Монтиране на касета wide range 11-40t

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Монтиране на касета wide range 11-40t

Мнениеот icpart » Съб Окт 07, 2017 4:18 pm

Здравейте колеги. От години следя форума така да се каже и след почти 10 годишна пауза пак се запалих по колоезденето като вече се сдобих тази година с нов велосипед.
Та реших да си направя леко надграждане на моя Sprint Apolon Pro с така наречените wide range касети. Поръчах си този модел https://www.aliexpress.com/item/ZTTO-MT ... 23370.html Честно да си призная малко насляпо я взех тази касета.
Та днес ми пристигна тази касета и реших да я инсталирам. Така за начало всичко беше наред даже като я сложих каплата и започнах да превключвам предавките всичко си беше ОК докато не стигна най малката предавка т.е. и с най-голямото зъбно колело което е с 40 зъба. Проблема е че сега реално втората по висока зъбчатка на дерайльора през който минава веригата опира дефакто в 40 зъбната зъбчатка на касетата отзад. Задния ми дерайльор е Аливио М4000 с дълго рамо а курбела отпред е Асера M3000 40-30-22t. Дават го китайците че уж е съвместим донякъде и затова се подлъгах да я взема тая касета.
Но днес чак като прочетох из форума че подобни касети са за конфигурации 1x или 2x се чудя дали е въобще възможно ли е въобще да се монтира подобна касета на моя велосипед в конфигурация 3x9. Не знам дали не трябва да се смени и веригата и на това да се дължи това опиране на дерайльора. Иначе като натисна дерайльора надолу като че ли има още ход и не е чак толкова опъната веригата. Някъде из алито видях и някви адаптери май дето удължават рамото на дерайльора за работа с такива касети или нещо подобно. Не знам дали също да не би да трябва да се смени и ухото на рамката с някакво по дълго. Малко съм бос в по-съвременните байкове така че ако някой даде акъл ще съм му признателен.
Показал съм на снимката по надолу за какво иде реч.
Иначе като бъдещ вариант съм си наумил да премина на конфигурация 2x11 ако сега не успея да сложа тази касета или не ми допадне като цяло с нея.
Прикачени файлове
DSC_0087.JPG
(129.22 KiB) 226 пъти
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Монтиране на касета wide range 11-40t

Мнениеот Alexi » Съб Окт 07, 2017 5:03 pm

трябва да отдалечиш дерайльора от касетата с натягане на В-болта който сложи за тая цел .. ако е стегнат докрай се сменя с малко по дълъг .. дерайльора ще заработи с тая касета,но ще сменя тромаво предавки на малките венци тъй като за тях идва твърде далеч .. аз лично не виждам смисъл от подобна касета при 3х курбел ,ти имаш малка плоча 22 или 24 ,ако и това ти идва тежко то проблема не е в рейнджа .. :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Монтиране на касета wide range 11-40t

Мнениеот icpart » Съб Окт 07, 2017 5:42 pm

Alexi написа:трябва да отдалечиш дерайльора от касетата с натягане на В-болта който сложи за тая цел .. ако е стегнат докрай се сменя с малко по дълъг .. дерайльора ще заработи с тая касета,но ще сменя тромаво предавки на малките венци тъй като за тях идва твърде далеч .. аз лично не виждам смисъл от подобна касета при 3х курбел ,ти имаш малка плоча 22 или 24 ,ако и това ти идва тежко то проблема не е в рейнджа .. :D

Брей златен си :beer: Еми човек като не знае че има такъв B-болт на дерайльора за отдалечаване му :P . С неговия реглаж заспа работата. Пък относно малките предавки тях така или иначе много рядко ги ползвам за някое надолнище основно по асфалт.
Така е да имам малка касета отпред с 22 зъба. Та в този ред на мисли да не отварям нова тема има ли смисъл в бъдеще да минавам на вариант 2x11 примерно с курбели отпред 24-36 или 26-36 и нещо от рода на 11-46 отзад или по-добре да наблягам на тренировките :lol: че да мога да катеря стръмните баири. То затова основно се замислих за по-голяма касета отзад защото ми идва малко зор катеренето на по-стръмни баири. Иначе гледам текущата мода във високия клас велосипеди е точно 2x11 та и затова се зачудих за него де.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Монтиране на касета wide range 11-40t

Мнениеот Alexi » Съб Окт 07, 2017 6:19 pm

модата е по скоро 1х11/12 вече ,с което се опростява и олекотява задвижването ,с цената на по малък рейндж ( с малки и скъпи изключения ) .. мисля че тоя Аполон последното от което има нужда е 2х11 .. по скоро смени вилката с работеща примерно ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Монтиране на касета wide range 11-40t

Мнениеот icpart » Нед Окт 08, 2017 12:51 pm

Да вече новата вилка пътува към България. Взех си едно Манитоу Мачете(Марвел) от китайците да видим дали ще излезе читава. Основния проблем на моята рамка е че не е конусовидна което донякъде ми ограничи избора на вилка ама чак в последствие след като я купих видях че има алтернатива с чашки с външни лагери на които могат да се сложат такава вилка на рамка с прав стержен. Да мерси за препоръката Алекси. Определено се замислям както спомена да пробвам вариант 1x11и сега следя из ибея за добри оферти за запазени втора ръка чаркалаци.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Монтиране на касета wide range 11-40t

Мнениеот morning » Вто Окт 17, 2017 10:57 am

icpart написа:Та в този ред на мисли да не отварям нова тема има ли смисъл в бъдеще да минавам на вариант 2x11 примерно с курбели отпред 24-36 или 26-36 и нещо от рода на 11-46 отзад или по-добре да наблягам на тренировките :lol: че да мога да катеря стръмните баири.

Всичко, което ти помага да излезеш навън и да въртиш има смисъл. Като ти дойде силата с времето може да минеш на 2× или дори 1×. Катеренето на предавки 22/40 пак е тренировка - за баланс :D
morning
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Пон Окт 05, 2015 9:34 am
Местоположение: тук


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта