от I.nfraR.ed » Чет Юни 29, 2017 1:12 pm
Малко офтопик, а и не съм с карбонова рамка...
Не си единствен. Аз при всяко по-дълго, а понякога и доста кално каране, винаги го преглеждам, разглобявам и чистя.
В повечето случаи не го разглобявам напълно, просто преценявам от какво има нужда, но почти след всяко каране минава някаква профилактика.
Обичам всичко да работи максимално добре и всеки важен болт, особено по окачването, да е проверен за да няма изненади.
Ясно е, че няма нужда да разглобявам окачването на съставните му части всеки път, то се усеща когато лагерите са за смяна, но пълно разглобяване му правя поне по веднъж на сезон.
Лагерите не ги вадя, разбира се, ако все още са наред, само почиствам и гресирам наново.
Оня ден, например, отворих задната главина просто да я смажа наново, не беше замърсена, обаче не щракаше вече като нова, защото смазката беше намаляла.
Отворих я само от страната на freehub-a, гресирах наново и сега цъка като нова.
Предпочитам да си правя всякакви ремонти и поддръжка сам и да не разчитам на сервизите, като смятам, че повечето неща ги правя по-добре от механиците, колкото и нескромно да звучи.
Просто отделям много повече време и внимание, а не че съм по-способен. В сервизите все пак се гонят срокове, особено пък в по-големите, където са доста натоварени през активния сезон.
Дори нещо да не ми е съвсем ясно, има много подробни клипчета или статии в интернет и като го направиш веднъж, следващия път вече е лесно.
Отделно, че ако го дам на сервиз трябва да чакам дори за най-елементарното нещо, а така мога ако се налага и късно вечерта да го оправя и на следващия ден да е готово за каране.
Не съм и от най-леките (92-93кг), затова мисля че е много важно да си поддържам ендуро колелото в пълна изправност.