Страница 1 от 1

Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Вто Ное 10, 2015 12:41 pm
от ectomtb
Идва сезона на ремонтите! Останаха две неща, които не съм разглобил , от едното се отказах, но другото много ме гризе да го разглобя и да видя защо работи ! Това е динамо главината на предната капла K-199KB04/36 6V-3W
Търся информация или видео за ремонт на този тип главина. Искам да сменя лагерите, но за сега не знам как да разглобя това нещо. Предполагам че лагерите са "6000 ZZ" , но не съм сигурен.
Благодаря за всякаква информация и помощ предварително.
IMG_01.jpg
(410.8 KiB) 610 пъти
IMG_02.jpg
(472.62 KiB) 507 пъти
IMG_03.jpg
(385.24 KiB) 397 пъти

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Съб Ное 14, 2015 8:58 pm
от ectomtb
:D Успях да я разглобя, след почти цял ден мъки, лагерите са 6000ZZ KML, на тях пише 6000Z , но са с двустранна метална капсаловка - което трябва да е ZZ. Понеделник ще поръчам и ще ги сменя. Някой ако има опит с лагерите да каже на кой производител са качествени. Ако някой проявява интерес, другата седмица ще направя снимки и описание.Сега вече спокойно мога да пийна една ракия! :beer:

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Нед Ное 15, 2015 8:19 am
от bio
това важи и за другата ти тема с окачването. както ти е писал и marto_bikeara аз почти не откривам голяма разлика в издържливостта на различните лагери от китайски до японски .... повечето ми лагери са умряли не от претоварване, а от влагата и водата.
marto_bikeara написа:За лагерите почти няма никакво значение какви ще са като марка на такова място.Според мен няма смисъл от най-качествените,защото влезе ли вода,каквато и марка да са лагерите,ще си заминат.Важно е да са защитени от вода,тоест да са с гумена капачка-2RS(се водят).Хубаво е също преди да ги сложиш да ги натъпчеш хубаво с грес,най-добре селиконова и така ще си сигурен,че много трудно ще влезе вода в тях.
Успех !

та вземи си 2RS за главината тая 2ZZ с нея и без нея ... все тая.
Ако искаш качи снимките после в темата "Полезна документация и снимки на компоненти" на някой може да му свърши работа.

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Пон Ное 16, 2015 11:49 am
от ectomtb
След като разгледах мненията на колегите, днес поръчах лагери: 2 бр. 6000 2RS - FAG за главината и 4 бр. 6001 2RS - KBS за подвижната става.
А сега за разглобяването на главината, ако нямаш схема или понятие от устройството - трудна работа. Изгледах доста клипчета в интернет, но тук излезе съвсем друго. Първо се развиват всякакви гайки , контрагайки и шайби за да се стигне до клемата.

IMG_20151114_085158.jpg
Тук внимателно се премахват бялата "-" клема и след това пласмасовата капачка.
(338.16 KiB) 536 пъти

IMG_20151114_085455.jpg
Тук се разпоява кабелът "+" който идва от канала на оста и се доразглобява цялата клема
(279.02 KiB) 493 пъти

IMG_20151114_085836.jpg
Махат се останалите гайки и шайби за да се стигне до лагерите, все пак ги подреждайте за да знаете каква е последователността.
(234.33 KiB) 431 пъти

IMG_20151115_100435.jpg
Основни инструменти които съм използвал.
(246.75 KiB) 486 пъти


До тук добре, но после тръгнах в грешната посока, започнах с едни сложни инструменти , които няма да показвам, после направих този дървения който се вижда на снимката, пробих две дупки в капачката и успях с мъки да я завъртя на 1/2 оборот, от което поне разбрах че не е на резба като другите подобни главини, а на конусна пресова сглобка, при това с лепило :crazy: .
Останалото беше вече по лесно, бой с гумения чук по оста, като все пак навих докрай двете гайки в края на оста за да не прецакам резбата. Първо подаде лагера от обратната страна а после излезе и капачката заедно с лагера и ротора.

IMG_20151115_084743.jpg
Главината отвътре.
(234.01 KiB) 456 пъти

IMG_20151115_084808.jpg
Ротора и капачката, белите петна са замазани със силикон отвори, които пробих за да се мъча да развивам.
(226.73 KiB) 445 пъти

IMG_20151115_084830.jpg
Всички чаркове подредени ( дано не съм объркал подредбата , че ще имам проблеми с монтажа ).
(362.64 KiB) 440 пъти


Като пристигнат лагерите, ще я сглобявам !

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Пон Ное 16, 2015 12:00 pm
от marsa
Метална капсуловка се ползва където има високи температури, примерно в електромотори. Това динамо ще се нагрява в някаква степен, но лично според мен не дотолкова, че да е проблем гумената капсуловка. Но ще разбереш от опит.

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Съб Ное 21, 2015 1:48 pm
от ectomtb
Лагерите вчера пристигнаха и вечерта събрах динамото, имах леки проблеми с изолацията на кабелчето в канала на оста и с една контрагайка, но се справих и работи нормално. Вярно е, че старите лагери си бяха почти добре, но друго си е сега като е с нови, пък и съм вече по спокоен като знам какво е положението и че все пак успях да я газглобя и сглобя :beer:

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2018 6:35 am
от nobreak
Колега, имам същата главина. Къде могат да ми го направят този ремонт?

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Пет Авг 17, 2018 1:03 pm
от nobreak
Разглобих я тази главина, но ми възникна един проблем.....Става дума за този елемент със стрелката - разпоих го от долната страна и падна...горе къде се запоява това нещо?

Re: Ремонт на Динамо хъб K-199KB04/36 6V-3W

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 3:55 pm
от nobreak
Главината вече е с нови лагери и работи перфектно. Не знам колегата дали посещава форума вече, но му благодаря за направения труд :bowdown: