от Brave » Вто Ное 01, 2016 5:23 pm
Няма как да обърнеш посоката на смяна на скоростите от командата. Причината е, че всяка палцова команда издърпва жило с по-големия (долен) палец и отпуска с по-малкия (горен). Няма как да е обратното, защото самото механично действие на опъване на жилото изисква известна сила, а отпускането не. Явно си сменил задния дерайльор от top(high) normal на low normal или обратното и сега ти е странно, но ще се наложи да свикнеш или да смениш задния дерайльор отново. Вече ако говориш само за номерацията - може да се намери нещо, но доколкото разбирам, не това ти е проблема, а това, че с новия заден дерайльор сваляш или качваш предавки с различни лостчета. От опит мога да ти кажа, че не е чак такава драма, дори да си в по-неприятния случай - градското и планинското ти колело да са с различни системи. Случва се като се заплеснеш и да се опиташ да качиш предавка на стръмен склон, точно когато вече издишаш, ама е рядко.