от screamBoy » Сря Мар 29, 2017 9:19 pm
от тия снимки ...
виж вилката дали има болтове отдолу, близо до където се хваща за средното. Ако има - те се развиват, леко, не напъвай.
Трябва ботуша да излезе от краката.
Тия черничките неща отгоре на вилката са тапи, но може да има някакъв реглаж - на натегнатост на пружината примерно.
Може и от там да се развива.
Разните уплътнители ги махай внимателно!
В твоя случай те пазят само от прах, но все пак ако се прокъсат ще трябва по-често да чистиш вилката (защото блокира от прах и вода).
Би трябвало единия крак да е кух, или по-точно да има само шиш за стабилност, а другия да съдържа една пружина и пластмасова шайба - еластомер.
Бавно и внимателно разглабяш всичко.
Избърсваш до сухо с парцал, сух.
Смазваш или с тефлонова средно гъста смазка, или в по-краен случай машинно масло, или нещо с тефлон.
В никакъв случай литиева (белезникава) - разяжда пластмасата, колкото и да е слаб ефекта го има.
Графитената смазка е твърде лека и ще изтече също като машинното масло, обаче то е 1лв тубичката а графитената си е яко кинти - т.е. няма смисъл.
Може и с някаква обикновена грес - това на ботуша в горния край, където влизат краката. Целта е като се сглоби вилката смазката да се падне точно под уплътнителите.
Ако не успееш да отвориш вилката по-добре изчисти колкото можеш навсякъде с парцал и смажи около уплътнителите. Абсолютно най-мързеливото е по 2 капки машинно масло на крак. Машинното масло се стича много бързо, след седмица макс трябва пак да се капе.
Задната пружина е елементарна - там нито се отваря нещо, нито се разглабя. Чистиш до сухо с парцал и после омазваш хубаво с каквото и да е, стига да е средно гъсто или дори по-гъсто.
Ако си направиш някакво калъфче (щото се продават неопрени, но е леко безмислено скъпо) просто го завий. Дори може да си ушиеш от изкуствена кожа - тя е черна и мека и ще издеяни най-малко година. Просто правиш цилиндър около шока, да пази да не набива вътре разни неща. Тези шокове просто трябва да се пазят от вода и прах. Разлуфтват им се еластомерните втулки - тези белите шайби, дето ги виждаш където се хваща за рамката, но ако го пазиш чист нито ще скърца нито ще се втвърдява или ще насича при движение.
Като цяло според мен ще ти трябват следните неща:
време
сухи парцали 2-3
средно гъста смазка
шестогран 5ца (този най-употребявания, мнозинството вилки са с такива, дано и твоята е така)
права отвретка (в ролята на лост)
Вилката не я махаш от велосипеда. Само махаш спирачка, предното колело и после вадиш ботуша.
Ако отнесеш в сервиз преимуществата са - ще ти смажат и другите неща (движения, чашки); някой друг ще го прави
а недостатъците са - ще струва 20-30лв; ще стои там 3-5 дни; някой друг ще го прави
за мен някой друг да ми пипа или дори гледа колелото е ултразле, но за други може да си е ок.
Действай и споко - колкото по-бързо се научиш на тия прости операции, толкова после по време на сезона няма да те дразнят.
Пост свободен от семантични грешки