Епикона вилка ли е

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Епикона вилка ли е

Мнениеот half » Нед Окт 08, 2017 10:38 am

Здравейте, имам епикон мисля че 2014 година, обаче работи само през топлите месеци. Тоест като стане хладно (под 15 градуса) е доста муден в хода си и трудно го реализира, а под 10 си е почти заключен. До колото съм чел това се дължи на маслото, в сервиз питах дали не е зле да се сложи масло с по-малък вискозитет, но отговарът беше че така, за да работи през зимата добре, през лятото ще е супер мека вилката (струва ми се логично). По-добрия вариант бил да намаля налягането на вилката, това го пробвах един път, пак работеше мудно, но през цялото време беше на 1/2 от хода си и ме беше страх да натискам.
Бях се примирил, но навсякъде виждам как рокшок и фокс си бачкат независимо от атмосферните условия, ясно ми е че сънтур са в пъти по-евтини и има защо.
Въпросът е има ли други методи, за да си работи вилката по-добре в студено време? Нагреватели на ботушите :rofl: или да им сложа терлички?
"Доброто възпитание е умението да скрием колко високо мнение имаме за себе си и колко ниско мнение имаме за другите." - Марк Твен
Аватар
half
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 9:09 am
Местоположение: Варна

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот Alexi » Нед Окт 08, 2017 1:48 pm

обикновено проблема е в бушингите и О-пръстените които са с ниско качество и оказват голямо съпротивление като се вдървят от студа .. маслото винаги можеш да смениш с 5w за проба също
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2038
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот half » Вто Окт 10, 2017 7:27 pm

За това не се бях замислял, а има ли начин да ги умекотя в студа, освен редовно чистене и пръскане?
"Доброто възпитание е умението да скрием колко високо мнение имаме за себе си и колко ниско мнение имаме за другите." - Марк Твен
Аватар
half
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 9:09 am
Местоположение: Варна

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот Alexi » Вто Окт 10, 2017 7:29 pm

можеш да ги смениш примерно
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2038
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот half » Сря Окт 11, 2017 10:11 am

Не откривам семеринги различни от стоковите, ако правилно съм разбрал те не са универсални.
Ето тези примерно не ги дават съвместими, аз подобно нещо за сънтур не намирам.
"Доброто възпитание е умението да скрием колко високо мнение имаме за себе си и колко ниско мнение имаме за другите." - Марк Твен
Аватар
half
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 9:09 am
Местоположение: Варна

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот SpasMinkov » Чет Ное 09, 2017 4:00 pm

Аз съм с EPICON (не съм съвсем сигурен за годината), и не съм забелязал особена разлика зимата... може би малко по мека, заради по ниското налягане. Аз обаче смених маслото в амортисьора с 2,5W, почти веднага след като я купих, така че не знам как е със стоковото масло през зимата. 2,5W обаче наистина е много рядко. В момента ребаунда е на макс и ми идва пак прекалено бърза, така че мисля да сложа 5 или 10w (оригинала мисля че е 15). Другото което се сещам, сложил ли си масло в ботушите? Фабрично идват само с грес, и ако е спекла може да е от това. Аз сипвам от маслото за амортисьора в ботушите, но съм сипвал и обикновенно двигателно (5W40). Като цяло процедурата е лесна, но доста мръсна. Провери ли и налягането на въздуха? Поне при мен периодично се получава, че част от въздуха минава през буталото и слиза в долната част на ботуша и вилката става отвратително мека. За да я оправя, първо изпускам въздушната камера, а после отвивам болта отдолу, да излезне преминалия въздух, и преди да я напомпам отново, слагам малко гъсто трансмисионно масло 80W-90W, във въздушната камера, за да уплътни буталото.
SpasMinkov
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Мар 01, 2017 9:46 am

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот Alexi » Чет Ное 09, 2017 5:12 pm

наскоро сервизирах такава вилка .. в ботушите не се слага масло по инструкция ,а и да сложиш то ще изтече .. слага се само грес на бушинги и семеринги ,както и 10 мл масло 75w във въздушната камера ( модела е с метална негативна пружина и това няма да доведе в свличане на масло в негативната камера ) ... също така пружините в негативната камера бяха направо спекли което води до лоша отзивчивост на дребни неравности ,след като почистих смазах всичко и я събрах не можах да я позная ,много прилично заработи мазно и чувствително но се иска редовно сервизиране за да работи така постоянно
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2038
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот SpasMinkov » Сря Ное 15, 2017 9:37 am

От мойта маслото със сигурност не излиза. При сервизиране си изтича доволно количество, така че не мисля че губи въобще. Фабрично наистина дойде само с грес, но, самия факт че има дунапренени пръстени, ми подсказва че е замислена да работи с масло. Възможно е да говорим и за различни модификации, обаче...
SpasMinkov
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Мар 01, 2017 9:46 am

Re: Епикона вилка ли е

Мнениеот gnb » Чет Ное 16, 2017 11:51 am

SpasMinkov написа:От мойта маслото със сигурност не излиза. При сервизиране си изтича доволно количество, така че не мисля че губи въобще. Фабрично наистина дойде само с грес, но, самия факт че има дунапренени пръстени, ми подсказва че е замислена да работи с масло. Възможно е да говорим и за различни модификации, обаче...

При моята след сервизиране малко по малко излиза масло по тръбите и имам чувството, че постепенно излиза всичкото и много скоро почва да става леко дървена (докато първите дни след слагане на масло е идеална). Мисля, че проблема е в уплътненията (модела е от 2012, и някъде бях чел, че понеже ръбът им сочи надолу, изкарват по малко масло). Миналата година ги смених, но са същия тип, докато новите епикони гледам са с по- различни.
Въпреки това, с малко работи много по- добре, отколкото с грес
gnb
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Апр 22, 2011 9:53 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта