До колкото знам с такава нафта може да разполагаш само ако ти или твой познат работи в БДЖ и краде нафта от локомотива.hp_5935g написа:...чистя вилката с червена нафта...
evilzet написа:Здравейте,
Ще си чистя вилката и по инструкциите на Rock Shox това става с изопропилов алкохол. Не можах да намеря във Варна това чудо на химията, но разполагам с Meglio. Знам , че гумените детайли обичат алкална среда и си мисля , че Meglio-то е подходящо да си изчистя семеринги и уплътнения. Да ползвам ли или има опасност нещо да разваля?
hp_5935g написа:Само че меглио-то ,не разлага масла на нефтена основа.Пробвай и виж.Сложи една капка масло и я напръскай с меглио и нищо.Ако е нещо ,като дот и такива става ,както и за растителни мазнини ,но не и за това.Затова ти казвам нафта.Във всяка железария имат...
Не е баш така по ред причини.did написа:Става. 15-ката само държи уплътнението на dual air камерата. Не е много важно какво ще е.
evilzet написа:Само не разбирам защо синтетично 5w е по-близо от минерално 15 w до 15 w fork oil.
Esoteric написа: последващия ефект (изсъхване и напукване на кожата).
Esoteric написа:на никой не препоръчвам да използва изопропилов алкохол. или по-точно, ако не знае как да борави с него.
като дипломиран инженер химик, смея да твърдя, че е силно канцерогенен и има голям риск от появата на алергични реакции.
лично аз съм работил точно с изопропилов алкохол, в предишната си работа и усещането при допир с кожата не е особено приятно, както и последващия ефект (изсъхване и напукване на кожата). не знам с кой акъл производителя го препоръчва, за почистване...
mentalhead написа: Обикновен спирт?
tisho написа:...при машинно масло или дот, спиртът
остава безразличен
tisho написа:в разговори и с други колоездачи също въпросът за спирта е бил дискутиран
до точка - отвхърлянето му.
tisho написа:спиртът не е подходящ, защото след него винаги остава мазна следа.
не знам чисто химично на какво се дължи, но съм пробвал и винаги съм
удрял на камък, когато е трябвало да почистя нещо и то да остане сухо,
обезмаслено и чисто. още повече, при машинно масло или дот, спиртът
остава безразличен. затова съм ползвал силен обезмаслител, който не
избутва, а разтваря отстранява мазното.
в разговори и с други колоездачи също въпросът за спирта е бил дискутиран
до точка - отвхърлянето му.
Не знам за какви машинни масла говорите, но аз където карам такива неща няма.
Не препоръчвам на никой да си ползва в къщи силни концентрати като произвеждания от Еванс.
Е, все пак зависи от градуса. Понякога отхвърлянето е недопустимо!
(със сокче по интереси и се снабдяваш с кисели краставички)А концентрата - разреждаш си го както ти аресва.
tisho написа:Не знам за какви машинни масла говорите, но аз където карам такива неща няма.
Я покарай по горските пътища в кал и локви дето са газили разни ГАЗ-ки, УАЗ-ки и други тежкотоварни.
Или по мокър Хасфалт - да ти се олепи колелото с това дето е по пътя останало от преминалите коли и
камиони плюс водата - остава един приятен 'лъзгав филм. Плюс маслото, което пръскаш по веригата и
по невнимание попада върху диска, плюс маслото от веригата, което, ако е в повече, заедно с разни
други условия - дъжд, прах, кал - отново достига до, основно, задния диск. Все "живота от нещата"...
tisho написа:Не препоръчвам на никой да си ползва в къщи силни концентрати като произвеждания от Еванс.
А това защо? В действителност всички т.нар. обезмаслители на независимо коя фирма имат една и съща формула
или по-точно да се изразя - едно и също съдържание <5% ПАВ и намсикво..... разликата са парфюмите и, вероятно,
някои дребни други неща. А концентрата - разреждаш си го както ти аресва.
tisho написа:едно и също съдържание <5% ПАВ
zero knowledge написа:evilzet написа:Само не разбирам защо синтетично 5w е по-близо от минерално 15 w до 15 w fork oil.
Различни означения за различни неща! rtfm.
http://www.peterverdone.com/archive/lowspeed.htm
http://www.peterverdone.com/archive/bikesuspension.htm
Torco RFF 20 - 42.80 cSt@40°C - оттам и препоръката за 0w-20.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта