ротори ) .. дай време на спирачката да се разработи ( определено едно спиране не е достатъчно ,по скоро едно 20-30 км каране с едни +-300м денивелация ,да постоплят накладките на спускане )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот martarrrr » Съб Ное 18, 2017 9:04 pm

martarrrr
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 15, 2017 11:41 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот didonch » Съб Ное 18, 2017 9:41 pm

До колколто знам за ефективността на една спирачка се съди не по това дали като и докоснеш лостчето и блокира гумата, а по това колко време се упражнява натиск от накладките върху диска преди същия да блокира(модулация). От друга страна това чудо се постига с по-големите дискове, така че ако искаш да имаш по-прецизно работеща спирачка ползвай голям диск. Както и Alexi ти каза дай и време на спирачката да се напасне и всичко ще си дойде на мястото.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот bdog » Съб Ное 18, 2017 10:03 pm

Alexi написа:по големия ротор не увеличава спирачната сила ( то ако беше толкова лесно ,нямаше да има спирачки по 200 лв бройката а всеки щеше да кара базови с по 200мм ротори ) ..



M = r*F

Въртящият момент е правопропорционален на разстоянието от оста на въртене (рамо на момента).

С други думи ПО–ГОЛЕМИЯТ РОТОР УВЕЛИЧАВА СПИРАЧНАТА СИЛА.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Съб Ное 18, 2017 10:11 pm

по твоята логика най силно спиращите спирачки ще са ви-брейк .. :D по големия ротор няма как да увеличи спирачната сила ,защото тя се мери в нютони и е силата с която челюстите стискат диска ( какъвто и да е той ) .. ако е по голям единственото което печелиш е ,че загрява по трудно ( но това до голяма степен зависи и от самия диск ,и от спирачката/накладките )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот bdog » Съб Ное 18, 2017 10:15 pm

Май не си внимавал много в час по физика, а?

Може да провериш какво значи ВЪРТЯЩ МОМЕНТ (Момент на сила) и ще ми е много забавно, ако продължиш да мислиш, че си прав..

П.П. Спирачната сила се мери в Nm (нютон-метри), а не в нютони!
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Pr3d4t0R » Съб Ное 18, 2017 10:56 pm

Alexi първо помислих, че не си се доизразил, но с последното си мнение определено затвърди, че си написал глупост. Качествен V-brake хвърляше през кормилото стиснат само с един пръст, но имаше куп други минуси, които няма смисъл да се обсъждат през 2017та.

gnb написа:Да, дадоха ми правилните и се оправи. Но имам чувството, че не спира както трябва. Първото спиране беше все едно съм без спирачка, после се разработи и е по- добре, но като задна със 180мм ротор очаквах едва ли не като я докосна да блокира. Или има въздух фабрично, или е с много добра модулация, или аз си въобразявам нещо.


Ако има въздух лостчето стои меко или работи неконсистентно - т.е. захапва спирачката при различен ход. Винаги има момент на разработване - най-вероятно спирачката е фабрично с органични накладки и ще й трябва едно прилично спускане.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Съб Ное 18, 2017 11:05 pm

Физика съм учил преди повече от 20г ,та се наложи да си я поприпомня за да ти отговоря .. спирачната сила е равна на силата на триене която упражняват накладките върху диска по рамото .. до тук си прав .. да разгледаме обаче силата на триене и как тя се променя с промяната на големината на диска :
1) Силата на триене при плъзгане е обратна по посока на скоростта на плъзгащото се тяло, относно повърхнината.
2) Силата на триене при плъзгане не зависи от формата и големината на на контактната площ между триещите се тела.
3) Силата на триене при плъзгане можем да сметнем по формулата Ff=Fn.μf

където Ff е силата на триене, Fn е силата, перпендикулярна на контактната повърхнина, а μf е коефициентът на триене.
4) Коефициента на триене μf намалява с увеличаване на скоростта.
т.е. колкото по бързо се движат 2те повърхности една спрямо друга ,толкова по малък е коефициента на триене между тях ,което намалява силата на триене - следователно увеличавайки диаметъра на диска ( с което ще увеличим ъгловата скорост с която неговата повърхност се движи през накладките) ние намаляваме силата на триене между него и накладките при една и съща сила с която накладките го притискат ,и по голямото рамо не ни дава по голяма спирачна сила .За това са измислени и по силните спирачки :)
Прикачени файлове
study_bg_290_Chapter_9-1.doc
(294.5 KiB) 124 пъти
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот bdog » Съб Ное 18, 2017 11:17 pm

Трябва да открехнеш механиците в UCI DH колко са прости и че да започнат да ползват 160мм дискове, а не 203 (или дори 230)..

:rofl: :rofl: :rofl:
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Съб Ное 18, 2017 11:22 pm

Те са си светнати .. по големия диск отнема много по добре топлината и по трудно прегрява - основен проблем на спирачната система е прегряването при интензивна употреба ,което занижава спирачната сила ,появява се фейдинг и др негативи .. аз примерно ползвам icetech дискове с метални накладки с радиатори ,за това и нямам нужда от големи дискове ,посмъртно не мога да си прегрея спирачната система в стила който карам .. ако спусках бих сложил по големи дискове ,естествено .. по големите дискове имат и негативи - по тежки са ,влошава се модулацията ,много лесно се кривят
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот bdog » Нед Ное 19, 2017 8:43 am

Alexi написа:4) Коефициента на триене μf намалява с увеличаване на скоростта.
т.е. колкото по бързо се движат 2те повърхности една спрямо друга ,толкова по малък е коефициента на триене между тях ,което намалява силата на триене - следователно увеличавайки диаметъра на диска


За теб явно всяка зависимост е линейна. Цитирам: "колкото по бързо" + "толкова по малък".

Явно си пропуснал, че коефицентът на триене изобщо няма линейна зависимост със скоростта. Също така изменението му при работните скорости на велосипедната спирачка е пренебрежимо. По твоята логика, ако се движим с 40км/ч спирачките ни ще спират два пъти по-слабо спрямо 20км/ч :rofl:

От друга страна зависимостта с дължината на рамото (радиус на диска) е линейна.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Yash » Нед Ное 19, 2017 8:55 am

Alexi, бъркаш нещата.
Прав си, но говориш за силата, която се упражнява от накладките към диска.
Тук става въпрос за спирачен момент. И, да, колкото е по-голям дискът, толкова по-бързо и лесно се осъществява спирането.
А по-силните спирачки са измислени да не се налага да насикаш лостчето прекалено силно и да ти се изморяват ръцете, и прекалено продължително, което води до прегряване.
Аватар
Yash
 
Мнения: 785
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Нед Ное 19, 2017 10:40 am

не съм физик пичове ,много задълбахте ,нещо бъркате форума :D зависимостите не са линейни ,функция са но не можах да я кача тука .. както и да е .. опитвам се да кажа ,че всеки размер диск си има предназначение и не е правилно да се каже ,че по големия е по добър винаги и за всеки стил каране .. в ХС про сцената дори се карат 140 мм ,явно пичовете там не държат изобщо да спират ?
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот bdog » Нед Ное 19, 2017 10:50 am

Всяко нещо си има цена.

Големите дискове спират по-добре, но тежат повече. Това от своя страна има 2 основни недостатъка:

1. По-голяма подресорна маса (unsprung weight), което в някаква степен прави работата на окачването по-трудна.

2. По-лошо ускорение, защото този маса е ротационна (rotational weight) А при колелата обикновено ротационната маса се умножава по коефицент 5 спрямо статичната. Казано с думи прости - 100грама на диска ще ги усетим като половин кило на рамката докато въртим.

Всеки си преценява кое му е по-важно - по-добро спиране или по-леко въртене.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот gnb » Нед Ное 19, 2017 9:49 pm

Спрямо v brake определено е нараснало теглото, но разликата между 160 и 180мм при моя модел ротор е 25 гр, което не мисля, че е болка за умиране.
gnb
 
Мнения: 104
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Пет Апр 22, 2011 9:53 am

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Admin » Пон Ное 20, 2017 4:18 pm

Аз от физика твърде малко разбирам, за жалост. :blush: Но още преди 10 години във форума имаше теми, в които се обясняваше защо с по-голям диск спирането е по-добро, спирачките стават по-силни. Мисля, че в случая Yash го е синтезирал най-кратко. Аз мога само да добавя, че в практиката разликата между по-малък и по-голям диск (при равни други условия) се усеща моментално - не само като по-добро охлаждане, но и като по-силно спиране.
Всъщност е вярно, че диск с размерите на самото колело, би довел до още по-добро спиране. И е вярно, че на теория спирачките за капла би трябвало да са по-силни. На практика обаче повечето от тях са механични и затова не могат да увеличат/предадат толкова ефективно приложената с пръстите сила, макар че по-добрите успяваха и „ковяха“ най-страшно. Не е случайно, че дори и след появата на добри дискови спирачки, много траял карачи продължаваха да използват хидравличните спирачки за капла на Magura, които в ерата на V-образните се смятаха за най-силните спирачки на пазара.
Както бе изтъкнато обаче, спирачките за капла имат множество съществени недостатъци и променливи, влияещи върху представянето им, поради което дисковите трайно ги изместиха. Освен това, като цяло колоезденето не изисква такава спирачна сила, която да не може да бъде осигурена от една добра дискова спирачка с 203 мм диск (имаше по едно време и дискове 220 мм), т.е. н дисковите спирачки се наложиха (както и при други превозни средства) като най-добър компромис между сила, тегло, повлияване от външни фактори, удобство и т.н.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Totem » Пон Ное 20, 2017 9:31 pm

Към всеки, който смята, че размерът на диска няма отношение към спирачната сила:
Искам да си припомните формулата за обиколка на окръжност: 2.π.r или още π.d, където "r" е радиусът, а "d" - диаметър.
Диск с диаметър 160мм ще има обиколка 3,16х160=502,4мм, което е 50,24см. Диск с диаметър 203мм ще има обиколка 637,42мм, което е 63,74см.
За 1 оборот на колелото, дискът заедно с него прави 1 оборот. Следователно ПО ПЪТЯ НА ЕЛЕМЕНТАРНАТА ЛОГИКА по-големият диск осигурява със 13,5см повече контактна площ повече от малкия диск за 1 оборот на колелото. Според вас, кога се генерира повече енергия ? :beer:
Относно аргумента за V-brake спирачките: едно е да се търка гума в алуминий, друго е феродо в метал.
PS: За който не знае - феродо е материалът, от който се правят накладките на дисковите спирачки.
Аватар
Totem
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Нед Ное 25, 2012 1:44 am
Местоположение: Варна/Бургас

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Петър Велков » Вто Ное 21, 2017 12:25 pm

Totem написа:PS: За който не знае - феродо е материалът, от който се правят накладките на дисковите спирачки.


Невярно твърдение. Феродо е британска компания, произвеждаща спирачни елементи.
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот bdog » Вто Ное 21, 2017 3:09 pm

Totem написа:Следователно ПО ПЪТЯ НА ЕЛЕМЕНТАРНАТА ЛОГИКА по-големият диск осигурява със 13,5см повече контактна площ повече от малкия диск за 1 оборот на колелото. Според вас, кога се генерира повече енергия ?


Единствената "контактна площ" е накладката, а тя не зависи пряко от размера на диска.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Вто Ное 21, 2017 4:03 pm

много глупости е изписал колегата ,дано да внимава в училище от сега нататък ( до сега явно не е ) :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот 2WBGST » Вто Ное 21, 2017 6:54 pm

gnb написа:Спрямо v brake определено е нараснало теглото, но разликата между 160 и 180мм при моя модел ротор е 25 гр, което не мисля, че е болка за умиране.

В крайна сметка обезвъздуши ли я, както беше препоръчал Boyan1984? За хидравликата налягането P=F/S (N/m2=Pa) за да дава необходимата сила за единица площ, не трябва да има въздушни мехурчета. Може пък да е останало малко въздух.
P.S. Аз също смятам, че по-големия диск дава по-добро спиране с подходящия спирачен апарат. Просто радиуса на диска съответства на рамо(лост) към опорна точка (оста на главината).
А пък V-брейк няма място за каране в горите. Той е само за пътища(асфалт, черно), но на практика почти не се използва, нищо че шините са Al(те са и доста евтини). :popcorn:
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Вто Ное 21, 2017 8:35 pm

всъщност е много масов все още ,99% от шосейките са със спирачки на тоя принцип ,напоследък понавлязоха дисковите и при тях но завишеното тегло явно не се приема добре и по състезания не ги виждам особено
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Lucky Loser » Вто Ное 21, 2017 9:53 pm

А това, че се нарязаха на едно състезание :look:
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Yash » Вто Ное 21, 2017 10:08 pm

Lucky Loser написа:А това, че се нарязаха на едно състезание :look:

Там малко останаха недоизяснени нещата. На снимките раната беше по-скоро като от касета - със следи от зъби. Освен това беше пострадал левият крак.
Аватар
Yash
 
Мнения: 785
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот didonch » Сря Ное 22, 2017 8:54 am

Шосейките не са критерий. На тях спирачки не им трябват, трябва им скорост и лекота. Колко мощни спирачки да сложиш на тая шосейка след като контактната площ на гумата с асфалта/настилката е много малка ....
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: Въпрос за заден преходник за дискова спирачка

Мнениеот Alexi » Сря Ное 22, 2017 9:08 am

2) Силата на триене при плъзгане не зависи от формата и големината на на контактната площ между триещите се тела.

това е от учебник по физика .. и мен ми се струва странно ,но явно е така .. при шосейните гуми натиска на единица площ е много голям .. ако караш шосейка или нещо с тънки сликове ще установиш ,че на асфалт имаш доста повече сцепление от колкото си очаквал първоначално гледайки тънките гуми
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта