Страница 2 от 2

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Съб Авг 02, 2014 4:42 pm
от 2danger
Пробвах масло за моторни триони Щил. По принцип става, но е доста гъсто. Веригата се движи една идея по-трудно. За мазилните качества не мога да кажа нищо, но боклуците се лепят по веригата, като мухи на мед. Според мен не е добра идея да се ползва. Финно машинно масло е добро. Според мен е добър заместител. Почиства се веригата с WD-40, забърсва се и после се смазва с финно масло.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Авг 04, 2014 8:09 pm
от maldini
Аз от известно време имам подръка полепваща смазка Wurth HHS 2000 и с нея смазвам. Мога да я сравня само с маслото от Лидъл - определено цапането на веригата е по-малко.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 10:06 pm
от Ozzie
Тази W5 от LIDL е крайно нетрайна. Дори да се нанесе вечерта (примерно), да се изчака да изсъхне (както е по указание) , съвсем скоро се налага веригата да бъде третирана отново. При това, става въпрос за каране само в градски условия.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Авг 05, 2014 10:41 pm
от Velo_
Така е, всичко в този спорт е толкова преоскъпено, че чак да го хване яд човекна самия спорт. И ще бъде така докато самите ние не теглим една на "точното място" .... Пробвай Бриколаж и компания (Практикер) Масло за 160 лв литъра...., това масло ще да е достойно за Формула 1 :rofl:
Май оттам дойде модата на фикситата - колело което можеш да поддържаш сам с подръчни материали. А като се направи сравнение между "старо" (стоманено) и ново (от алуминиева сплав) колело някак си убягва т.н. "високотехнологичен прогрес" Този прехвален алуминий така друса: по зле от каручката на дядо Либен от преди 100 години :rofl:

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Авг 06, 2014 8:35 am
от evin
Кое е оскъпено "в спорта"???
Да поддържаш байк със среден клас компоненти и среден клас масла и смазки е по джоба на всеки работещ
Байкът "харчи" такива нищожни количества лубриканти, че всеки може да си позволи най-доброто
Пробвай да поддържаш среден клас автомобил (~ 50000 лв) и ще оцениш каква евтиния е да поддържаш байк за ~ 3000 лв :)

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Авг 06, 2014 10:12 am
от Velo_
Koe e оскъпеното ли? Ами за начало маслата: литър хубаво автомобилно масло е 20-30 макс 60 лв. Велосипедното излиза 160 лв! Чифт панталнки произведени в Китай каквито са почти всички "маркови" и немаркови парцалки са 10, 20, 30 лв, велосипедните (пак китайски) - 160 лв! Че съм виждал и по 360 .... :bowdown: Един чисто нов мотор Хонда струва 8000 лв, висок клас колело може да струва и двойно.... Кошничка за шише съставена от 40 гр файбърглас стига 20 лв, да не смятам колко струва в килограми че цената ще стъпи на цената на златото :rofl: Последният фрапиращ пример: цялото BMW i3 с каросерия изцяло от карбон струва точно колкото 3 карбонови велосипеда върхов модел !!! А разработката на въпросните велосипеди надали е коствала 2 млрд евро колкото са дали от БМВ за ай3 Дори си мисля че по-скоро няколко тикви са се събрали и са си казали "дайте да поспечелим още няколко милиона на гърба на тъпите разглезени хлапета"

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Сря Авг 06, 2014 10:56 am
от evin
Винаги можеш да ползваш по-евтините автомобилни лубриканти за байкове на свой риск и по свое усмотрение, за това е създадена темата. Експериментирай и сподели, ама сподели и когато износиш или счупиш детайл - това обикновено се премълчава. Иначе общо взето сравняваш литри при автомобилите с грамове при велосипедите и не си мисли, че скъпото масло за вилки (примерно) е 1:1 ребрандирано евтино автомобилно хидравлично, с надута 8 пъти цена. С трици маймуни се ловят само у нас. Много хора са се опитвали да заменят зеленото масло на Fox с нещо друго зелено... LHM за Ситроен, примерно..., ама се оказва, че нещо не е същото... Явно Fox са си го разработили за себе си, чудна работа :)

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Чет Авг 14, 2014 1:46 pm
от mishu_
Аз си поръчах за тест тази:
http://shop.daznaeshkak.com/avto-velo-moto/za-velosipeda/Smazka-veriga-i319

Допреди това карах с Финишлайн червения, но нещо го развалиха май ... На Витоша100 от две локви и го няма :banghead:

Тази я тествах и в локви и май се държи добре.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Чет Авг 14, 2014 2:19 pm
от ЧестоНеадвкватен
Мотип са хубави, аз ползвам ПТФЕ тяхно за ножовете и съм много доволен. Дали ще стане и за колело?

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Чет Авг 14, 2014 8:15 pm
от ^_WhitE_DeMoN_^
Изображение
Motip PTFE Универсалната смазка (лилав етикет), ползвам я за вилки, шокове и вериги - беше около 8 лв за 400 мл.
За мен е с добро съотношение между смазващи и полепващи свойства, слагам минимални количества и стига за поне година и половина.

Weldtite PTFE червената грес за всичко останало (линк).

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 12:55 am
от ЧестоНеадвкватен
Явно наистина е универсална е универсална :beer:

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 8:54 am
от d444
http://tandemcycles.com/index.php?route ... uct_id=153
С това почиствам веригата и дерайльорите , а за смазка на самата верига използвам наливно моторно масло с гъстота подходяща за по продължително каране и нямам никакви оплаквания.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 8:58 am
от evin
Аз лично не съм доволен от тефлоновите лубриканти, не са добри за смазване на метал-метал
Създадени са за смазване на пластмасови елементи основно и не създават достатъчно здрав филм за метали
Иначе всички автомобилни двигателни масла щяха да бъдат на тефлонова база
Също така тефлонова смазка на верига или на стеншъни на вилка се цапа жестоко за отрицателно време - това ми е опитът от 1 година ползване

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 9:09 am
от po_taka
аз от няколко години ползвам тефлоновата на финиш лайн и не съм забелязал да цапа повече от други, даже обратното.
Стеншъните пръскам пак с тефлон - тф2 - пак не съм забелязал повече замърсяване

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 9:13 am
от evin
Не цапа, защото е суха, пробвай "мокър" тефлон :)
Само за 1 час каране и вече е черен

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 9:26 am
от d444
Тефлоновата смазка ми изглежда като нещо което трябва да използвам ежедневно. Колко често я използвате???Тази сухата не се ли отразява зле на еластичността на веригата???

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 10:54 am
от po_taka
Точно мокра си ползвам.
На градското колело ми издържа над 160км

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 12:27 pm
от d444
160км за градски велосипед си е смазване поне веднъж седмично. Според мен за градско поне на 500 км ми се струва нормално да се смазва веригата.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 1:39 pm
от did
d444 написа:160км за градски велосипед си е смазване поне веднъж седмично. Според мен за градско поне на 500 км ми се струва нормално да се смазва веригата.

тц.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 2:34 pm
от d444
Забелязвам , че did нещо ме е погнал. Не мога да кажа , че се радвам че следиш мненията ми , но определено мога да кажа че твоите по същество са изключително тъпи и крайно безполезни. Забелязах че има специализирани местенца за тъпи коментари и горещо ти препоръчвам да бъдеш по деен там :crazy: . Надявам се повече никога да не се налага да те коментирам!!!

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 5:07 pm
от did
Що? Всичките ми мнения са по същество. Просто на теб не ти харесват.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 15, 2014 10:13 pm
от Velo_
W5 от Лидл за вилката. 1,50 лв :D
Изображение

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 10:30 pm
от maldini
Днес си взех Спрей за вериги УЛТРА - 12 лв. и Спрей за почистване на вериги - 8 лв за проба. В склада на вносителя има почти цялата гама на спрейове на Motip.

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2021 9:55 am
от Fuko
Здравейте приятели. Кажете " ЗДРАВЕЙ" на новата зимна смазка Squirt winter low temp.
Специално разработена и тествана в най-сурови зимни условия. Squirt ви желае приятно колоездене и в зимните дни и месеци
Вашата верига и трансмисионна система ще ви бъдат благодарни и ще работят с удоволствие в студените зимни дни
SQUIRT CHAIN LUBE LOW-TEMP 120ML
Squirt Low-Temp Chain Lube is a low temperature lube for use in very cold conditions.
Lube that thickens or hardens in cold conditions causes more drag in the drive train, resulting in less efficient usage of power.
Squirt Low Temp Lube has a modified congealing point, allowing it to lube optimally in these temperatures, keeping your chain quiet and clean, with long lasting durability.
СМАЗКА ЗА Велосипедни ВЕРИГИ ЗА НИСКА ТЕМПЕРАТУРА 120МЛ
Squirt Low-Temp Chain Lube е нискотемпературна смазка за употреба при много студени условия.
Стандартните смазки се сгъстяват или втвърдяват при студени условия, причиняват повече съпротивление в задвижването,
което води до по-малко ефективно използване на мощността. Squirt Low Temp Lube има модифицирана точка на втвърдяване,
което и позволява да смазва оптимално при тези температури, поддържайки вашата верига тиха и чиста, с дълготрайна издръжливост.
https://www.squirtcyclingproducts.com/p ... 9S1Hfff3o#

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2023 11:44 am
от Fuko
Здравейте приятели, може би вече много от вас са щастливи вече с придобивката на ел. велосипед, водещата марка за смазки за велосипедни вериги Squirt е подготвила специална смазка за веригите на ел. велосипедите. Повече за смазката и нейните качества можете да прочетете тук
https://www.squirtcyclingproducts.com/s ... chain-wax/

За допълнителна информация или поръчки
https://bazar.bg/obiava-31573798/squirt ... edi-e-bike

Официален вносител и дистрибутор за България
Squirt Lube BG - 0877 676265
Търсим дистрибутори за другите градове освен Варна

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

МнениеПубликувано на: Вто Фев 06, 2024 7:43 am
от to4kata
Имам медна грес /тубичка от Бриколаж/, купувана за поддръжка на колата, предполагам, че става смазване на резби и оси. Като купувах байка, смазах с нея резбата на педалите. Проходната ос на предното колело обаче я навих суха. Сега разбирам, че трябва да се смаже тънко, става ли медната грес за тази работа?