луфт на вилката

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

луфт на вилката

Мнениеот constance » Пет Мар 10, 2017 8:56 pm

Здравейте имам луфт в вилката при коловете как се оправя този луфт търсих но нищо не можах да намеря :D някой знае ли как да се обере луфта?? Вилката е sr suntour xcm.
constance
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 10, 2017 5:52 pm

Re: луфт на вилката

Мнениеот Alexi » Пет Мар 10, 2017 9:02 pm

издава се за желязо тоя туч от 3 кила :D все пак е под 100 лв нова ...
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: луфт на вилката

Мнениеот constance » Пет Мар 10, 2017 9:04 pm

в момента нямам възможност за нова затова питам :D
constance
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 10, 2017 5:52 pm

Re: луфт на вилката

Мнениеот Admin » Пет Мар 10, 2017 9:56 pm

Истината е, че няма как да го оправиш. Вилките в този ценови клас обикновено идват направо с фабричен луфт, който само се увеличава впоследствие.
Ако се сменят втулките (намират се вътре, между горните и долните тръби, ще трябва да посетиш сервиз), ще подобриш нещата за известно време, но после пак ще стане зле.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: луфт на вилката

Мнениеот MIKEY MOUSE » Съб Мар 11, 2017 8:36 am

Може ли да допълня питането? Доколкото ми е известно втулките са пресовани фабрично ...Хайде за изваждането /демонтирането / ще се справим до някъде, но набиването им...? И второ - продават ли се някъде втулки за различните модели вилки /народен тип-т.е. в ниския ценови клас/. Благодаря Ви. :wavey:

ПП Някой успял ли е да осъществи подобен ремонт ?? Моля, да разкаже. Благодаря.
PRO ARIS ET FOCIS / ЗА ОЛТАРИТЕ И ДОМАШНИТЕ ОГНИЩА/- ЗА ОТЕЧЕСТВОТО!

Ако искаш да разсмееш Господ, разкажи Му за плановете си !
Аватар
MIKEY MOUSE
 
Мнения: 933
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2012 7:55 pm
Местоположение: В един измислен свят-само за усмихнати и без модератори

Re: луфт на вилката

Мнениеот Vorac » Съб Мар 11, 2017 12:28 pm

Сваляш втулките и отиваш в Драг, да се разровят в кашончето и ако намерят същите да ти продадат, май е 5 китна едната.

http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=167505
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: луфт на вилката

Мнениеот Admin » Нед Мар 12, 2017 2:54 pm

MIKEY MOUSE написа:Доколкото ми е известно втулките са пресовани фабрично ...Хайде за изваждането /демонтирането / ще се справим до някъде, но набиването им...? И второ - продават ли се някъде втулки за различните модели вилки /народен тип-т.е. в ниския ценови клас/.


Професионалните инструменти за изваждане и набиване на втулки са бая скъпи и не са оправдани за домашни механици: http://www.bbinstitute.com/store/tools/ ... ool-detail
Има и "направи си сам" решения, които не изглеждат трудни за изработване, стига да намериш необходимите средства/материали: http://forums.mtbr.com/tooltime/diy-for ... 72499.html

Относно наличностите на резервни втулки в България не знам как стои въпросът - предполагам, че зле. Преди време Веломания имаха втулки за повечето модели на SR Suntour, сега не знам как е. За Rock Shox (по-често срещаните модели) вероятно също могат да се намерят. За по-редки модели и марки вероятно само в eBay или чужди онлайн магазини.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: луфт на вилката

Мнениеот Pileto » Нед Мар 12, 2017 3:33 pm

така като гледам клипа може и със шпилка с навита гайка:

https://www.youtube.com/watch?v=_cjadGqpfEo

може и да не е точно твоя модел,но все ще е нещо подобно. Вече от къде се намират...не знам
Pileto
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Нед Фев 01, 2015 9:05 pm
Местоположение: Габрово

Re: луфт на вилката

Мнениеот constance » Нед Мар 12, 2017 10:12 pm

а някой знае ли от къде мога да намеря втулки за вилката?
constance
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 10, 2017 5:52 pm

Re: луфт на вилката

Мнениеот Alexi » Нед Мар 12, 2017 10:16 pm

горе ти писаха къде да питаш за втулки .. а ако не намериш съм чувал ,че навиване на нещо ( примерно тиксо няколко оборота) между тях и ботушите ги закрепява за известно време обирайки луфта .. аз лично не съм го пробвал тоя метод де
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: луфт на вилката

Мнениеот Vorac » Пон Мар 13, 2017 8:37 pm

Admin написа:Професионалните инструменти за изваждане и набиване на втулки са бая скъпи и не са оправдани за домашни механици: http://www.bbinstitute.com/store/tools/ ... ool-detail


Според мен инструментът е предвиден за набиване на по-солидни втулки от тези:

Изображение
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: луфт на вилката

Мнениеот krach » Вто Мар 14, 2017 3:00 pm

Какви инструменти какви шпилки, тия втулки се вадят с леко завъртане. Жлеба в който се щракват е с полегнал профил. т.е. плавно става по дълбок жлеба като в средата е най. Следователно като завъртиш втулката на около 90 градуса вече този жлеб не държи нищо и си в играта. Някъде през годините четох, че навивали тиксо от външната страна на втулката (демек между ботуша и втулката) и УЖ оправяло малко луфт....но това значи повече триене износване и тн.
АКО проблема ти е само луфта, не се занимавай. Ако искаш да оправиш работата, демек е станала на кокал по - има резон. Но тогава я разчлени цялата, и все пружините, киснеш в бензин и смазваш с грес пружините и в обратен ред.
Ще има невероятен ефект....за около месец....после пак става.....
Предвид че прахоуловителите, са пълна пунта, нещото което може би ще ти увеличи времевия интервал, между профилактиките е едни неопренови предпазители.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: луфт на вилката

Мнениеот compira » Вто Мар 14, 2017 8:55 pm

Тези втулки се вадят в повече случаи както казва krach в предния пост, а тиксото ги прави направо нови... дори може да обереш луфта и повече от колкото е на нова втулка. За тази вилка не си струва да се дават повече от 5 лева и то за двете втулки така, че смело с тиксото и няма грижи :) .... а има трябва да се сипва :beer:
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: луфт на вилката

Мнениеот Admin » Пет Мар 17, 2017 12:01 am

Наистина, моя грешка. Не съм имал вземане-даване с този тип втулки, писаното от мен се отнася за по-скъпите вилки и техните втулки. :blush:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: луфт на вилката

Мнениеот screamBoy » Сря Мар 29, 2017 9:41 pm

constance 'когато бяхме млади' тоя луфт го обирахме с изрязана ламаринка - примерно от кенче с бира/безалкохолно, демек изрязва се, навива се на тръбичка и се слага. С готварско фолио не става, набръчква се. Трябва няква хем тънка хем държелива ламарина - съответно алуминиева такава от кенче е ок. Разбира се, отреза трябва да е гладък (с остра ножица) и самата ламарина да не е намачкана. Понякога държи и половин година това. Въпроса е някак да се хване и да не се мърда тая ламаринка вътре - като се сгъва крака да не задира. Съответно трябва леко да се покаже над ботуша и да се завие навън на 1-2 места (иначе се губи овала и задира) и да е достатъчно дълга навътре, за да не я изважда крака. Съответно и не трябва да се направи много плътно, защото със сигурност ще закача. Просто да обере малко от луфта, колкото човек да не го е страх да натисне спирачка.
Следващото нещо е да се завъртят втулките на 90' - ако е възможно.
Третото нещо е да се добавят шайби долу на средното движение - или да се разтвори леко ботуша, или да се стисне, според каквото е възможно. Леко, щото да не каже арката пръц. Луфта е основно напред-назад, но и това дава лек ефект.
Това е от мен по линия на ултраселянията.
Тези вилки са еднодневки и всеки нов изгрев им е безценен подарък ... директно се оглеждай за стара маслена.

Еднодневки значи, че не се ремонтират, а се карат до колкото може.
Четвърта идея е да се опиташ да си намериш примерно от чужбина счупена вилка с твоя размер ботуш (30 или 32мм, ако не бъркам) и да вземеш от нея втулките. Това не е особено оферта, първо защото чужденците си ги продават скъпо дори счупените неща, второ ще се търси бая време, трето докато дойде, четвърто ако втулките са някак по-различни ще трябва преправяне и пето може и тези втулки да са изхабени. Това го пиша, понеже със сигурност ще се сетиш за този вариант, но може би няма да се сетиш за всичките негативни възможности. От целия ми опит ти препоръчвам да скипнеш всякакви странични дейности и директно да се оглеждаш за нова вилка на старо.
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта