Страница 1 от 1

Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Чет Апр 06, 2017 11:50 pm
от Martu
Здравейте,

Нужна ми е малко помощ относно ремонта на показания на снимката амортисьор.
Не съм се занимавал с подобно неща до момента, но реших да пробвам, обаче намирам много оскъдна информаци за този модел.
Проблемът е че амортисьорът беше изпуснал като взех колелото. След разглобяване и изчистване, според мен проблема е в O-пръстените и заградените в червено уплътнители. За момента не мога да намеря ремонтен комплект за този модел. Ако някой знае от къде мога да купя ще ми бъде полезно.
О-пръстени ще намеря, но загадените в червено уплътнители от къде могат да се намерят?

Другият ми въпрос е относно принципа на сглобяване. На каква дълбочина трябва да се сложи пластмасовият черен ограничител?
Начинът по който аз го слагам е следния:
1) измервам дълбочината, на която влиза буталото в цилиндъра и на такава дълбочина слагам черния ограничител.
2) завивам пробката в долната част на цилиндъра. По рози начин остава около 10мм въздъх в долната част на цилиндъра
3) пълня цилиндъра до горе с масло.
4) завивам буталото (в моя случай при завиване през дупчицата най-отгоре не излиза никакво масло....)

Но след описаната процедура амортисьора е много мек и се чува шум при движение, все едно има въздух.


Моля да ме извините, ако не ползвам правилните наименования на частите :)

.jpg
(301.46 KiB) 199 пъти

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 8:18 am
от HHristov
Заградените с червено пръстени не са уплътнители. Те осъществяват воденето на буталото в цилиндъра и ако нямат сериозно износване, т.е да има вече хлабина между цилиндъра и буталото при монтиран пръстен, можеш да не ги сменяш. При сглобяването, в камерата над плаващото бутало (черното) не трябва да има въздух. На каква дълбочина, обаче, трябва да се сложи то е специфично за всеки модел, и трябва да се търсят инструкциите на производителя.

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 9:39 am
от todor_todorov
Това черното е тапа която раздела цилиндъра на две - в едната част е маслото, а в другата се напомпва въздух който натиска маслото посредством тази черна тапа. Ти напомпил ли си тази малка въздушна камера?

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 2:54 pm
от Martu
Здравейте,
Благодаря за информацията!
Относно напомпването на долната част, под тапата, не съм, но според мен този модел не може да се напомпа, тъй като там няма игличка, а само пробка...
HHristov, относно водачите, нямат фатални деформации. но все пак мисля да ги сменя, ако ги намеря разбира се. На няколко места ми обещаха да проверят дали могат да ги доставят. Ще видим какво ще стане.

Още един въпрос. След като го почистих и сглобих със стартие уплътнения, положението се подобри, но ми се стори, че не е както трябва. Каква е очкаваната твърдност само на маслената част. При мен след сглобяване имаше ход около 50%. Така ли трябва да е?

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 3:58 pm
от todor_todorov
Трябва да се напомпи по някакъв начин! В противен случай ще има това шлякане което чуваш, също така и ще тропа ако го подкараш.

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2017 8:52 am
от HHristov
Martu написа:... Относно напомпването на долната част, под тапата, не съм, но според мен този модел не може да се напомпа, тъй като там няма игличка, а само пробка...
Каква е очкаваната твърдност само на маслената част. При мен след сглобяване имаше ход около 50%. Така ли трябва да е?


Какво представлява тази пробка? Да не би да е като на Фокс с вложка (pellet) за помпене с игла? Ако е така потърси процедурата за помпене на IFP камерата на шок на Фокс. За Float CTD примерно. Очакваната твърдост зависи от налягането на споменатата по-горе камера. На ръка няма да можеш да го сгънеш, но монтиран на рамката с лекота трябва да го сгъваш на 100%

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Нед Апр 09, 2017 11:02 pm
от Martu
Пробката представлява просто един 4мм винт с O-пръстен и глава за щестограм. Няма как да се напомпа камерата при така реализираната конструкция в момента. Аз виждам два варианта. Единият е да намеря преход - стандартен вентил с игличка от едната страна, а от другата страна да завършва с мъжко с дебелина 4 мм.
Втория е да разпробия камерата и да направя такава резба, че да мога да завия стандартен вентил.
Не знам как е мислено да се обслужва това нещо. Утре ще потърся преход, но ако не намеря ще действам с разпробиване. Ако някой има друга идея/опит ще се радвам да я сподели.
До колото виждам, при повечето модели тази камера се надува на около 500psi. Това също ще бъде проблем, понеже моята е до 300. Но ще я напомпам колкото е възможно, само да стигна до там.

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Пон Апр 10, 2017 8:37 am
от HHristov
Според мен не трябва да променяш конструкцията. Щом от Suntour не са предвидили възможност за напомпване, значи не трябва да се помпи.

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Пон Апр 10, 2017 9:05 am
от todor_todorov
От Сънтор там по някакъв начин го пълнят с Азот, явно си имат технология ;)
Друг вариант е да дадеш на някой стругар да ти изработи фланец в който да можеш да навиеш игличка, и който фланец да стои навит на шока.

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Сря Апр 12, 2017 10:12 pm
от Martu
Днес имах малко време и напредъкът е следния.
Разпробих шока в долнача му част, там където се завива тапата. Сглобих го, надух доланта му част на 400 psi. До тук добре, но се оказа, че с този адаптер амортисьора не може да се събере в рамката....
За това махнат направения адаптер и си завих отново тапата(вече разбира се с новия размер), като по този начин останалия въздух под тапата (около 1 см от камерата) не е под налягане.
Финално изглежда, че амортисьора работи. Единствено блокажа ми се вижда, че не работи най-адекватно.... тъй като при затворено положение амортисьора има ход около 10мм.... което не знам дали е нормално. При Вас така ли е?
Следвайки логиката на действие, тези 10мм идват именно от въпросния въздушен джоб под тапата, като в момента на заключването на амортисьор-а то той подава именно в тази част, като по този начин компресира въздуха останал в тази празнина . Съответно ако тази празнина е под налягане, би следвало заключването да е още по-ефективено. Или поне така си мисля.

Тук възниква следния въпрос. Трябва ли аджеба тази въздушна възглавница под тапата да бъде надута под определено налягане или не трябва ?? Попитах в един сервиз и те ми казаха (доста пестеливо и дръпнато) , че се надува само горната част... но сервизи/майстри всякакви. Така че не съм убеден, че това е правилния подход.
Гледайки step 15 от тази процедура:
https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=549
изглежда наистина се надува въпросното пространство, но със специален изнструмент. Мен силно ме съмнява, че някой севиз в BG изполва инструмент за 50$ ....
Никой ли от този форум не е правил такава процедура ? Или просто хората които знаят как се прави не искат да споделят?!? ( попадал съм на подобни ситуации в други форуми на друга тематика)

Би било полезно за всички ни имащи подобни шокове как се сервизират. Процедурата като цяло е проста и не струва повече от 15лв ако човек сам си го прави. Ако се прави в сервиз е някъде около 50-60лв. В моя случай не ме спират 60-те лива, просто реших да разбера как работи това чудо.
В край на сметка в магазина има и нови и по всяко време мога да се сдобия с такъв, но не е това целта :)

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2017 8:03 am
от sailman
Най-вероятно не ти отговарят, щото конкретният амортисьор не е от популярните и реална информация как ТОЧНО се сервизира няма из нета, а хората дето не са форумни фрикове избягват да пишат за неща, с които не са запознати от личен опит.. Може и друго да има ама не е важно за темата това.
На въпроса: Всички задни амортисьори от тоя тип се помпят с някакъв инструмент/преходник фабрично, но има и гето варианти. Например за FOX можеш да видиш тук. Това може да ти е отправна точка. Принципите са еднакви, макар устройството да се различава в някои детайли.
Виж и това, също и потърси в нашият форум, например - viewtopic.php?t=157254

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2017 8:49 am
от todor_todorov
Не знам каква ти е рамката, но не можеш ли да завъртиш амортисьора на обратно? Никак ли не пасва?

Re: Ремонт на заден амортисьор SR SUNTOUR EPICON

МнениеПубликувано на: Пет Апр 14, 2017 3:05 pm
от HHristov
Ето една интересна дискусия по темата: http://forum.velomania.ru/showthread.php?t=193245