ПОМОГНЕТЕ за The Bomb 07

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

ПОМОГНЕТЕ за The Bomb 07

Мнениеот V.Popov » Чет Ное 20, 2008 1:51 am

Тъй като нищо не разбирам от колелета, искам да ви помоля за вашата помощ. Изчетох доста теми около и за въпросното колело, виждам колко адетиви и негативи има, но това е без значение. След време ще видим на какво колело ще можем да прехвърлим детето. Интересува ме с какво мога да подменя някой части по него за да стане по добро.
Примерно тоя заден амортисьор (шок, както вие го наричате) който е поставен оригинално не става абсолютно за нищо. С какъв мога да го подменя (искам да е малко по дълъг - за да повдигне малко задницата на колелото и да работи по истински), и какви либри да е пружината. Детето е 60кг и ползва колелото за FR.
Ако взема с газова бутилка може ли да влезе на това колело в рамата?(няма ли да опира някъде бутилката?)
Искам да подменя и диска на пред. спирачка с по голям.
Кормило, курбели, педали, главини,

Ако е възможно някой направо да ми напише имената на частите и от къде е най добре да ги купя. (амортисьора може да е и втора употреба). Ще му бъда много задължен!
Кое е най добре за това колело?

вилка: ?
амортисьор: ?
Главина задна: ?
Главина предна: ?
Спици: ?
Шини: ?
Курбели и ос касета: ?
Водач за веригата: ?
Заден дерайльор: ?
Задна касета венец: ?
Спирачки предна: ?
Спирачки задна: ?
Команди: ?
Лостчета за спирачки: ?
Лапа и Кормило: ?

ето какво е използвано в оригинален вид, какво е добре да подменя?

Система на окачване - единично люлеещо се рамо (monolink). Ход- 175mm/ 195mm

Скорости 8

Преден амортисьор:
Suntour Duro D

Заден дерайльор:
Shimano Alivio.

Водач:
Prowheel.

Команди:
Shimano Alivio

Курбел:
Prowheel Lava 44t.

Лапа и кормило:
Rhino Comp 60/30/31.8.

Лапа и кормило:
Ritchey 31.8x700.

Предна спирачка:
механична дискова Tektro IO 180mm,

Задна спирачка:
V-образна Tektro

Заден амортисьор:
KS Coil spring

Шини:
Mack 1 Nitro
V.Popov
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Ное 20, 2008 1:21 am

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Ное 20, 2008 8:39 am

Мммм, някой неща, дето ги искаш, ще развалят още повече колелото. Не променяй геометрията! И дай бюджет, защото ако го накичим може да хвръкнат и няколко хилядарки ;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот GECKO » Чет Ное 20, 2008 8:49 am

NovemberCharlie написа:Мммм,... ако го накичим може да хвръкнат и няколко хилядарки ;)


И това само за вилка.

Рамката позволява да се екипира, сравнително добре, и в последствие новите части да се прехвърлят на по-добра рамка, но все пак трябва да кажеш в какви пари трябва да се впишат подобренията.

Като цяло на колелото му куцат доста неща, и аз бих започнал от амортисьорите гумите и спирачките. От там на сетне с останалите части може да се кара. Когато "детето" порасне обаче ще му трябва и нова рамка, ако смята да продължи в този стил.

Edit: за пружина, когато се сменя амортисьора потърсете 550Lbs пружина - тя трябва да е подходяща за 60кг човек с такава рамка.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот V.Popov » Чет Ное 20, 2008 1:46 pm

Благодаря за отговора, разбрах относно Lbs на пружината което беше много важно за мен. Колко трябва да е дълъг самия амортисьор при положение че искам да е малко по дълъг от оригиналния и ако е с гас бутилка ще може ли тя да се вмъкне в рамката (възможно ли е тая бутилка да опира).
Да, прав си за парите.
Относно амортисьора, възможно да е от 150 до 300 лв.
Не говоря за части от най висок клас, но ест. да са по добри от тия които са на колелото.
V.Popov
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Ное 20, 2008 1:21 am

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Ное 20, 2008 2:05 pm

Кажи колко искаш да излезе цялото колело. А и кажи на колко години е детето? От кога кара? На това колело ли ще се учи? Предвиди и пари за каска (челадинките не стават за фрирайд), ръкавици и протектори.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот GECKO » Чет Ное 20, 2008 2:23 pm

Амортисьора със сигурност трябва да си замине, но имай в предвид, че малка промяна в дължината на амортисьора влияе драстично на задницата, и следващия размер амортисьор ще промени нещата до толкова, че велосипеда няма да е стабилен откъм геометрия, без да подобри работата. Хода е предостатъчен както е оригиналната дължина, та няма причина да се слага по-дълъг.

Не би трябвало да имаш проблем да сложиш амортисьор с преливник. Трябва да огледаш къде ще е най-удобно, според мен има предостатъчно място да се сложи с преливника отзад и надолу (от страната на люлеещото се рамо)

За размер не мога да ти кажа, но ти можеш да премериш дължината сам (мери се между центровете на болтовете в двата края на амортисьора)

Ето и 2 възможности:

X Fusion Vector RPV

Характерно за него е че е с азот, което му позволява да работи по-дълго без да се обслужва по какъв да е начин. Има по-малко настройки но е по-качествено изпълнение (аз бих го избрал него)

[url=http://screambikes.eu/product_info.php?cPath=29&products_id=1450]Dcannon DH600
[/url]

Този предлага повече настройки и доста по-лесно сервизиране (предполагам ще се прави във сервиз, но все пак ще е по-евтино), и изисква малко повече внимание. Предлага повече възможности за настройка, но ако не знаеш за какво са... просто няма полза, и трябва да се следи с помпа за амортисьори (допълнителни 30лв) да не пада под минималното налягане на камерата, за да не стават фалове. Като цяло е по-добър, но не е амортисьорът, който бих монтирал на "детето", за да не се изкушава от врътките.

Други амортисьори с преливник в този ценови клас на българския пазар... трудно ще намериш, а по Европата възможностите в този ценови клас са дори по-ограничени (за амортисьор с преливник).

След амортисьора на дневен ред идва задната главина и хубави спирачки ;)

Каска, ръкавици и наколенки трябва да има задължително, и да са по размер (особенно каската) защото по-големите купени "с идея за бъдещето" може да се окажат по-опасни от без каска.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот V.Popov » Чет Ное 20, 2008 2:29 pm

<<NovemberCharlie: Кажи колко искаш да излезе цялото колело. А и кажи на колко години е детето? От кога кара? На това колело ли ще се учи? Предвиди и пари за каска (челадинките не стават за фрирайд), ръкавици и протектори.>>



Като обща сума нямам идея, аз за това помолих да ми кажете възможните части които да НЕ са от НАЙ - висок клас, и малко по малко, на етапи да му закупувам по нещо новичко което сте ми казали. Детето е 12 годишно, кара добре, троши също добре :)(вече няколко калпави колела), но не е професионалист ест. Знам че ще ми кажете че това колело не е за него защото е слабо като рамка и т.н., но с това разполага в момента, след време ще я смятаме. Относно каска, протектори, ръкавици, нагръдник и т.н. има. Интересува ме само какъв апгрейд можем да направим на колелото и то на етапи. Ако не ви се пише дайте ми някакъв телефон да се обадя и да ми обясните. Благодаря предварително.
V.Popov
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Ное 20, 2008 1:21 am

Мнениеот V.Popov » Чет Ное 20, 2008 2:38 pm

Благодаря GECKO за перфектния отговор относно амортисьора. Ще те послушам и ще видя кой от двата ще му купя. Относно спирачките ?
Искам диска от пред да е по голям.

А относно тая обява за тоя шок какво ви е мнението ?

http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=45884

Незнам става ли за това колело, както и това че пружината му е 900Lbs

Просто питам за съвет.
Последна промяна V.Popov на Чет Ное 20, 2008 2:46 pm, променена общо 1 път
V.Popov
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Ное 20, 2008 1:21 am

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Ное 20, 2008 2:46 pm

V.Popov написа:Благодаря GECKO за перфектния отговор относно амортисьора. Ще те послушам и ще видя кой от двата ще му купя. Относно спирачките ?
Искам диска от пред да е по голям.
Но според мен за детето в момента трябва да смениш само задния амортесьор и спирачките. Другото постепенно. Спирачките - Авид ББ 7 плюс задна главина + нови жила и брони за спирачките. Обща цена около 300 лв. с не-много скъпа главина. За съжаление спирачки в момента няма. До колкото разбрах се чакат след около месец. Може би цената им ще се повиши, но не съм сигурен. Питай в One Distribution.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот V.Popov » Чет Ное 20, 2008 2:48 pm

Също много ти благодаря NovemberCharlie относно спирачките, вече и за тях сте ми дали решение. Ще запиша вариантите които ми давате и ще започна по малко да му ги купувам.
V.Popov
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Ное 20, 2008 1:21 am

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Ное 20, 2008 3:56 pm

V.Popov написа:Също много ти благодаря NovemberCharlie относно спирачките, вече и за тях сте ми дали решение. Ще запиша вариантите които ми давате и ще започна по малко да му ги купувам.
Забравих - смятал съм на цена от 100 лв за спирачка. До колкото знам от GECKO шините също не са върха. Цената на прилична капла (шини с главини и спици) почва от 150 лв. нагоре. Само шината е минимум 30-40 лв. Главината е над 50. Отделно спици и работа. Имай предвид, че това не са части за фрирайд, а по-скоро компоненти, които биха издържали малко тормоз. Ако искаш високо качество трябва минимум да удвоиш цените. Ако са ти много кът парите, може да купиш една предна спирачка, а огиналната да я прехвърлиш отзад и да я смениш по-късно. Като купуваш главината кажи, че искаш да е за диск за спирачки Авид, а не за спирачки Шимано. Има разлика в захващанията на диска към главината и ако са различни трябва да купупваш и преходници. Ако не купуваш колелото от Веломания (те работят със Шимано и Тектро) питай дали не може да ти го дадат готово сглобено с частите, които ти предложихме. Може да ти излезе по-евтино. Ако го поръчваш във Веломания се съмнявам, че ще се съгласят да ти го окомплектоват с Авид спирачки. За съжаление Шимано нямат в моманта механична дискова спирачка, която да отговоря на качествата на Авид ББ 7.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот V.Popov » Чет Ное 20, 2008 8:21 pm

Големи благодарности NovemberCharlie !
V.Popov
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Ное 20, 2008 1:21 am

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Ное 21, 2008 11:08 am

V.Popov написа:Големи благодарности NovemberCharlie !
Последно - не ти препоръчвам да слагаш отпред диск по-голям от 180 мм. А ако се пазариш в магазина питай за вилка ДУРО Е - не е много по-скъпа, но има реглаж на скоростта на връщане.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пет Ное 21, 2008 12:21 pm

NovemberCharlie написа:...вилка ДУРО Е ....


И е абсолютно безмислено подобрение, защото D-то е достатъчно читаво, и здраво колкото E-то. Единственото, което бих направил е при смяна на маслото да се отстрани едната пружина и да се добави малко повече масло. Няма смисъл да се дават парите за толкова малко подобрение, и може да се инвестират в нещо друго. Настройката не е толкова необходима на този етап.

Когато дойде времето за нова вилка ще е добре да се мисли за нещо малко по-класно и малко по-дългоходово.

Велосипеда може да се кара отлично с нов амортисьор и хубави спирачки. Шините може да се карат още дълго (е поне докато не почнат да се кривят, и тогава ще е времето за смяна с нещо по-стойностно)

От нещата, които задължително трябва да се сменят, освен амортисьора и спирачките, са и гумите. Веднъж имайки работещо окачване да държи сцепление със земята ще трябват и гуми, който позволяват да се кара малко повече. Не е описано какви са на велосипеда, но ако са от по-евтините няма да е зле да се сменят с някои по-меки и по-обемисти (2.3 / 2.5). Има купища отлични модели, но за начален клас велосипед, бих заложил на Continental Gravity или Maxxis High Roller ( 2.35 около 50A ). Не са най-доброто, но според мен комплект от този клас гуми ( 60-70лв ) ще е най-стойностната покупка след задният амортисьор.

Ако гумите с които идва са Schwalbe Jimmy няма да има нужда от това, но не е споменато в началото.

Колкото до задна дискова спирачка... велосипеда идва със 8 скоростни венци отзад, което дава възможност да се вземат доста висок клас главини/капли. Когато/ако се сменя главината с дискова наистина може да се смени цялата капла - има доста качествени готови капли за около 150лв или може да се направят такива, отново в този ценови диапазон, които да останат за следващият велосипед (надяваме се тогава вече да има тема във форума за "велосипеди за спускане и фриирайд" ;) )
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 92 госта