Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Пон Окт 02, 2017 4:03 pm

Реших да си сменя маслото на шока сам ,след като гледах из нета клипчета и главно базирайки се на документацията от сайта на Фокс :
https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=170
Накратко ,ще прескоча частта със въздушната камера ,предполагам всеки си я обслужва сам няма нищо сложно .. за смяната на маслото е нужно :
1. масло 10w за вилки и шокове ,стотина грама ( реално по малко ,но моя шок е малък 190х51 та 100 грама ще стигнат за всеки шок )
2. масло 75w90 за въздушната камера ,15-20 грама
3. ключ 19
4. комплект шестограми
5. няколко игли с различни размери ,както и подходящ преходник към помпа за вилки и шокове
6. помпа ,която може да качи 500 пси( за boostvalve 150-300 пси )
7. замби 6 и 7 мм ,подходяща маслоустойчива гума 3-4 мм ( тука се правят експерименти ,и вече която уплътни добре )
8. здраво менгеме ( това от първите снимки не стана ,ходих в офиса където имам истинско )
9. шублер
Тук е момента да спомена ,че покрай другите неща съм и сръчен механик с голям опит в подобни и доста по сложни дела ,ако не се чувствате уверени ползвайте сервиз .

Шока ,с махната въздушна камера
IMG_20171002_113326.jpg
(248.17 KiB) 104 пъти

развиваме болта за помпене на IFP камерата за да изпусне налягането ( при мен нямаше много останало ) ; преди това трябва да махнем пластмасовата тапичка ,не е особено лесно но тънка отвертка помага ... по клипчета гледам го разпробиват с тънко свредло .
IMG_20171002_114411.jpg
(305.53 KiB) 89 пъти

развиваме четириграма с гаечен ключ 19 ( тука трябва здраво менгеме ,задължително да се махнат втулките че моите ги премазах малко и яко напъване - стегнато е доста ) .. ето какво виждаме :
IMG_20171002_124648.jpg
(321.82 KiB) 87 пъти

маслото е смесено с въздух ,трябва да е до горе ,а плаващото буталце е доста далеч от позицията си по документация :
IMG_20171002_124738.jpg
(193.61 KiB) 80 пъти

маслото е и доста черно ( оригинално е било червено) ,виждат се балончета въздух:
IMG_20171002_124753.jpg
(413.44 KiB) 83 пъти

новото масло :
IMG_20171002_133659.jpg
(354.7 KiB) 82 пъти

изваждаме плаващото буталце с припомпване на камерата на 100-200 пси и то "изплува" .. оглеждаме го за щети .. почистваме старателно отвътре с обезмасляващ спрей и парцалче като внимаваме да не одраскаме повърхността ;
смазваме леко с масълце 10w буталото така ,че да излезе въздуха между 0-пръстена и корпуса му ,и позиционираме плаващото бутало на нивото по документация ,за шок 190x51 това са 58.6мм ( тази стъпка е много важна и определя обема на IFP камерата,на доста клипчета из нета гледам че се прави "на око" или докъдето стига показалеца :banghead: )
Допълва се с ново масло до ръба ,напълва се и капака с цел да няма въздух който да остане при маслото .. с едно бързо движение 2те части се долепят и завиват .. припомпва се IFP камерата на 50-100 пси ,и се развива малкото шестограмче отгоре на корпуса леко с цел ако има въздух да излезе ..ако покапе леко масло значи е ок .
Следва частта която ме забави най много ,напомпването на IFP камерата на 500 пси ( по документация за моя шок ,за boostvalve е по малко и ще стане много по лесно )
Повечето проблеми които имах са чупене на игла ( запасете се с игли различни размери ) изпускане на въздух покрай иглата ,или след като я извадя ..
IMG_20171002_133714.jpg
(415.98 KiB) 86 пъти

смених и няколко гумички с различна дебелина за проба , накрая успях с гумичка 6х4мм .Оригиналната гумичка е 7х3мм
Има значение и колко е стегната гумата в тоя момент на помпене ,не трябва да е много стегната ( тогава иглата не влиза и се криви ) или твърде хлабава ( тогава изпуска при вдигане на налягането над 300-400 пси )
След като припомпите камерата на нужното налягане ,вадите иглата и достягате с шестограм гумата ,така че да се премаже хубаво и да не изпуска с времето .
Монтира се въздушната камера ,след като е огледана за някакви забележки ,почистена и смазана с Фокс Флуид т.е. трансмисионно масло :D
Помпите на нужното налягане .
При мен веднага се забеляза положителна промяна в работата на шока ,много мазно заработи ,имах едно леко почукване което според мен е износване на стержена на диска за компресията ( там има малко хлабина ) и не се отстрани след обслужването но не е обезпокоително и щока ще работи на 100% и така .
Процедурата с малки промени е еднаква за всички въздушни шокове на Фокс . Препоръчва се да се прави на 100 часа ,при мен са да речем 2 пъти повече но се вижда по състоянието на маслото ,че е малко пресрочена .
Ако имате някакви въпроси питайте :D
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот evilzet » Вто Окт 03, 2017 9:25 am

Браво за труда да опишеш всичко и да разбулиш табуто. Определено ще е полезно.
Малко смело си стягал втулките, а и после шока с грапавите челюсти на менгемето. Ползвай дървени подложки, сега ако си наранил алуминия, ще яде тефлоновите пръстени. И парцалите не ми се виждат стерилни :eyebrow: .
Кофти, че почукването не е изчезнало. Но пък 100 часа ги имам отдавна, така че сигурно ще се пробвам и аз.
Ще кача една снимка с разрез на по-стария модел RP23, която е тип инструкция за ремонт на Жигула, но е доста информативна ( поне за мен).
RP23-1 (402x600).jpg
(113.35 KiB) 68 пъти

Уплътняващата гума е нитрилова с дурометър 90, това за любознателните. Аз, естествено не знам нито с какви гуми разполагам, нито колко са твърди, така че ще е проба-грешка.
Има ли начин да поясниш къде точно е луфта на шиша на компресията? Според мен има аксиален луфт, но в това направление всичко се стяга...освен горе откъм врътката.
evilzet
 
Мнения: 630
Рейтинг: 1982
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Вто Окт 03, 2017 10:40 am

мда малко наръбих жълтите втулки ,при първа възможност ще ги сменя по 1Е са навън , не очаквах да е толкова стегнато там .. както и да е то за това съм го написал всеки да види с какво ще се сблъска при сервизирането .. парцалите са вече употребени ,в началото бяха чисти :D шиша има аксиален луфт да ,спрямо леглото в което се поставя ... дали е така по рождение не мога да преценя ,но други части които да издават някакъв шум аз не видях всичко е стегнато и плътно .. когато шока е без масло и го движа шум няма което елиминира буталото в маслената камера ( неговия пръстен не е гумен ами тефлонов ,и има лека хлабина там може би фабрично ) .. в нета има много оплаквания от тоя шум дори на нови шокове (когато са били нови ,2013-15 ) ,та е възможно малко или много да е нормален за тоя модел.
Нещо което забелязах и никъде не видях да е описано по клипчета и форуми из нета - лоста за компресията и заключването (CTD) без налягане в IFP камерата се движи съвсем свободно и без никакво видимо щракане в определена позиция ,отчетливи кликове се получават когато притиснеш с пръсти диска по посока навътре - тоя натиск се осъществява при наличие на налягане във въздушната камера само ,няма никакви допълнителни пружинки - та ако това лостче на шока ви се движи много лесно и с трудно забелязващи се кликове по 3те ( или 2 ) позиции ,то налягането в IFP камерата ви е спаднало ( така беше и при мен преди сервизирането но не го свързвах с проблем ) ,а ако налягането е спаднало то това може да стане само "навътре" т.е. шока е смесил вече масло с въздух ,малко или много - прост и лесен начин за диагностициране на необходимост от сервизиране ,освен другите симптоми - неработеща компресия/ребаунд ( или частично работеща , към края на хода ) .. конструкцията на тоя модел предразполага към често сервизиране ,налягане от 500 пси е оставено на един О-пръстен ( ако са 2 ще е много по добре ) който при това постоянно се движи .. може би за това на по новите модели там са променили налягането изменяйки цялата конструкция на шока и е много по малко .. мен ми се въртят едни мисли дали не може да се модифицира там с пружина с подходяща дължина и твърдост ,вместо въздух под налягане ..ще стане "вечно " и се елиминират 2 съществени проблема - смесване на маслото с въздух ,както и тягостното напомпване след сервизиране .. но трябва да се измисли как да и се сложи първоначално сгъване
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот bdog » Вто Окт 03, 2017 11:32 am

Почукването вероятно ти е от мехурче въздух в маслото.
bdog
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот evilzet » Вто Окт 03, 2017 1:27 pm

Alexi написа:,налягане от 500 пси е оставено на един О-пръстен ( ако са 2 ще е много по добре ) който при това постоянно се движи ..

В тази връзка, дали не е добре по европейски да се подсигурим с нов при отварянето? От друга страна, оригинално вложените части са най-добре не само при колите, така че не знам.
evilzet
 
Мнения: 630
Рейтинг: 1982
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Вто Окт 03, 2017 6:37 pm

то е добре ,но да е оригинален .. като знам какво се продава в нашите железарии ,страх ме е да го сменя че ако ми пробутат такъв дето не е маслоустойчив ще го намеря на дъвка след 1-2 седмици като спре да работи шока ..аз тоя моя шок специално съм решил да не давам никакви съществени суми за поддръжката му ,понеже нов Fox Evol Performance изпада за около 300 лв ,та няма смисъл да давам пари примерно за пълен ремонтен комплект ( с който ще стане като нов да ,ама си е стар модел ) така че колкото изкара ,после следващия
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Вто Окт 03, 2017 8:21 pm

по темата с иглата .. нещо подобно ще свърши работа ако не ви се импровизира :
https://www.motionpro.com/product/08-0075
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Чет Окт 05, 2017 5:06 pm

друга интересна модификация която обмислях ,но малко ще затрудни последващите обслужвания на въздушната камера .. все пак заслужава внимание :
https://www.amazon.com/Motorcraft-CM3461-Auxiliary-Air-Valve/dp/B000C5BJFS
lrs-9321a_9046.jpg
lrs-9321a_9046.jpg (15.68 KiB) Прегледано 881 пъти

hw1678_1.jpg
(92.04 KiB) 37 пъти

AN3ltLi.jpg
(247.08 KiB) 36 пъти
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Сря Окт 11, 2017 10:28 am

пропуснах да кача снимка на комплектите за избиване и набиване на бушингите без помоща на менгеме или чук ( чукането по тях не е полезно ) които си направих за общо 1 лв и 10 ст -
за избиване - болт 6х80 с конусна глава ,гайка и шайба ,ползва се и камък от гедория с вътрешен отвор над 12мм ,примерно камък 13
за набиване болт 8х80 с шестограмна глава ,гайка и 2бр шайби 8х20
IMG_20171010_110400.jpg
(426.18 KiB) 51 пъти
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот evilzet » Сря Окт 11, 2017 10:47 am

Ихаа цяла скоба си си спретнал. При мен ги вадих за почистване с ... нокът. :D
evilzet
 
Мнения: 630
Рейтинг: 1982
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Сря Окт 11, 2017 11:06 am

за жълтите бушинги става и с нокти или малка отвертка ,но при мен металното цилиндърче много стегнато стои особено на тоя по дългия бушинг и с голи ръце си обречен ,1 път го избивах с чукче и малко се поръби и се видя че няма да стане така ,аз трябва да ги вадя и при всяко сервизиране на шока инак не излиза въздушния цилиндър ,недомислица от страна на Бордман можело там да сложат по малък бушинг
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Alexi » Сря Окт 11, 2017 6:02 pm

не мога да разбера защо получавам минуси за мненията си .. надявах се ,че съм полезен .. дори мислех следващия ми пост да е за афтърмаркет заместители на оригиналните уплътнения във въздушния цилиндър ( на стойност 20-25Е ) струващи 3-4 лв комплекта ,в момента ги тествам .. явно на масовата аудитория това не и е интересно .. ходете давайте по 100-150 лв в измислен сервиз мене не ме бърка .. със здраве :beer:
Boardman Team FS 650b custom build 12.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2045
Рейтинг: 1951
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 11, 2017 8:00 pm

:offtopic:
Туй че някой не го кефиш не означава, че темата не е полезна!
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 2697
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот bio » Чет Окт 12, 2017 8:54 am

уплътнения можеш да си напазариш от специализирани магазини като Hubata seals, евентуално мога да ти кажа размерите. там продават и NBR шнур 7mm (0.275), от който си режа шайбички по 3.18mm (0.125).
бях ти казал да си направиш сцепен имбус, за да може първо да вкараш иглата и тогава да стегнеш.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2448
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Шок Fox Float CTD Evo - смяна на масло в демпфера

Мнениеот Admin » Пон Окт 16, 2017 7:38 pm

Alexi написа:не мога да разбера защо получавам минуси за мненията си .. надявах се ,че съм полезен ..

Винаги ще се намери някой, който да се дразни от едно или друго и да бие минуси наред - било само на теб, било и по принцип. Лошото е, че сега при по-малко хора и активност във форума подобно лично отношение може да избие в малко по-видим ефект (както е в случая), но повярвай ми, от всичко, което съм видял в този форум, няма как някой, дето е полезен, рано или късно да не стане "независим" от рейтинга; пък и няма смисъл да робуваш на тоя рейтинг - не си го слагай на сърцето.
:beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 14061
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: autosvet и 2 госта