spirov92 написа:Хмм... Махал съм оста на моята DC-38 и основните лагери са ѝ в двата края. Не съм сигурен дали десния лагер е набит във въртящата се част на freehub-а или в тази, която е завита към тялото на главината, но дори да е първото, лагерите на freehub-а са достатъчно големи и здрави да издържат тормоза.
Та не знам защо твоята така са я направили. Ще ми е интересно да видя чертежи и снимки.
bio написа:Ще ми се да отворим една лека тема относно надежността на "задни главини с капсуловани лагери".
Всякакви има с 2, с 4, с 5 лагера ...
та след като строших задната ос (за първи път ми се случва подобно нещо) си зададох въпроса.
Защо ПО ДЯВОЛИТЕ след като имам главина с 4 ЛАГЕРА ми се строши шuбаната ос ?!?
и като им разглеждах диаграмите ... та те носещите лагери пак са ти два броя. другите 2 или 3 лагера носят freehub-a.
отделно разположението на носещите лагерите е както при главините на резба (до самите фланци). помните ли как се изтъкваше като основно предимство на главините със шлици, че лагерите са в двата края на оста ?!? близко до ушите ?!? голяма здравина ?!?
бих се раздвал да чуя и вашите мнения по темата.
bio написа:точно между главината и freehub-a (веднага след носещите лагери).
bio написа:@ hlebarka той marsa също каза, че QR държи оста стегната и много трудно може да се скърши - разтвори.
vpravov написа:Уффф...камък ми падна от сърцето!
Нещата си опират до инженера, смятал натоварванията в главината и типа конструкция и качеството вложил производителя след него. С риск, мнението ми да е почти системен hate... това вече съм го писал във форума: предишната ми главина беше NS Bikes Rotary Cassette Rear hub. На тази главина се наложи да сменям лагери, след по-малко от три месеца експлоатация. След още около година се случи това!!! Сиреч пропаднало каране в планината. Мързи ме да описвам още примери и с техни рамки, но братята поляци ДА ГО ДУХАТ!!! NS....Dartmore... Тея две компании("търговски марки", защото подозирам, че са под една шапка), даже бяха на един адрес в някакъв момент! Не че подобни случки не знам и с продукти на HOPE, Nuke Proof и др. При тези главини, проблемите не идват от принципа на лагеруване, а от "сметките" зад конструкцията им. За quad-a те питах(купих я зя около 130лв., доколкото си спомням), понеже смених NS-а с такава главина(след като NS поискаха малко над 50 евро за ново free hub body) и за момента (две години експлоатация)даже лагерите не са за смяна. А си я проверявам редовно, заради случката с NS-a. Иначе факта е, че при повечето съвременни главини с набити лагери, лагеруването не е в двата края, но пък оста е по-здрава и компенсира.
ivan4o_sv написа:..За тази QUAD-ска главина ли става въпрос http://velos-bg.com/product_info.php?cP ... cts_id=471 ?
До колкото ми се струва май е едно към едно с тази http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=32 с изключение на цената...
hlebarka написа:Доколкото разбирам счупването на това място е свързано с разположението на лагерите, а не с това, как се монтира оста.
ivan4o_sv написа:За тази QUAD-ска главина ли става въпрос http://velos-bg.com/product_info.php?cP ... cts_id=471 ?
До колкото ми се струва май е едно към едно с тази http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=32 с изключение на цената...
Tb30 написа:Е вие намерихте кога да ги пишете тия неща за vee one , по-добре въобще да не я слагам и да си карам на XT-та
subritual написа:Простете за лаишкия въпрос, но какво излиза, че тези главини имат просто отделни лагери за натоварването на фрийхъба, тоест за напрежението от веригата?
Или не съвсем?
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта