xcrider написа:...
Новата вилка(Сектора 150мм 26") ще има с около 20мм повече А2C(от фабричната 27.5 120мм), и ще компенсира точно тези 12.5мм сваляне на средното.
Така че получаваш същата височина на средното, като единствено се променя челния ъгъл с около 1-1.5 градуса, което ще е бонус при спускане.
И бонус възможност да се счупи една иначе доста прилична рамка...
Не си прав за частта "единствено". Освен челният ъгъл се променя и ъгъла на седалковата тръба, ефективната горна тръба, риич-а и стак-а.
Като резултат рамка с добра геометрия за въртене може да стане неизползваема (или откровено вредна) за колената на ездача. Промяната в геометрията ще значи значително по-трудно катерене на технични трасета нагоре заради изнасянето назад, което се получава с тази нова геометрия.... Липса на сцепление на предната гума в същите ситуации и т.н.
А да - в допълнение новата геометрия ще резултира в болки в задника на въртене на по-дълги дистанции.
Само уточнение за xcrider - въпреки че повечето 27.5 вилки имат по-голям А2С сравнено с 26 цоловите си събратя това не е единствената промяна. Заедно с това се променя и Offset-a, което има един друг ефект > вилката може да има по-голям А2С но реално отстоянието на челото от земята може да остане същото или много близко (около 5мм разлика) => вилката с 26 инчова геометрия и тази с 27.5 инчова може да имат еднакакъв ефект над рамката с единствено разлика в междуосието. Това междуосие от своя страна дава стабилността на цялата геометрия на колелото и понякога може да доведе до неоснователен Hype за новия стандарт... но това е една друга тема.
Иначе казано - пръчка оферта
Тази рамка бих я карал с вилка до 120мм ход за 27.5 но ако не ми се дават пари за нещо друго може би бих допуснал 26-ци за малко (докато не си сменя с подходящите капли)... разбира се внимателно, защото твърдаците по принцип имат ниски средни а така направено ще има още по.
Ако обаче отговора е "ами аз така и така няма да я ползвам за въртене" -> е тогава защо изобщо се гледа тази рамка. Тя е предвидена да минава огромни дистанции с комфорт и удобство на спускане по-добро от това на ХС велосипедите, но далеч от това на по-големите колелоа.