дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Чет Апр 17, 2014 7:38 am

Ще ми се да отворим една лека тема относно надежността на "задни главини с капсуловани лагери".
Всякакви има с 2, с 4, с 5 лагера ...
та след като строших задната ос (за първи път ми се случва подобно нещо) си зададох въпроса.
Защо ПО ДЯВОЛИТЕ след като имам главина с 4 ЛАГЕРА ми се строши шuбаната ос ?!?
и като им разглеждах диаграмите ... та те носещите лагери пак са ти два броя. другите 2 или 3 лагера носят freehub-a.
отделно разположението на носещите лагерите е както при главините на резба (до самите фланци). помните ли как се изтъкваше като основно предимство на главините със шлици, че лагерите са в двата края на оста ?!? близко до ушите ?!? голяма здравина ?!?
бих се раздвал да чуя и вашите мнения по темата.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот spirov92 » Чет Апр 17, 2014 9:23 am

Хмм... Махал съм оста на моята DC-38 и основните лагери са ѝ в двата края. Не съм сигурен дали десния лагер е набит във въртящата се част на freehub-а или в тази, която е завита към тялото на главината, но дори да е първото, лагерите на freehub-а са достатъчно големи и здрави да издържат тормоза.
Та не знам защо твоята така са я направили. Ще ми е интересно да видя чертежи и снимки. :agree:
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Чет Апр 17, 2014 9:42 am

spirov92 написа:Хмм... Махал съм оста на моята DC-38 и основните лагери са ѝ в двата края. Не съм сигурен дали десния лагер е набит във въртящата се част на freehub-а или в тази, която е завита към тялото на главината, но дори да е първото, лагерите на freehub-а са достатъчно големи и здрави да издържат тормоза.
Та не знам защо твоята така са я направили. Ще ми е интересно да видя чертежи и снимки. :agree:

Да, при теб те са в двата края, защото реално главината ти е с два лагера.
обаче при главините с отделен freehub с конструкция подобна на тази
Лагери 20 носят самата шина/спици/главина. другите лагери 23 и 22 носят freehub и се получава лост с по-дълго рамо към точката на захват с ухото.
може и да греша де ...
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот marsa » Чет Апр 17, 2014 12:22 pm

И аз размишлявах по същият въпрос наскоро. Нямам категорично обяснение, понеже не ги разбирам много тия неща. Но ще споделя в какво си мислих, може и да съм на прав път.

Да вземем картинка на главина с устройство, каквото описваш. Доста е разпространено, защото е просто и вероятно лесно за изработка, може би и достатъчно надеждно (което е въпросът на темата).
rear hub 4 bb qr.png
rear hub 4 bb qr.png (113.16 KiB) Прегледано 8247 пъти

Първото, което се вижда е че оста в подобна съвременна главина може да бъде с доста голям диаметър - колкото полволяват лагерите в бодито. Захватът 10мм към рамката не пречка. Разбира се - по-голям диаметър на оста, по-голяма радиална здравина и твърдост.

Второто, което мисля че е от решаващо значение е че оста не е просто прът захванат с гайки, а е куха с QR, който я компресира. Това, което съм опитал да покажа на картинката е, че за да се огъне оста реално трябва да се увеличи общата дължина на цялата главина, а на това се противопоставя силата с която е стегнат QR-а. Разбира се на картинката е много преувеличено. Но във всеки случай смятам, че външното стягане на цялата система на главината и оста оказва влияние и реално разпределя силите по различен начин. Опитай да си представиш силите които действат ако главината само е поставена в ушите на рамката и как се променят нещата ако се стегне с QR.

Дано съм на прав път и се надявам някой по-запознат теоретично, да сподели мнение.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Чет Апр 17, 2014 1:35 pm

ммдам ... моята главина е с болтове :Р ... ме-ке-ке-ке тя затова и леко се разпадна като се счупи нежната ми 12mm алуминиева ос :Р явно прекалено ниското тегло и меката рамка си казаха думата.
marsa & spirov92 - благодаря Ви много !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот moridinbg » Чет Апр 17, 2014 1:45 pm

И аз имам същите размисли за Hope Pro 2 - 2та лагера в главината носят оста, в храповика има още 3. Моят опит обаче показва, че с качествни лагери, тези в главината не мръдват, докато тези в храповика се износват и то конкретно този в храповика, откъм самата главина. И моята теория беше за образуване на лост.
С по-широката ос идва нужда или от по-голяма цялостно главина или от по-малки лагери. За това има и Hope Pro 2 Evo с по-големи лагери.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот hlebarka » Чет Апр 17, 2014 4:34 pm

bio написа:Ще ми се да отворим една лека тема относно надежността на "задни главини с капсуловани лагери".
Всякакви има с 2, с 4, с 5 лагера ...
та след като строших задната ос (за първи път ми се случва подобно нещо) си зададох въпроса.
Защо ПО ДЯВОЛИТЕ след като имам главина с 4 ЛАГЕРА ми се строши шuбаната ос ?!?
и като им разглеждах диаграмите ... та те носещите лагери пак са ти два броя. другите 2 или 3 лагера носят freehub-a.
отделно разположението на носещите лагерите е както при главините на резба (до самите фланци). помните ли как се изтъкваше като основно предимство на главините със шлици, че лагерите са в двата края на оста ?!? близко до ушите ?!? голяма здравина ?!?
бих се раздвал да чуя и вашите мнения по темата.


А в коя част на оста е счупването?
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Чет Апр 17, 2014 5:32 pm

точно между главината и freehub-a (веднага след носещите лагери).
Последна промяна bio на Чет Апр 17, 2014 6:07 pm, променена общо 1 път
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот vpravov » Чет Апр 17, 2014 5:42 pm

bio, а каква е главината? Май караше някакъв quad в някакъв момент. За нея ли става дума?
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Чет Апр 17, 2014 6:13 pm

не, главината е Dartmoor Vee One, счупена ос бе подменена от производителя/доставчика (макар и след повече от една година експлоатация). много съм доволен като цяло от нея, тегло, цена, поведение - доста е видяла. просто ме интересуваше техническата страна ... и така малко да си поразсъждаме на тази тема.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот marsa » Чет Апр 17, 2014 6:33 pm

За мен е много странно решение тази главина да е на гайки (болтове в случая). Още повече, че оста Е куха (по описание), сигурно позволява QR без модификация. Единственото предимство на тия болтове за което се сещам е възможността да се ползва в хоризонтални дропаути.

Сигурно нещо ми убягва, но за мен такова устройство си е предпоставка за порблеми.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот hlebarka » Чет Апр 17, 2014 6:40 pm

bio написа:точно между главината и freehub-a (веднага след носещите лагери).




В тази статия същата зона е посочена като по натоварена (както и в изследванията на marsa)
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот vpravov » Чет Апр 17, 2014 7:24 pm

Уффф...камък ми падна от сърцето! :look:
Нещата си опират до инженера, смятал натоварванията в главината и типа конструкция и качеството вложил производителя след него. С риск, мнението ми да е почти системен hate... това вече съм го писал във форума: предишната ми главина беше NS Bikes Rotary Cassette Rear hub. На тази главина се наложи да сменям лагери, след по-малко от три месеца експлоатация. След още около година се случи това!!! Сиреч пропаднало каране в планината. Мързи ме да описвам още примери и с техни рамки, но братята поляци ДА ГО ДУХАТ!!! NS....Dartmore... Тея две компании("търговски марки", защото подозирам, че са под една шапка), даже бяха на един адрес в някакъв момент! Не че подобни случки не знам и с продукти на HOPE, Nuke Proof и др. При тези главини, проблемите не идват от принципа на лагеруване, а от "сметките" зад конструкцията им. За quad-a те питах(купих я зя около 130лв., доколкото си спомням), понеже смених NS-а с такава главина(след като NS поискаха малко над 50 евро за ново free hub body) и за момента (две години експлоатация)даже лагерите не са за смяна. А си я проверявам редовно, заради случката с NS-a. Иначе факта е, че при повечето съвременни главини с набити лагери, лагеруването не е в двата края, но пък оста е по-здрава и компенсира.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Чет Апр 17, 2014 8:13 pm

така само да уточня, че темата я направих за да се оплаквам или нещо подобно. по-скоро исках да си разясня къде сгреша. иначе dartmoor са супер коретни, отделно нова стоманена ос струва 25лв.
@marsa главината е много изпилена откъм тегло всичко 325гр. много стабилен захват с болтовете, но за съжаление те не държат цялата конструкция събрана + алуминиева ос и всичко стана на сол.
@ hlebarka той marsa също каза, че QR държи оста стегната и много трудно може да се скърши - разтвори.
@vpravov аз карам по евтиния вариант Quad от 60лв с два лагера, доволен съм ...

като цяло май ще помисля върху варианта да си купя една ос тип security skewer. май някой продаваше във форума.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот hlebarka » Чет Апр 17, 2014 9:32 pm

bio написа:@ hlebarka той marsa също каза, че QR държи оста стегната и много трудно може да се скърши - разтвори.


Доколкото разбирам счупването на това място е свързано с разположението на лагерите, а не с това, как се монтира оста.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот ivan4o_sv » Чет Апр 17, 2014 11:58 pm

vpravov написа:Уффф...камък ми падна от сърцето! :look:
Нещата си опират до инженера, смятал натоварванията в главината и типа конструкция и качеството вложил производителя след него. С риск, мнението ми да е почти системен hate... това вече съм го писал във форума: предишната ми главина беше NS Bikes Rotary Cassette Rear hub. На тази главина се наложи да сменям лагери, след по-малко от три месеца експлоатация. След още около година се случи това!!! Сиреч пропаднало каране в планината. Мързи ме да описвам още примери и с техни рамки, но братята поляци ДА ГО ДУХАТ!!! NS....Dartmore... Тея две компании("търговски марки", защото подозирам, че са под една шапка), даже бяха на един адрес в някакъв момент! Не че подобни случки не знам и с продукти на HOPE, Nuke Proof и др. При тези главини, проблемите не идват от принципа на лагеруване, а от "сметките" зад конструкцията им. За quad-a те питах(купих я зя около 130лв., доколкото си спомням), понеже смених NS-а с такава главина(след като NS поискаха малко над 50 евро за ново free hub body) и за момента (две години експлоатация)даже лагерите не са за смяна. А си я проверявам редовно, заради случката с NS-a. Иначе факта е, че при повечето съвременни главини с набити лагери, лагеруването не е в двата края, но пък оста е по-здрава и компенсира.

За тази QUAD-ска главина ли става въпрос http://velos-bg.com/product_info.php?cP ... cts_id=471 ?
До колкото ми се струва май е едно към едно с тази http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=32 с изключение на цената...
viewtopic.php?f=19&t=113661 СПЕШНО
RAM-a вадя от гараж,
после ......
Аватар
ivan4o_sv
 
Мнения: 296
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Вто Яну 17, 2012 7:46 pm

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот sailman » Пет Апр 18, 2014 10:25 am

ivan4o_sv написа:..За тази QUAD-ска главина ли става въпрос http://velos-bg.com/product_info.php?cP ... cts_id=471 ?
До колкото ми се струва май е едно към едно с тази http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=32 с изключение на цената...

Ахам. :agree: На сто процента са еднакви ;)
При мен се изрони резбата от едната страна на оста (за главина QUAD говоря) и когато разглобих една на Нюкпруф, щото имах подозрения, че са рожба на един и същи завод, тъй се и оказа... Абсолютно идентични ос, лагери, фрихъб, кученца. :D
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Пет Апр 18, 2014 10:44 am

hlebarka написа:Доколкото разбирам счупването на това място е свързано с разположението на лагерите, а не с това, как се монтира оста.

Да прави си, но в моят случай само оста държи задницата събрана, докато при главините с QR и той предава допълнителна коравина (предпазва оста от счупване).
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот vpravov » Пет Апр 18, 2014 12:47 pm

ivan4o_sv написа:За тази QUAD-ска главина ли става въпрос http://velos-bg.com/product_info.php?cP ... cts_id=471 ?
До колкото ми се струва май е едно към едно с тази http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=32 с изключение на цената...

Баш за същия quad. А това, че е същата, като nuke proof-a, не го знаех и честно казано, не ме радва. В нета бях попаднал на доста отзиви за проблеми с изронване на зъбците на free hub body-то, както и със спекли от вода лагери при nuke proof-a. Изобщо много ми е странна ситуацията с главините. Имам чувството, че човек или трябва да се хвърли на нещо наистина скъпо: DT Swiss, Chris King, Syntace и др. или да вземе нещо евтино, като Quad-a и да го е по-малко яд, ако се наложи да я изхвърли. Смешно е някак си да трябва да платиш такава цена за резервна част, когато за подобни пари взимаш нова главина, която както се оказа и е същата.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот Tb30 » Съб Апр 19, 2014 5:43 pm

Е вие намерихте кога да ги пишете тия неща за vee one :), по-добре въобще да не я слагам и да си карам на XT-та
Tb30
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 03, 2014 9:23 pm

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Съб Апр 19, 2014 6:15 pm

Tb30 написа:Е вие намерихте кога да ги пишете тия неща за vee one :), по-добре въобще да не я слагам и да си карам на XT-та

аз не говоря конкретно за VEE ONE. просто лека дискусийка за главините с капсуловани лагери като цяло. размисли разни ...
иначе продължавам да твърдя, че много добра главина ...
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот subritual » Съб Апр 19, 2014 6:19 pm

Простете за лаишкия въпрос, но какво излиза, че тези главини имат просто отделни лагери за натоварването на фрийхъба, тоест за напрежението от веригата?
Или не съвсем?
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот bio » Нед Апр 20, 2014 7:29 am

subritual написа:Простете за лаишкия въпрос, но какво излиза, че тези главини имат просто отделни лагери за натоварването на фрийхъба, тоест за напрежението от веригата?
Или не съвсем?

ДА.
реално само два лагера(с външните си гривни) носят самото тяло на главината, а останалите 2 или 3 носят тялото на freehub-a. макар и с малките си гривни, разните му там втулки и прочие да уякчават оста, основното им предназначение е друго.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот ivan4o_sv » Нед Апр 20, 2014 11:53 pm

Ще използвам темата за няколко въпроса. Имам задна главина Formula dc32 , не е висок клас но засега съм с нея. Някой път когато бутам напреде, ми се въртят и курбелите, което не ми се струва съвсем нормално... Стигнах до извода че се нуждае от разглобяване, почистване и смазване. Обаче това е първата ми главина с капсуловани лагери и не знам от къде да започна най напред... Свалям касетата, от лявата страна развивам нещата и след това не знам какво да правя. От дясната развиват ли се? Оста избива ли се или си излиза ей така? Как да сваля freehub-a? Ако някой успее да ми помогне да казва. То било със снимки, стъпка по стъпка как става или видео... Благодаря на отзовалите се! :agree: :beer:
viewtopic.php?f=19&t=113661 СПЕШНО
RAM-a вадя от гараж,
после ......
Аватар
ivan4o_sv
 
Мнения: 296
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Вто Яну 17, 2012 7:46 pm

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот spirov92 » Пон Апр 21, 2014 10:38 am

Устройството предполагам е сходно с моята DC38. При мен при десния лагер има едно ръбче на оста, което не позволява да я издърпаш надясно. Трябва да развиеш и гайките при freehub-а и да изкараш оста наляво. Храповия механизъм не съм разглобявал, но е закрепен за тялото на главината с някакъв голям шестогран (към 15мм на око) през който минава оста.
Ето една снимка.
hub.jpg
(478.09 KiB) 401 пъти

Пак казвам, това е за моята, може да има разлики между моделите.
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот ivan4o_sv » Пон Апр 21, 2014 12:30 pm

Ясно колега, погледнах и тази тема viewtopic.php?t=114006 ... Вече имам някаква бегла представа как трябва да се случат нещата :D :agree: :beer: Сигурно утре ще се опитам да я отворя и ще гледам да направя снимков материал, за да покажа стъпка по стъпка какво се прави :beer:
viewtopic.php?f=19&t=113661 СПЕШНО
RAM-a вадя от гараж,
после ......
Аватар
ivan4o_sv
 
Мнения: 296
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Вто Яну 17, 2012 7:46 pm

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот ivan4o_sv » Вто Апр 22, 2014 9:22 pm

Здравейте колеги, днес осъществих ремонта... Цялата работа беше заради една от шайбите определящи разстоянието между шлиците и самото тяло на главината, беше леко смачкана от съчмите и не лагеруваше добре, а това се беше случило поради не добре стегнатото легло на лагера (играе ролята на гайка)... как не се е развило някъде и да ми изпадат и касета и лагери не знам :D Чи като отвихме леко леглото на лагера и като почнаха да падат и скачат съчми по чакълът на двора да видите тогава ко се прай :crap: :D , загубих едно топче но намерихме една главина пак на шлици и от нея взех въпросната съчма. Направил съм и снимков материал и от двете главини по който ще обясня стъпка по стъпка какви сме ги свършели с моя приятел / съфорумник :
Така изглежда главината преди да я разглобя
Изображение
Изображение

Първо развих конусите от страната на диска
Изображение

След това наложих дъска на оста от към страната на диска и ударих 2-3 пъти леко с чукът за да изкарам оста директно с лагера за да освободя леглото (гайката която държи шлиците)
Изображение
Изображение
Изображение

След като развих гайката която е с обратна резба (гледайте да е на затворено място където да не можете да загубите съчмите :D ) с ключът който ни направиха от камък 30мм, намалихме го на 29,5мм и издадените зъбчета са високи 3-4мм и широки 4мм ...
Изображение на тази снимка в дясно между двете зъбчета се вижда шайбата върху която не е трябвало да минават съчмите. Свалих леко въпросната шайба и изпилихме на шлайфа това което пречи и не трябва и отново я върнах на мястото.

Ето и как изглеждат зъбците (кученцата), шлиците, леглото на лагера (гайката) и инструмента
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

За съжаление сглобих моета главина и затова ще покажа на тази за части къде и как се нареждат съчмите...
Моета главина има 3 кученца и общо 52 съчми. Разпределят се на две места по 26 и след това се стяга с леглото на лагера (гайката)
Изображение това се пада вътрешния кръг от съчми но не го нареждайте на шлиците защото няма да стане

Изображение вътрешния кръг го наредете тука

Изображение на шлиците наредете външния кръг

ето и как изглежда останалото
Изображение
Изображение
Изображение

Така протече операцията ... Особено голяма помощ ми оказа моя приятел и съфорумник stamen, без него нямаше да успея да се справя :D Дано съм помогнал на някой :agree: :beer:
viewtopic.php?f=19&t=113661 СПЕШНО
RAM-a вадя от гараж,
после ......
Аватар
ivan4o_sv
 
Мнения: 296
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Вто Яну 17, 2012 7:46 pm

SUPERSTAR.

Мнениеот bio » Вто Авг 05, 2014 12:55 pm

поредна чуденка имам.
главина: Superstar EVO
спукано тяло на freehub-a подобно на това:
Изображение

НА КАКВО СЕ ДЪЛЖИ ТОВА ?!?
Ясно, че при леглата на кученцата тялото е много слабо, ама чак пък толкова ...
Имам една теория, че първо заминават лагерите на freehub-a (всички се оплакват от слабите лагери на главината) ... кученцата не се натоварват равномерно и пр-а-а-а-с.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот evin » Вто Авг 05, 2014 1:12 pm

По-скоро е от удар/скок на задна гума с твърда рамка (предполагам)
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: дискусия - задни главини с капсуловани лагери.

Мнениеот whitewater » Сря Авг 06, 2014 9:44 am

Здравейте колеги,имам въпрос.Онзи ден реших да разглобя и гресирам главините Axiom.Когато стигнах до задната главина ми се наложи с яко бой-чук и отверка,да избия задната ос за да сваля гумата.И не успях да разбера оста ли е крива или някой лагер е мръднал.Оста е стоманена,и това което ми направи впечатление е,че някъде в средата на тялото на главината запъва,щото се опитах и от двете страни да я вкарам и не става.Имам луфт при касета и си мисля дали това отклонение не товари оста и да я криви-12 ос.
flesh bike team
Аватар
whitewater
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1277
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 3:07 pm
Местоположение: bulgaria

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта