Заварка между два метала

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Заварка между два метала

Мнениеот Yasen » Сря Апр 28, 2004 6:55 pm

Възможно ли е това някък? Става дума между стомана и алуминий. Още по-конкретно между шиша и ябълката на шока.
Yasen
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Сря Юни 04, 2003 10:10 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 28, 2004 7:09 pm

[quote="Yasen"]

Възможно ли е това някък? Става дума между стомана и алуминий. Още по-конкретно между шиша и ябълката на шока.
[/quote]


От това обяснение не ми става ясно точно за какъв детайл/сглобка става въпрос, но по принцип такива неща се запояват, топло пресоват, лепят или скрепват с допълнително съединение. Има и начини за заваряване, но съм сигурен, че подобни не се използват в bike-индустрията.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Yasen » Сря Апр 28, 2004 7:33 pm

[quote]
От това обяснение не ми става ясно точно за какъв детайл/сглобка става въпрос.
[/quote]


Става дума връзката, която по принцип е на резба между шиша на буталото и онази пишка, на която седи и кранчето за рибаунда (не я знам как се казва) - онази, посредством която шока се хваща за рамката. Иска ми се да ги споя по някъкъв начин, защото пружината ми е много твърда. Сглобки ми хрумнаха всякъкви, но все някви финни и незнам дали ще могат да се реализират толкова кадърно, за да стане здраво.
Yasen
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Сря Юни 04, 2003 10:10 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 28, 2004 8:12 pm

Разбрах. Искаш да кажеш, че въпросният накрайник с ухо и втулка (за закачане към рамката), се е изхлузил от шиша под въздействие на твърде твърдата ти пружина?

Ако е така, определено възстановяването на (най-вероятно топлата пресова по начало) сглобката няма да стане със запояване. Единственото решение би било през накрайника и шиша да се пробият два (ако има място - иначе един) отвора с малък диаметър, в които да се набият щифтове/винтове. Лошото е, че тези пробойни ще продънят хидравличния кръг и рибаунда няма да работи...

Ако нещо бъркам в предположенията за ситуацията, поправи ме.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Yasen » Сря Апр 28, 2004 9:05 pm

[quote="TOYAGA"]

Разбрах. Искаш да кажеш, че въпросният накрайник с ухо и втулка (за закачане към рамката), се е изхлузил от шиша под въздействие на твърде твърдата ти пружина?

Ако е така, определено възстановяването на (най-вероятно топлата пресова по начало) сглобката няма да стане със запояване. Единственото решение би било през накрайника и шиша да се пробият два (ако има място - иначе един) отвора с малък диаметър, в които да се набият щифтове/винтове. Лошото е, че тези пробойни ще продънят хидравличния кръг и рибаунда няма да работи...

Ако нещо бъркам в предположенията за ситуацията, поправи ме.
[/quote]


Сглобката е посредством резба. С щифт пробвах, но го изкъртих, а си беше прилично направено с резба навсякъде. Иначе на въпросното място недостига масло, там минава един шиш, който се прибутва от кранчето и притиска една друга пишка, на която са уплътненията и която стеснява отвора за циркулиране на маслото.
бтв пружината ми е 3000 либри/инч, дори ми е малко мека :)
Yasen
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Сря Юни 04, 2003 10:10 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 28, 2004 9:31 pm

От кво е тая пружина бе? От заден мост на кариерен самосвал? Още по-интересно ми е какъв е коефициента на лостовата конструкция на задницата и въобще - КАКЪВ Е ТОЗИ ВЕЛОСИПЕД?!?

По въпроса за сглобката - единственото нещо, което ми идва на акъла в подобна тежка ситуация (в случай, че изобщо имаш намерение да задържиш този шок) е следното: Отиваш при фрезист и си поръчваш стоманено (вече не съм сигурен, че бронзово/месингово ще издържи :D) ухо - т.е. целия детайл, който връзва шока с рамката), навиваш въпросното на стоманеното стебло (шиша) и си караш еднотонната пружина...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Yasen » Сря Апр 28, 2004 9:48 pm

[quote="TOYAGA"]

От кво е тая пружина бе? От заден мост на кариерен самосвал? Още по-интересно ми е какъв е коефициента на лостовата конструкция на задницата и въобще - КАКЪВ Е ТОЗИ ВЕЛОСИПЕД?!?
[/quote]


Просто [url=http://www.yoan.com.tw/proA.htm]Yoan[/url]. Коефициента (ако това беше) на лостова констр. е ~36:8.
С пружините си правехме гавра да ги слагаме на други байкове с люлеещо рамо :D
видяло се е, че няма да го бъде.
Yasen
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Сря Юни 04, 2003 10:10 pm
Местоположение: София

Мнениеот Dani » Вто Май 18, 2004 2:05 pm

[quote="Yasen"]

Възможно ли е това някък? Става дума между стомана и алуминий. Още по-конкретно между шиша и ябълката на шока.
[/quote]

Все ми се струва че заварка между стомана и алуминий е малко невъзможна! Пробвай с механична връзка(болтове, гайки, лепило, калчища и т.н.:D)
I'd like mornings better if they started later!
Dani
 
Мнения: 192
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Май 18, 2004 11:33 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта