ИНерция на колело

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

ИНерция на колело

Мнениеот borisov87 » Чет Окт 20, 2016 11:52 am

Привет. От юноша не съм карал колело та реших да си взема. Нямаше пари за нов и взех това втора ръка, мисял че хибрид се води. Поне в немските форуми го пише трекинг.
https://www.olx.bg/ad/nemski-aluminiev- ... 974105e4d5

Всичко е 6 като изключим, счупен предпазител на веригата и стойка на фара, както и да е мжое по еконта да е станала белата , може и аз в бързината да отвия тея опаковки с мехурчетата. Та залепих си ги тези работи но докато бях обърнал коелото да въртя предната гума за да видя фар всичко дали съм го звързал отново правилно, забелязах 2 странни неща
1. Предната гума има мн малка енерция като я завъртя прави едвам 1 -2 оборота, докато със същото авъртане задната си прави поне 15-20
Гледах спирачките но е опира в колодките, даже ги откачих за по сигурно жилото , но пак така. Каплите са на Euroline и предната е с вътрешно динамо , възможно ли е то така да убива енерцията?

2. Първо и симислех че и предната и задната капла са леко криви, после взех химикал държа хо на минимално разстояние от каплата говорим за милиметър и по малко въртя бавно гумата и химикала никъде не опира, после забелязах че не каплите а самите гуми все едно имат кривини, смисъл не бабунки но просто все едно гумата на места е маалко по изпъкнала странично. Това възможно ли е?

Съжелявам ако въпросите м иса смешни, но не съм наясно.
borisov87
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 17, 2016 2:15 pm

Re: ИНерция на колело

Мнениеот Vorac » Чет Окт 20, 2016 12:16 pm

Всички гуми са леко криви - ако каплата е права, няма да се усеща при каране.

Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.

Като за втора ръка колело, вероятно и двете главини са за профилактика.. Но главина с динамо си нямам идея как се сервизира.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: ИНерция на колело

Мнениеот borisov87 » Чет Окт 20, 2016 1:07 pm

Vorac написа:Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.


Това с каква цел е. Иначе гледах в на шимано сайта едно сервизно ръководство уж пише, че нормално заради магнитите в главината празния ход да е по труден, но незнам дали е нормално чак толкова само 1 - 2 оборота да прави.
borisov87
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 17, 2016 2:15 pm

Re: ИНерция на колело

Мнениеот Speedmaster™ » Чет Окт 20, 2016 1:21 pm

http://youtu.be/MaDhrLFRpx8
На моето gazzele съм с такава динамо главина и буквално минавам шосейните велосипеди по инерция защото е над 23кг.По въпроса,при работна консумация не усещам разлика в съпротивление на динамо главината,може да отпуснете конусите на двете ваши главини от единия край с нужните инструменти и да тествате на ръка за съпротивление и реално за енерция.Ако не помогне може да повторите всичко но с разглобяване,смазване,настойка-отпускане и тест за инерция.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: ИНерция на колело

Мнениеот L&R » Чет Окт 20, 2016 8:39 pm

Завъртяна на ръка динамо главината прави доста по малко обороти от свободна такава, ако свалиш цялата гума ще се учудиш съвсем. Магнитите вътре си оказват съпротивление на празен ход дори и да не захранваш нищо, при каране обаче не се долавя разлика.
Аватар
L&R
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1310
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 9:01 pm

Re: ИНерция на колело

Мнениеот Vorac » Пет Окт 21, 2016 3:49 pm

borisov87 написа:
Vorac написа:Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.


Това с каква цел е.


Това го казвам теоретично, не съм карал велосипед с динамо.

Ако е включен и свети фар с мощност само 2 вата с ефикасност на системата 40%, това са ти 5 вата допълнително съпротивление от страна на главината. За сравнение, кинетичната енергия на завъртяна капла е около
I = m r r = 1kg * 0.291m * 0.291m = 0.085
w = v / r = (25km/h / 3.6) / 0.291m = 23.86 rad/s
E = 0.5 I w w = 48.39 J

Значи за 10 завъртания само електрическото натоварване ще спре гумата да се върти.

Личи си че ми е скучно на работа, нали?
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: ИНерция на колело

Мнениеот shotik » Нед Окт 23, 2016 9:59 am

Относно предната главина : свали я от вилката ,хвани отстрани оста и завърти каплата, ако усетиш ,че има усилие, което завърта оста, то това е от натегнати лагери , а може да са замърсени или ръждасали.
Гумата може да е крива от дълго стоене спаднала и се е деформирала.
Същото направи и със задната, когато са на рамката не може да се усети от къде идват тези съпротивления.
Може и още нещо да направиш- обърни велосипеда на кормило и седалка с колелата нагоре и както са на рамката завърти едната и си опри ухото на рамката, ако чуваш звук като трополене, това е от лагер и трябва да се отвори ,ревизира ,може дори да се сменят сачми и конуси ,както и легла , ако са сменяеми,иначе трябва друга главина. Същото направи и с другата и пиши какво си видял и чул.
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm

Re: ИНерция на колело

Мнениеот ectomtb » Пон Окт 24, 2016 1:38 pm

borisov87 написа:
Vorac написа:Главина с динамо като тестваш, гледай изводите да не са вързани към нищо - не бива да захранват нищо, а да висят във въздуха.


Това с каква цел е. Иначе гледах в на шимано сайта едно сервизно ръководство уж пише, че нормално заради магнитите в главината празния ход да е по труден, но незнам дали е нормално чак толкова само 1 - 2 оборота да прави.

Напълно е нормално, дори и лагерите да са перфектни, каплата с вградено динамо прави максимум 2-3 оборота, но това не трябва да те притеснява, не влияе много на инерцията, но пък при един хубав фар, е идеално за нощно каране.
Аватар
ectomtb
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Ное 06, 2015 2:22 pm
Местоположение: Търговище

Re: ИНерция на колело

Мнениеот L&R » Пон Окт 24, 2016 2:26 pm

Свали каплата и съвсем ще се учудиш наръка като завъртиш оста.
Аватар
L&R
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1310
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 9:01 pm

Re: ИНерция на колело

Мнениеот Петър Велков » Сря Окт 26, 2016 10:34 am

L&R написа:Свали каплата и съвсем ще се учудиш наръка като завъртиш оста.


Завъртането на оста по никакъв начин не е меродавно и за хора, които не разбират начина на действие на главината, подобен тест може единствено да създаде грешни изводи.

Аз бих закарал колелото в сервиз, защото предвид опита на питащия е очевидно, че пипне ли конусите на тая главина, ще я досъсипе. Динамо-главините са нещо прекрасно и си заслужават вниманието от човек, който знае какво прави с тях. Казвам го след изминати ~5000 км. за два месеца с такава главина + още много в градски условия ;)
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта