Страница 1 от 1

ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Чет Окт 20, 2016 11:52 am
от borisov87
Привет. От юноша не съм карал колело та реших да си взема. Нямаше пари за нов и взех това втора ръка, мисял че хибрид се води. Поне в немските форуми го пише трекинг.
https://www.olx.bg/ad/nemski-aluminiev- ... 974105e4d5

Всичко е 6 като изключим, счупен предпазител на веригата и стойка на фара, както и да е мжое по еконта да е станала белата , може и аз в бързината да отвия тея опаковки с мехурчетата. Та залепих си ги тези работи но докато бях обърнал коелото да въртя предната гума за да видя фар всичко дали съм го звързал отново правилно, забелязах 2 странни неща
1. Предната гума има мн малка енерция като я завъртя прави едвам 1 -2 оборота, докато със същото авъртане задната си прави поне 15-20
Гледах спирачките но е опира в колодките, даже ги откачих за по сигурно жилото , но пак така. Каплите са на Euroline и предната е с вътрешно динамо , възможно ли е то така да убива енерцията?

2. Първо и симислех че и предната и задната капла са леко криви, после взех химикал държа хо на минимално разстояние от каплата говорим за милиметър и по малко въртя бавно гумата и химикала никъде не опира, после забелязах че не каплите а самите гуми все едно имат кривини, смисъл не бабунки но просто все едно гумата на места е маалко по изпъкнала странично. Това възможно ли е?

Съжелявам ако въпросите м иса смешни, но не съм наясно.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Чет Окт 20, 2016 12:16 pm
от Vorac
Всички гуми са леко криви - ако каплата е права, няма да се усеща при каране.

Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.

Като за втора ръка колело, вероятно и двете главини са за профилактика.. Но главина с динамо си нямам идея как се сервизира.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Чет Окт 20, 2016 1:07 pm
от borisov87
Vorac написа:Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.


Това с каква цел е. Иначе гледах в на шимано сайта едно сервизно ръководство уж пише, че нормално заради магнитите в главината празния ход да е по труден, но незнам дали е нормално чак толкова само 1 - 2 оборота да прави.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Чет Окт 20, 2016 1:21 pm
от Speedmaster™
http://youtu.be/MaDhrLFRpx8
На моето gazzele съм с такава динамо главина и буквално минавам шосейните велосипеди по инерция защото е над 23кг.По въпроса,при работна консумация не усещам разлика в съпротивление на динамо главината,може да отпуснете конусите на двете ваши главини от единия край с нужните инструменти и да тествате на ръка за съпротивление и реално за енерция.Ако не помогне може да повторите всичко но с разглобяване,смазване,настойка-отпускане и тест за инерция.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Чет Окт 20, 2016 8:39 pm
от L&R
Завъртяна на ръка динамо главината прави доста по малко обороти от свободна такава, ако свалиш цялата гума ще се учудиш съвсем. Магнитите вътре си оказват съпротивление на празен ход дори и да не захранваш нищо, при каране обаче не се долавя разлика.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Пет Окт 21, 2016 3:49 pm
от Vorac
borisov87 написа:
Vorac написа:Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.


Това с каква цел е.


Това го казвам теоретично, не съм карал велосипед с динамо.

Ако е включен и свети фар с мощност само 2 вата с ефикасност на системата 40%, това са ти 5 вата допълнително съпротивление от страна на главината. За сравнение, кинетичната енергия на завъртяна капла е около
I = m r r = 1kg * 0.291m * 0.291m = 0.085
w = v / r = (25km/h / 3.6) / 0.291m = 23.86 rad/s
E = 0.5 I w w = 48.39 J

Значи за 10 завъртания само електрическото натоварване ще спре гумата да се върти.

Личи си че ми е скучно на работа, нали?

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 9:59 am
от shotik
Относно предната главина : свали я от вилката ,хвани отстрани оста и завърти каплата, ако усетиш ,че има усилие, което завърта оста, то това е от натегнати лагери , а може да са замърсени или ръждасали.
Гумата може да е крива от дълго стоене спаднала и се е деформирала.
Същото направи и със задната, когато са на рамката не може да се усети от къде идват тези съпротивления.
Може и още нещо да направиш- обърни велосипеда на кормило и седалка с колелата нагоре и както са на рамката завърти едната и си опри ухото на рамката, ако чуваш звук като трополене, това е от лагер и трябва да се отвори ,ревизира ,може дори да се сменят сачми и конуси ,както и легла , ако са сменяеми,иначе трябва друга главина. Същото направи и с другата и пиши какво си видял и чул.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Пон Окт 24, 2016 1:38 pm
от ectomtb
borisov87 написа:
Vorac написа:Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.


Това с каква цел е. Иначе гледах в на шимано сайта едно сервизно ръководство уж пише, че нормално заради магнитите в главината празния ход да е по труден, но незнам дали е нормално чак толкова само 1 - 2 оборота да прави.

Напълно е нормално, дори и лагерите да са перфектни, каплата с вградено динамо прави максимум 2-3 оборота, но това не трябва да те притеснява, не влияе много на инерцията, но пък при един хубав фар, е идеално за нощно каране.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Пон Окт 24, 2016 2:26 pm
от L&R
Свали каплата и съвсем ще се учудиш наръка като завъртиш оста.

Re: ИНерция на колело

МнениеПубликувано на: Сря Окт 26, 2016 10:34 am
от Петър Велков
L&R написа:Свали каплата и съвсем ще се учудиш наръка като завъртиш оста.


Завъртането на оста по никакъв начин не е меродавно и за хора, които не разбират начина на действие на главината, подобен тест може единствено да създаде грешни изводи.

Аз бих закарал колелото в сервиз, защото предвид опита на питащия е очевидно, че пипне ли конусите на тая главина, ще я досъсипе. Динамо-главините са нещо прекрасно и си заслужават вниманието от човек, който знае какво прави с тях. Казвам го след изминати ~5000 км. за два месеца с такава главина + още много в градски условия ;)