Направи си сам Chain-cleaner

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Направи си сам Chain-cleaner

Мнениеот NoNe » Чет Юни 17, 2004 9:04 am

Ами не ми изглежда особено трудно да се направи това... а и цената му е 28лв.
Изображение
Върти ми се идеята:
- стените да ги направя от залепен плекцигласт или някаква подобна пластмаса
- ролките от пластмасови кръгчета по които да залепя части от нарязана четка за зъби или за обувки, заедно с пластмасата в която са захванати
- може да използвам и две от онези ролчета, които водят веригата на задния дерайльор (pulley), за да върви веригата правилно
- а почистващатечност - бензин

Да ви се намират някакви други идеи или корекции? :)
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Юни 17, 2004 1:55 pm

ИДЕИ И КОРЕКЦИИ

1. Пише/казва се "плексиглас"
2. Верига не се чисти с бензин
3. Операцията по конструирането/изработката не се рентира на фона на цената от 28 лева на оригиналното изделие
4. Заостри вниманието на специалистите от БАН върху приноса си към обогатяването на съвременния български език с убийственото нововъведение "ролчета" :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NoNe » Чет Юни 17, 2004 2:22 pm

1. добре де "плексигкас"... за ц-с съм се объркал, а за т-то в повече не знаех... мерси за ограмотяването :)
2. Веригата се чисти с бензин :)
3. ами не знам колко струват "ролчетата" ( :) ), но мисля че всичко ще ми излезе под 10лв.
"проектирането" ??? ами сега го "проектирам" - убивам времето :) , а изработката ще ми отнеме не повече от 3-4 часа...
4. "Ролчета" си го използвам редовно :) ако не е ясно идва от "roll" :)
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kibikoff » Чет Юни 17, 2004 2:28 pm

е т'ва вече е класическа :uzi::uzi::santa::santa2:

дЪрт заядливец ти казвам :rofl::rofl::rofl:
:smash::smash:
kibikoff
 
Мнения: 1427
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:29 am
Местоположение: On/Off

Мнениеот PtD » Чет Юни 17, 2004 2:33 pm

[quote="NoNe"]

2. Веригата се чисти с бензин :)
[/quote]


За чистене се чисти, то и със сярна киселина може да се почисти... Работата е там, че [b]не бива[/b] да се чисти нито с бензин, нито с киселина. За справка виж на сайта на SRAM.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот MAN6 » Чет Юни 17, 2004 2:39 pm

chistl sym si wIrigata s takawa mashinka (park tool) i po-golqmo omazwane ne sym wijdal...
otdelno che "preparatyt" koito originalno e wkliuchen w komplekta e nqma takawa kancerogenna gad...
ot cqlata procedura se poluchi edna golqma lokwa laino , werigata ne se izmi po-dobre otkolkoto s 4etka za zybi i obezmaslitel ot 4lv/opakowkata
taka che- nqma smisyl :)
kupi si 4etka za zybi ili nqkakwa druga po-golqma s mnogo twyrd kosym(ne mnogo debel) i obezmaslitel (ima edin za jult s pruskalka po4ti wyw wseki magazin za domashni potrebi go ima) i zabrawi za podobni weselbi (osobeno twa s lepeneto na kosmi(wlykna) ot 4etka za zybi po roll4eta ;) )
are pozdrawi :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот NoNe » Чет Юни 17, 2004 2:54 pm

@MAN6 Е моята машинка ще е качествена! :)

Сайтът на SRAM нещо не ми се отваря сега... обаче ще ви дам друг ;)
[quote]
из [b]Обща поддръжка на колелото - март 2003г.[/b]
...
Други техники за миене на веригата са:
- с четка за зъби и вода (най-добре сапунена), след което я изплаквате и подсушавате с парцал
- с малко сухо парцалче от попиващ плат, което промушвате между сегментчетата на веригата и движите нагоре-надолу. Аз най-често използвам този метод и мога да ви уверя, че той е повече от досаден, но е и достатъчно ефективен, особено ако се комбинира с предварително впръскване на смазка-спрей. Установил съм, че когато парцалчето е сухо, то почиства по-добре, защото лесно попива смазката и мръсотията
[b]- с бензин - той много добре се справя с всички видове смазки. Не е препоръчително обаче да го използвате директно върху байка, защото има силно разяждащо действие спрямо пластмасите и може да засегнете някоя част от велосипеда си. Най-добре е да свалите веригата и да я потопите в метален съд с бензин, като използвате и четка за зъби, за да отстраните по-бързо песъчинките. [/b]
- мръсотията от веригата може най-добре да се изкара изпод брънките чрез впръскване със спрей, като по този начин едновременно я и смазвате (вж. и по-долу). Във вело- и мотомагазините има различни видове спрейове - някои са универсални, други са специално за верига. Дори някои от най-добрите не са никак скъпи, а качествата им (добре проникват и се задържат в брънките на веригата, като отблъскват водата и мръсотията) си заслужават инвестицията.
...
[/quote]


EDIT >>

Както и да е де... за бензина - след като разяжда пластмасата, явно не е удачно приспособлението дасе прави от пластмаса, а не виждам от какво друго... в смисъл че явно трябва да се замени с някакъв обезмаслител... нещото за което говори MAN6
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Чет Юни 17, 2004 4:37 pm

[quote="NoNe"]
Да ви се намират някакви други идеи или корекции? :)
[/quote]

Ами взимаш една бутилка от минерална вода 1.5 литра. Слагаш в нея към 200мл газ. Сваляш веригата и я пъхаш при газта. И почваш SHAKE BABY SHAKE. После ако не можеш да изкараш веригата през дупката режиш бутилката. Избърваш веригата и воала чистак бърсак нова. Аз ползвам шише от PRISUNS защо са с широко гърло и не се налга да режа после.
Живей в :peace:
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Чет Юни 17, 2004 9:17 pm

[quote="NoNe"]
Сайтът на SRAM нещо не ми се отваря сега... обаче ще ви дам друг ;)
[quote]
из [b]Обща поддръжка на колелото - март 2003г.[/b]
...
Други техники за миене на веригата са:
- с четка за зъби и вода (най-добре сапунена), след което я изплаквате и подсушавате с парцал
- с малко сухо парцалче от попиващ плат, което промушвате между сегментчетата на веригата и движите нагоре-надолу. Аз най-често използвам този метод и мога да ви уверя, че той е повече от досаден, но е и достатъчно ефективен, особено ако се комбинира с предварително впръскване на смазка-спрей. Установил съм, че когато парцалчето е сухо, то почиства по-добре, защото лесно попива смазката и мръсотията
[b]- с бензин - той много добре се справя с всички видове смазки. Не е препоръчително обаче да го използвате директно върху байка, защото има силно разяждащо действие спрямо пластмасите и може да засегнете някоя част от велосипеда си. Най-добре е да свалите веригата и да я потопите в метален съд с бензин, като използвате и четка за зъби, за да отстраните по-бързо песъчинките. [/b]
- мръсотията от веригата може най-добре да се изкара изпод брънките чрез впръскване със спрей, като по този начин едновременно я и смазвате (вж. и по-долу). Във вело- и мотомагазините има различни видове спрейове - някои са универсални, други са специално за верига. Дори някои от най-добрите не са никак скъпи, а качествата им (добре проникват и се задържат в брънките на веригата, като отблъскват водата и мръсотията) си заслужават инвестицията.
...
[/quote]

[/quote]


Възможно е и аз да съм допуснал грешка в статията. Досега не бях срещал подобна "забрана" за използване на бензин, така че и на мен ми е интересно защо да не може.:?: Аз лично см пробвал 1-2 пъти и на веригата ми нищо й няма (при това е SRAM :emlaugh:). Но ще се радвам да науча, ако е вредно и защо е така, и ще поправя статията, ако съм сгрешил. :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Юни 17, 2004 10:03 pm

Бензинът (както и всички силни разтворители) страдат от твърде съществения недостатък, че отмиват смазката от вътрешността на веригата, където всъщност й е мястото и където за съжаление тя най-трудно може да бъде вкарана.

Затова е най-добре рутинното почистване да се извършва с добре напоен с газ парцал (или устройство от типа на горепосоченото, но с използване на споменатия от MAN6 препарат за миене на чинии, смесен с вода).

Веднъж в годината (или два - зависи от експлоатацията) е добре да се приложи номера с друсането в бутилка с газ (или бензин) [b][color=red]НО[/color][/b] след тази операция, на финала на която ТРЯБВА ДА СТЕ НАПЪЛНО УБЕДЕНИ, ЧЕ ВЕРИГАТА Е АБСОЛЮТНО ЧИСТА (това ще рече разтворителят да остене бистър при последното плакнене), трябва да се проведе една друга, малко по-сложна процедура - варене на веригата във вряла грес, която след изстиването остава във вътрешността на звената и минимизира износването.

Това е истината по този въпрос. Аз лично съм провеждал процедурата по варенето когато бях млад мизерник и мога да ви гарантирам, че животът й значително се удължава. Сега ми е по-лесно да си купувам нови вериги и не ми се занимавава с подобни мазни, но ако искате да правите нещата КАКТО ТРЯБВА, правете ги така.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bestbg » Чет Юни 17, 2004 10:09 pm

тази грес в какво да я вара...? как и по какъв начин да топя веригата?
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот MAN6 » Чет Юни 17, 2004 10:16 pm

[quote="TOYAGA"]
...Аз лично съм провеждал процедурата по варенето когато бях млад мизерник .... Сега ми е по-лесно да си купувам нови вериги и не ми се занимавава с подобни мазни,....[/quote]

:) е още не си дърт, поне доколкото съм забелязал... а дали си мизерник не се наемам да коментирам (аааа бЪЪЪЗЗЗЗЗикам сеее ехо :) )
аз съм 100% съгласен с теб по тази тема :)

а иначе
@НоНе - едва ли ще е по-добра от на ParkTool USA, но да не изпадаме в подробности:)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот MAN6 » Чет Юни 17, 2004 10:20 pm

[quote="bestbg"]

тази грес в какво да я вара...? как и по какъв начин да топя веригата?
[/quote]

бе по-добре се научи да решаваш биквадратни уравнения..аааааа да си оправиш двукоренната вилка де:)и като натрупаш expirience може да се захванеш с вълшебните отвари...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот TOYAGA » Чет Юни 17, 2004 10:20 pm

[quote="bestbg"]

тази грес в какво да я вара...? как и по какъв начин да топя веригата?
[/quote]


В метално канче/тенджера/тиган/джезве... на котлон... мангал... спиртник или друг подходящ отоплителен уред.

Чистата верига се хваща с два/три/пет пръста, в шепа или с две ръце и се цамбурва в съда. Внимавай да не се опръскаш! Изчакваш 10-15 минути да покисне и бърникаш внимателно с подходящ предмет, след което гасиш уреда и ВЕДНАГА вадиш веригата. Внимавай да не се опариш! Отдрусваш я колкото се отцеди по голямата част над съда, след което постилаш един вестник и я изпружваш на него да се доотцеди/изстине.

Като изстине, взимаш един добре напоен с газ парцал и я обърсваш надлежно (иначе по греста ще се налепят всякакви гадости). Слагаш я на возилото и караш така до следващата година, смазвайки/чистейки периодично с обичайните методи/средства.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Юни 17, 2004 10:28 pm

@ MAN6

[quote]е още не си дърт, поне доколкото съм забелязал...[/quote]


Има и други мнения по въпроса, но ме боли левия мигач :D

[quote]а дали си мизерник не се наемам да коментирам[/quote]


И аз :D:D:D

[quote]едва ли ще е по-добра от на ParkTool USA[/quote]


Мммхм, едва ли...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NoNe » Пет Юни 18, 2004 8:28 am

Предполагам че сте прави за бензина.
По отношение доколко е полезна такава машинка... ами не знам, обаче ми е гот да се пробвам да я направя, дори в момента си мисля дали може да се направи да чисти едновремено и задните зъбчатки :) като целта не е да се изчисти всичко перфектно, а да я използвам за ... т.н. текуща подръжка на колелото. Иначе съм сигурен че има доста по-ефикасни методи със сваляне на веригата. Мисля да се потрудя малко върху схемата... а какво ще стане и дали изобщо ще стане - нямам идея.

По отношене на варенето на веригата, щом опитът е показал, че няма проблем - сигурно е така... все пак има някаква логика да не е добре веригата да се загрява до такива температури, защото всеки знае че металът започва да се разширява...

По отношение на това какво казват SRAM... Ако имате предвид долното:
[url]http://www.sram.com/tech_info/faq_display.asp?faq_id=14[/url]

там се казва:
"we would warn against letting a chain sit in solvent of any kind (kerosene, gasoline, SimpleGreen, bio-degreasers, etc.) for any length of time."

"... ще ви предупредим да не оставяте верига да стои в разтворител от какъвто и да е тип (.....) за каквото и да е време"

все пак това ми се струва доста неясно... измиването в с четка и бензин или краткото потапяне смята ли се за "престой"?

Аде peace :peace:
и аз все пак няма да я мия моята с бензин ;)
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот rover » Пет Юни 18, 2004 9:18 am

Защо все за бензин говорите. С нафта си мисля, че няма да има проблем,
особенно ако е ЕВРО... :).
Аз я чистя с WD спрей и парцал - и чисти и смазва, след което я досмазвам с масло.
Пробвах смазване с спрей с течна грес, но при каране греста събира много боклуци.
rover
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 26, 2004 8:47 am
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Пет Юни 18, 2004 2:07 pm

Аз ползвам точно "машинката", която е дадена като образец в темата. За мен системата работи, удобно е, и е относително чисто. Постилам нещо да не капе по пода и пълня съоръжението с обезмаслител Meglio (евтин, мирише добре, не разяжда нищо (даже си мия ръцете с него), не е запалим), завъртам 30-тина оборота, след това пълня с вода за да отмие и обезмаслителя (понякога повтарям и потретвам с водата ако има нужда), забърсвам хубаво с парцал, изчаквам да изсъхне и след това смазвам веригата. Така карам повече от година и не мисля да сменям системата. Машинката доста се амортизира и деформира (както от редовна експлоатация така и от няколко теста с други обезмаслители), та в тази насока проявих малко "Направи си сам" творчество. Сега дава вид че ще ми служи още поне година.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пет Юни 18, 2004 2:10 pm

Как ви не мързи... тя веригата я изкара 1 година, я не... И ако не се скъса от само себе си, така или иначе ще се износи от зъбите. TOYAGA макар и да заяви, че не е привърженик на еднократната употреба, в този случай заема позиция, към която мога да се присъединя - купуваш си нова верига, старата използваш за самоотбрана, всичко е ток и жици.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот rujiru » Пет Юни 18, 2004 2:29 pm

[quote="PtD"]

Как ви не мързи... тя веригата я изкара 1 година, я не... И ако не се скъса от само себе си, така или иначе ще се износи от зъбите. TOYAGA макар и да заяви, че не е привърженик на еднократната употреба, в този случай заема позиция, към която мога да се присъединя - купуваш си нова верига, старата използваш за самоотбрана, всичко е ток и жици.
[/quote]


ми личния ми опит показва че верига която не се подържа 3 години подред а само се смазва просто се разлуфтва и става по огъваща се настрани като ни най-малко не и пречи да си се използва.
ако веригите изкарваха по 1 година щех да се оженим напрао и да се откажа от каране на колило :):)
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот КапитанПланета » Пет Юни 18, 2004 3:00 pm

Понеже приказката тръгна в насока износване на вериги, рекох да споделя нещо, което прочетох наскоро. Един юнак препоръчваше закупуването на три вериги и честата им смяна на ротационен принцип. Така износването на задните зъбчатки и веригите става едновременно и пропорционално. Като се износят, хвърляш трите вериги и зъбчатките. Така в крайна сметка си горе-долу на далавера една верига за целия период на износване на зъбчатките.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Пет Юни 18, 2004 3:11 pm

rujiru, кви са тия вериги дето изкарват по 3 години ? Ако приемем че на година минаваш 2-3 хил километра, бая им се събира... И при мен се получава така - на около година изхвърлям верига, ма сигурно затова съм се и оженил :love:. Освен разтягането на веригата, това гънене което се получава доста намалява качеството на превключване на предавките...
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Пет Юни 18, 2004 3:21 pm

[quote="КапитанПланета"]

rujiru, кви са тия вериги дето изкарват по 3 години ? Ако приемем че на година минаваш 2-3 хил километра, бая им се събира... И при мен се получава така - на около година изхвърлям верига, ма сигурно затова съм се и оженил :love:. Освен разтягането на веригата, това гънене което се получава доста намалява качеството на превключване на предавките...
[/quote]

Ми, ако е за въпрос, аз изкарах три години с една верига, която не я бях смазвал нито веднъж, по около 1500км на година. А пък бях с едни долнопробни грипшифтове на Шимано, дето така или иначе не сменяха добре.

[color=red]Edit:[/color]А споменах ли, че три зими си седя на терасата ? :D
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пет Юни 18, 2004 3:27 pm

[quote="КапитанПланета"]

... кви са тия вериги дето изкарват по 3 години ? Ако приемем че на година минаваш 2-3 хил километра, бая им се събира... ...
[/quote]

Ами Капитане какво да ти кажа. Онзи ден един приятел ми каза че сменял верига на 30000км (от шосейно колело май). Така, че всичко е възможно.:dunno:
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tailor » Пет Юни 18, 2004 3:40 pm

Четка и клечка за зъби - френски [color=blue]ф[/color]нос :lol:
[img]http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/images/brushZEFAL.jpg[/img]
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот КапитанПланета » Пет Юни 18, 2004 3:43 pm

[quote="SPA"]
Ами Капитане какво да ти кажа. Онзи ден един приятел ми каза че сменял верига на 30000км (от шосейно колело май). Така, че всичко е възможно.:dunno:
[/quote]


То при шосейките е по-бавно износването, ама чак 30000 км :eek::eek2::eek3:... Тая верига трябва да се изложи някъде за пример на останалите. Много ми е любопитно и на какво приличат зъбчатките му сега :B)::smash::P
Пък и износването на веригата си е относително понятие. Аз примерно не чакам да ми се появят проблеми. От време на време измервам дължината на 12 пълни звена, и ако разсттоянието от първа до 25-та ос надвишава 306,5 мм - изхвърлям веригата...
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пет Юни 18, 2004 3:53 pm

[quote="КапитанПланета"]

[quote="SPA"]
Ами Капитане какво да ти кажа. Онзи ден един приятел ми каза че сменял верига на 30000км (от шосейно колело май). Така, че всичко е възможно.:dunno:
[/quote]


То при шосейките е по-бавно износването, ама чак 30000 км :eek::eek2::eek3:... Тая верига трябва да се изложи някъде за пример на останалите. Много ми е любопитно и на какво приличат зъбчатките му сега :B)::smash::P
[/quote]

Ами не знам :?:
Може да се поинтересувам де.
<hr noshade size="1">
БЪЛГАРИ:praying:ЮНАЦИ
:uzi:ДАНИЯ:qright:
РЕЗУЛТАТ: :gren:::smokin: :?::?::?::?:
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Пет Юни 18, 2004 4:01 pm

Абе то и аз знам за Dura-Ace на 3 ГОДИНИ (не сезона );) каране (шосейно ) в сняг кал и жега ама си мълча :P
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот rujiru » Пет Юни 18, 2004 4:37 pm

[quote="КапитанПланета"]

rujiru, кви са тия вериги дето изкарват по 3 години ? Ако приемем че на година минаваш 2-3 хил километра, бая им се събира... И при мен се получава така - на около година изхвърлям верига, ма сигурно затова съм се и оженил :love:. Освен разтягането на веригата, това гънене което се получава доста намалява качеството на превключване на предавките...
[/quote]


ами верига от Peugeot Exo3, сдухах с нея 2 задни зъбчатки, като едната [ оригиналната ] се повреди след половин година каране.
веригата в момента е много разлуфтена но си работи :D като се има в предвид че карам силово т.е на предавки за висока скорост което допълнително набива канчето на веригата ;)

А пък аз още не съм се оженил :8D:
И да наистина превключването е кофти но все пак стара верига и износени задни зъбчатки.
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот axelmax » Пет Юни 18, 2004 4:37 pm

abe hora kak ste si smenqm verigata na 5000km ,imam veriga na nai malko 12000 km stiga,i oste ste izdarji vapreki che veche mai zapochva da sasdava problemi ,a e kmc kato marka,vie neznam kolko karate ama na godina 3000km ,mi se vijdat mnogo malko,ot koeto idva vaprosa ,vie karate li voobste:combust:

v momenta karam s kmc ,ama oste ot nachaloto si ima luft i e mnogo gadno izrabotena ,dokato taq koqto oste ne sam qsmenql e dosta izpipana moje po visok model da e ama nevervam stoto koleloto nee koi znae kakvo
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта