Темата актуална ли е още?
Преди да се купуват нови въздушни китове, първо трябва да се проверят някои важни параметъри, защото последните варират много от версиите и годините на моделите, а от тях зависи колко е възможният максимален ход. Сваляш ботушите на вилката и проверяваш следните неща (ако нещо не е ясно какво точно е и защо трябва да е такова, ще го обсъдим допълнително):
1. Колко е разстоянието от долния край на долния бушинг до дъното на ботушите? При увеличаване на хода, не трябва краят на стеншъна да стига до бушинга! Колкото излезе, толкова е максималният разумен ход за тези ботуши. Ако е 120, продължаваме напред.
2. Колко мм е максималният ход на буталото на ребаунда? Ако е поне с 5-10 мм над 120, всичко е ОК. Ако не, колкото позвоялва. Има опция да си търсиш ребаунд с по-дълъг шиш. Ако и тук всичко е ОК, проверяваш последното:
3. Проверяваш колко мм е максималният ход на буталото на въздушната пружина. Понякога има спейсъри от негативната страна, специално поставени за сваляне на хода (пластмасови макарични или гумени цилиндри с дължина 20мм) и премахването им го увеличава. Ако шишът е къс, може да се удължи, но ако уплътнението на негативната камера към шиша е достатъчно високо и няма да се достига от удължението.
(Можеш за всеки случай да провериш и дължината на стеншъните. Принципно са дълги колкото са дълбоки ботушите, но съм виждал единични случаи да са по-къси, но е възможно да са били "франкенщайни" от две различни вилки. Тогава идва още едно ограничение за максималния ход.)
Проверяваш по ред и може да имаш късмет всичко да стане много лесно.
Успех!