Трансформация в шосеен велосипед

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот crocky » Чет Юни 09, 2016 11:18 am

Накратко имам Пежо с алуминиева рамка - много добро.
Понеже си имам Scott за калта, ми се иска рамката на Пежото да я оборудвам като за шосе, защото обичам да въртя дистанции на извънградско.
Имате ли представа колко ще излезе една такава трансформация без излишни изхвърляния?
Кое трябва да сменя приоритетно? Гуми, капли, венци, спирачки?

:wavey:
Аватар
crocky
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 1:24 pm

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот carmo » Чет Юни 09, 2016 12:57 pm

Дай снимка, да го възхвалим и ние :) Иначе зависи до къде искаш и можеш да стигнеш в трансформацията. Безспорно първа стъпка са по-тънките гуми със шосеен протектор. После ще ти се стори недостатъчна максималната скорост, но за да я увеличиш ще ти трябват нови предни венци -поне като на трекингите. Тук обаче зависи дали рамката ще го позволи и как е монтиран предният дерайльор (може ли да се премести нагоре по тръбата или е на интегрирана в нея платформа). Драстичното олекотяване пък е свързано с подмяната на "меката" вилка с твърда, но тук също има особености свързани със запазването на геометрията и съответно подходящите не се намират лесно, а и не са евтинки. Спирачките са ти последна грижа. Не си първият който ще го прави, но за по-конкретни съвети (и от други колеги) ще трябват подробности относно настоящото Пежо и приблизителният ти бюджет.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот crocky » Чет Юни 09, 2016 1:22 pm

Ще кача снимки малко по-късно - рамката я оценявам като добра, защото издържа теста на времето.
Определено не ми се дават много пари, а първите капли, на които попаднах в нета са на цена 239 лева. Може ли да се мине по-тънко?
Драстично олекотяване няма да гоня - то аз съм си манекен 193 см на 107 кила. Реално ще ми е по-евтино първо да сваля 10-на кила :)

Средният диск на предният венец е изкривен - това ще се сменя със сигурност.
Веригата ще се сменя със сигурност.
На спирачките ще им сменя само накладките първоначално. И някакво компютърче ще трябва да бодна.

Ще актуализирам информацията по проекта.
Аватар
crocky
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 1:24 pm

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Alexi » Чет Юни 09, 2016 1:40 pm

тънки сликове държащи на 5-6 бара като за начало ,и сила в краката :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6309
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Speedmaster™ » Чет Юни 09, 2016 2:13 pm

http://bikesport.bg/bg/products/2332-
След качена снимка ще го мислим,последствие ако не ви се занимава може да вземете нещо готово което гарантирано ще ви издържа теглото,рамките са нечетни 55,57,59.Наскоро правех от нула,само рамка и вилка един метален KTM и до финал надмина 745лв,2х8 скорости,като търсех предимно здравина и да издържа 122кг.Рамката ви за какви главини е 130,135mm?
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот crocky » Чет Юни 09, 2016 7:39 pm

Това от снимката е много добро. Аз така или иначе ще си купя истински шосеен бегач, фикси, bmx и колело с карбонова рамка, но в момента на дневен ред е това.
Ето малко снимки
Рамка
Рамка 2

Гумите са тотал щета, предната е 26 х 2,35, задната 26 х 2,10.
Предните венци са сеч, брат ми е посрещал някакви твърди предмети, защото са яко криви.
Спирачките са заминали.
Седалката е заминала, гриповете са заминали.
Аватар
crocky
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 1:24 pm

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Boyan1984 » Чет Юни 09, 2016 7:44 pm

Остави го това и си купи шосеен велосипед втора ръка, ще ти излезе по-евтино и поне ще е шосеен, това не си заслужава да го трансформираш в нищо, остави го както е :D
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Alexi » Чет Юни 09, 2016 7:48 pm

мда зарежи го това стара рамка за мтб вероятно тежка ,всичко е нисък клас ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6309
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот crocky » Чет Юни 09, 2016 7:53 pm

Ясно. Ще му сменя поне гумите, че мойта приятелка ходи усилено на спининг, а кара колело веднъж в годината, което за мен си е скандално :)
На тези капли мога ли да сложа гуми 26 на 1.75 или 1.50?
Аватар
crocky
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 1:24 pm

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Alexi » Чет Юни 09, 2016 8:08 pm

можеш ,гледай да са и леки за приятно педалиране :agree:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6309
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот crocky » Чет Юни 09, 2016 8:23 pm

Благодаря за бързите и изчерпателни отговори! Като го отремонтирам и лъсна пак ще пусна снимки.
:smokin:
Аватар
crocky
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 1:24 pm

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Speedmaster™ » Чет Юни 09, 2016 8:38 pm

http://www.velo-m.net/product/5372/velo ... 5-cst.html
При мен не излизат снимките,но няма проблем.Може да монтирате нещо подобно като размер с подходящи вътрешни за по-голяма бързина.Има и по-леки но цената е двойна+.!
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот carmo » Пет Юни 10, 2016 7:32 am

Е, то си е лъскаво :D -вярно че е "олд скул". Имам приятел с такова, са мо че в синьо и с твърда вилка. Взе си го преди години и още джътка из града с него, а по чукаците се мята с един кросов мотор. Иначе наистина не си струва големи капиталовложения. За гуми не слагай нещо с прекалено малък балон, защото шините са едностенни. Тези http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... 6-1-5.html смятам ще ти свършат работа. Предният дерайльор може да се вдигне нагоре по тръбата, ако сменяйки предните венци сложиш такива с по-голям брой зъби. Рамката е от старите и мисля има шанс да събереш 48 на големия венец. Все пак провери (понеже няма снимка на тази част) колко бр. са сегашните, измери диаметърът на венеца и прецени по-големият дали ще опира в рамката. Ако стане 48Т ще може да ползваш примерно този http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... zitel.html , а ако удвоиш сумата -ето ти http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... 170mm.html нещо лъскаво, по-леко и дори с предпазител за крачола :D Ще ти трябва и по-дълга верига, но ти така или иначе каза че ще я сменяш. За вилката вече ти си решаваш, но и да я смениш байка няма да стане лек като перце.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Speedmaster™ » Пет Юни 10, 2016 9:39 am

http://shop.leader96.com/product/view/4 ... ad-vk-4553
Още едно бюжетно предложение за тежки колоездачи,има рамки 56 и 59.Скорости 2х7,като предните не са фиксирани и могат да се правят комбинации за да се избегне триене.При недостик от скорости може да се сложи до 32,34,дерайльора позволява качване на такива.Рамката е метална и ще вози по-добре от алуминиевите версии.Осите на главините са плътни и предразполагат към разстягане,но се подменят с по качествени.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот crocky » Пет Юни 10, 2016 6:40 pm

Ето и какво направих....
Гуми Kenda 26 x 1.75
Ново задвижване
Велокомпютър и грипове

Веригата е смазана, спирачките центрирани и се получи много приятно за връткане колело. Навъртях му едни бързи 20 км след работа и съм удовлетворен от резултата.
Следващата стъпка е смяна на седалката с някаква по-лежерна, смяна на управлението на предните венци, защото не е съвсем ОК и поставяне на някакви светлини.

Благодаря за съветите - бяха много полезни.
Аватар
crocky
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 1:24 pm

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот Speedmaster™ » Сря Юни 29, 2016 5:04 pm

Изображение
И аз се запалих за трансформация но при нова рамка и части,заложих на капсуловани главини и гуми 26х1.15.Мислих за 1 балон но ми се видяха слаби.Сега ще мисля за шини и ще поръчам след малко,нещо да издържа!
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Трансформация в шосеен велосипед

Мнениеот nikant » Чет Юни 30, 2016 6:25 pm

Една такава вилка трябва

http://www.velosipedidani.com/mosso-p-5 ... c41417d44e

Изображение
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 73 госта